Gå til innhold

barnebok om hvordan barn blir til

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi har en treåring som liker denne boken: 'Hvor kommer barna fra' av Angela Royston, forlag N. W. Damm & Søn AS, ISBN 82-517-9161-8.

Den starter med 'hvor kommer blomstene fra' (bier og frø som spirer), deretter 'hvor kommer fuglungene fra (egg), 'hvor kommer kattungene fra' og 'hvor kommer du fra'.

Boka forteller om egg og sædceller som smelter sammen (uten å nevne kjønnsakten eller kjønnsorganer) og gjør at det blir laget en baby inni morens mage. Det er tegninger av babyen inni magen på ulike stadier av svangerskapet.

Søt, enkel og kortfattet. Fine fotografier.

peru1365380364

Hei

Er ikke helt oppdatert på nye barnebøker etter lang tid i utlandet, men "Kroppen" av Trond Viggo Torgersen, med tegninger av Vivian Zahl Olsen, utgitt på Universitetsforlaget, har da noe om dette.

Men kan hende det nå finnes bedre alternativ.........så venter spent på svar fra andre, jeg også.....

Uansett, lykke til!

Mange klemmer fra

Husker ikke forfatter/ tittel i farten, men dengangen det var aktuelt hos oss, tok jeg en tur på bibliotekets barneavdeling og fant flere brukbare bøker om emnet.

Hvis du ikke finner dem selv, får du sikkert hjelp og veiledning av bibliotekaren.

Hmm..minner meg om at ei viss lita frøken også har begynt å spørre litt...

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...