Gå til innhold

Hvordan kombinere styrke/kondisjon


Gjest filiokus

Anbefalte innlegg

Gjest filiokus

Hei jeg har kommet godt igang med trening (hele 1 1/2 år uten å bryte av!!JIPPI!!) Resultatene kommer og det er sååå gøy!!Nå lurer jeg på hvordan jeg best kan legge det opp framover. Jeg trener styrke i studio splitt program .Prøver å få til 3 ganger i uken. men jeg vil jo trene kondis også da. Og det blir litt sånn i rykk og napp. Bør jeg legge det opp samme dag eller kjøre det hver for seg?? Og hvor ofte bør jeg bytte ut studio programmet? Kan jeg bytte ut studio en periode til fordel for syrke i sal/stram opp, eller trener man bedre på egenhånd??)

TAkk om du tar deg tid!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann! Kombinasjonen av styrketrening og litt "pumping" er den beste når det gjelder å holde seg i form og for å få kroppen til å se ganske bra ut. Stå på!

Når det gjelder når du burde trene hva, har jeg det som følger: jeg kjører en 4-dagers splitt med vekter hvor jeg trener M-T-T-F, dvs at jeg har fri på onsdag og i helgen. På disse "hviledagene" trener jeg litt kardio: løping, sykling og lignende. Du kan også trene de mindre muskelgruppene én ekstra dag i uken; biceps, triceps, skuldre, legger, mage ol. De store (bryst, bein og rygg) holder det med én gang per uke. Husk at det er når du hviler at musklene bygger seg opp :)

En annen ting: for maksimalt utbytte er det ofte best å trene kardio FØR frokost...

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Kombinasjonen av styrketrening og litt "pumping" er den beste når det gjelder å holde seg i form og for å få kroppen til å se ganske bra ut. Stå på!

Når det gjelder når du burde trene hva, har jeg det som følger: jeg kjører en 4-dagers splitt med vekter hvor jeg trener M-T-T-F, dvs at jeg har fri på onsdag og i helgen. På disse "hviledagene" trener jeg litt kardio: løping, sykling og lignende. Du kan også trene de mindre muskelgruppene én ekstra dag i uken; biceps, triceps, skuldre, legger, mage ol. De store (bryst, bein og rygg) holder det med én gang per uke. Husk at det er når du hviler at musklene bygger seg opp :)

En annen ting: for maksimalt utbytte er det ofte best å trene kardio FØR frokost...

Lykke til!

Jeg ville heller latt være å trene bi,tri,skuldre enn å trene dem 1 extra gang i uka. Mer fremgang av det!

Beste for di fleste er å trene dem 1 gang i uka noe mindre enn du trener rygg og bryst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei,

når du kominerer styrke og utholdenhetstrening er det viktig at du er klar over at de begge griper inn i det samme overskuddet i muskulaturen. Når du trener både kondisjon og styrke, vil det bety at du øker mindre innenfor hver enkelt treningsart. Siden kondisjonstrening som oftest primært involverer beinmuskulaturen, må du ta hensyn til dette ved styrketreningen din. Tren beina lettere. Vær også oppmerksom på at hoftebøyerne kan få mye trening når du kombinerer utholdenhet og styrke. Jeg vil anbefale at du nøye tenker gjennom treningsopplegget ditt når du begynner med annen type trening i tillegg, slik at det ikke skjærer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...