Gå til innhold

Tips til dåpsgave?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg kjøpte en rull til å ha dåpsattesten i. Tror det var tinn eller sølvplett.

Men det kan fort bli veldig mange slike gaver. Små bokser til å ha tennebisser i og slikt.. Noen syns sikkert slikt er jøggel.

Pene smykker til småjenter, men ofte blir det bare liggende i skuffen...

Ikke lett det der..

Det trenger det ikke være altså. Jeg sverger som regel til noe av sølv i en slik sammenheng. Nå er det så mye spennende som kan kjøpes som holder til dåpsattest, rammer, sparebøsser, skrin til første felte melketann osv.

Dersom du synes det blir vrient er dette alltid en slager. Vesla fikk masse sølv til dåpen , noe vi synes er kjempemorro. DA kan det graveres og det blir et skikkelig minne uten at folk behøvde å betale skjorta for det.

Gjest linniett

*Hva m smykkeskrin?

*Eller en bok i Aschehoug sin serie (noen hvite: sangbok, rim og regelbok m.fler)

Fint spisebestikk i en eller annen barneserie

*Penger på konto som du oppretter i barnets navn (men det er jo dumt om flere gjør det samme)

*Sparebørse evt m inngravert navn

*Et koselig bilde som barnet kan ha hengende på rommet sitt i mange år.

* Kan du tegne?? Kjøp en stilig ramme, tegn en tegning eller skriv ett eller annet fint dikt, skriv navnet ditt under som en hilsen og få det inn i rammen. Skikkelig personlig gave! Men - er du ikke flink med sånn så kan det jo bli miss??..??

* Fotoalbum

Ja, det var det jeg kunne komme på i farten...

Men det kan fort bli veldig mange slike gaver. Små bokser til å ha tennebisser i og slikt.. Noen syns sikkert slikt er jøggel.

Ikke lett det der..

Hehe, her skriver vi innlegg omtrent samtidig der vi svarer så stikk i mot hverandre som det går an. Skjebnens ironi dette her, vi gjør det jo ikke akkurat lettere for den som skal handle gave her.*L*

Hehe, her skriver vi innlegg omtrent samtidig der vi svarer så stikk i mot hverandre som det går an. Skjebnens ironi dette her, vi gjør det jo ikke akkurat lettere for den som skal handle gave her.*L*

Jeg syns slike ting er søte, men mange kjøper det. Greit å ha med en byttelapp i alle fall :)

Annonse

Jeg har akkurat malt en dåpstallerken.Den ble sååå fin!

Driver med glassmaling og fikk så lyst til å gjøre et forsøk.

Frosta glass (maler m frostfarge først) baby på teppe i midten, og trad. symboler rundt bla. a. stork med fødselsdato, kirke m dåpsdato + vekt og lengde, og så klart navnet.

(visker kan gjøre det igjen jeg.....)

Vi fikk masse smykker, skjeer og bokser og sølvdippedutter til datteren vår. De ligger svarte og ubrukte nederst i en skuff og tar opp plass. Pengegaver var kjekt å få, rett inn på konto med dem. Ellers var det veldig søtt å få et tre i gave som skal vokse i takt med barnet.

Gjest ikke sølvplett-ting iallefall

Ikke lett det der..

Vi har kjøpt den "rullen" til fødsels/dåpsattester i det siste.

I de barnedåpene vi har vært i har vi vært de eneste som har kjøpt den.

Kjøp den evt. i tinn, sølvplett blir så stygt.

Den er også veldig praktisk, da vet en alltid hvor disse papirene er.

Det mest fonuftige Knotten fikk (ikke dåp, men navnefest) var penger satt i fond. Det minst fornuftige var et krus i sølvplett.

Kan ikke fordra sølvplett og/eller dilldall.

Vi sa dessuten fra om at det ikke var nødvendig med noen gave, men alle hadde med likevel. Heldigvis fikk han ikke noen armbånd, de hadde ALDRI blitt brukt...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...