Gjest smufen Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Hei. Jeg er en mor til en gutt på fire år som har gjennomgått mye i sitt korte liv. Faren hans flyttet ut når han var rett over ett år og kontakten med han har vært ustabil. Etter en stund fikk jeg en ny samboer, som mildt sagt ikke var noe koselig. Han var voldelig ovenfor meg mens sønnen min så det og min sønn tok en beskytterrolle ovenfor meg. Min ex samboer var visstnok brå ovenfor min sønn med stemmen. Har ikke sett dette selv, men hørt fra kjente igjen. Jeg slet da en periode med depresjon og angst. Var irritabel osv..Etter dette ble min sønn veldig hissig og oppfarende. (Før han fyllte to var han i grunn bare snill og grei og rolig.) Han protesterer mot det meste han skal. Dusje er jo ikke bare lett, han hyler, slår og sparker. Han er veldig urolig, sitter sjelden stille. Og om nattet må jeg låse døren til rommet vi ligger på, jeg ligger sammen med han. Hvis han kommer seg ut i stua alene så kan han finne på det utroligste, ødelegger ting. Setter på anlegget på høyt volum midt på natta. Han er truende til å stikke av, han har både låst seg ut og krabbet ut vinduet i tidligere. Jeg tør rett og slett ikke la han være alene. Jeg har nå en ny samboer, han er kjempesnill og vi har det veldig bra. Men han mener sønnen min burde utredes for AD/HD. Sønnen min er snill og rolig i barnehagen, og får bare skryt derfra. Problemene er kun hjemme. Det virker som det er mest rettet mot meg. Må også legge til at han snakker dårlig pga tette ører, vann i ørene. Han fikk dren nå i april og har utviklet seg mye etterpå. Han blir fulgt opp av barnehagen i samarbeid med PP-tjenesten for å bedre språket og forståelsen av ord. I barnehagen er han også rolig og sitter stille når det kreves. Noen råd? Kan sønnen min ha AD/HD? Eller har det bare vært for mye for han? Takker på forhånd for alle svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117015-adhd/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
chanti Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 for meg virker det som om din sønn har ettervirkninger etter det som han har opplevd med din ex og i etterkant . Vi som har adhd barn har oftes måtte stå i mot beskyldninger for barnemishandling og slikt, fordi symptomene kan vere de samme . Det virker som om din sønn kanskje har hatt det hardt en periode . Uansett årsak til problematikken så er det vel ppt som du i første omgang bør kontakt . Spesielt det at det er uproblematisk i barnehagen + bakgrunnen får meg til å mistenke at dette ike er adhd . Men det er jo tydelig at du g gutten trenger hjelp på ett eller annet vis , så ta kontakt med hjelpeapparatet . 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117015-adhd/#findComment-704351 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.