Gå til innhold

svangerskapspermisjon

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

fei1365380229

1 måned tror jeg.

Bestemmelser om varsling av arbeidsgiver er gitt i arbeidsmiljøloven § 31 nr 6. Varsel om permisjon etter § 31 nr 1 skal gis arbeidsgiver snarest mulig, og senest en uke i forveien dersom permisjonen skal vare mer enn to uker. Også den som gjør bruk av rett til permisjon etter § 31 nr 2 skal varsle arbeidsgiver snarest mulig. Tilsvarende gjelder for permisjon etter § 31 nr 3, men skal permisjonen vare mer enn 12 uker skal varsel gis senest 4 uker i forveien. Dersom arbeidstakeren oversitter disse frister medfører det ikke at vedkommende må utsette permisjonen, så sant permisjon er nødvendig av grunner som arbeidstakeren ikke hadde kjennskap til ved fristens utløp. Varslet må i så fall gis snarest mulig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/116768-svangerskapspermisjon/#findComment-702512
Del på andre sider

Jeg tror det er 3.

Tilsvarende oppsigelsestiden ?

Takk for svar. Jeg er litt sent ute, men nå skal jeg få sagt i fra med en gang. Jeg trodde jo egentlig at jeg hadde bedre tid, men nå ser det ut som jeg kan høre noe i september så nå må det bli gjort.( Det er merkelig hvordan man utsetter ting hele tiden!)

hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/116768-svangerskapspermisjon/#findComment-702563
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...