Gå til innhold

Formidler ikke VB barn til enslige?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

fei1365380229

Nei, det stemmer ikke!

Hørte om en enslig i går som snart skal hente en datter i Kina. Hun brukte Verden Barn.

I en slik jobb synes jeg medarbeiderne i foreningene burde holde eventuelle slike private meninger og holdninger for seg selv.

Det var nok ikke noen av medarbeiderne der som hadde skrevet innlegget, men en vanlig bruker.

Jeg bare lurte på om det virkelig var sant for jeg syns å erindre at det nettopp var en enslig som hadde fått tildeling og jeg trodde hun brukte VB.

polly1365380357

Jo, Verdens Barn formnidler til enslige - alle adopsjonsforeningengne HAR PLIKT til å ta i mot godkjente søkere i flg loven som omhandler adopsjonsformidling. Dessverre formidler Verdens Barn kun fra Kina til enslige. De har enten ikke kontakter som godtar enslige -eller har ikke vurdert/undersøkt mulighetene i de øvrige landene/distriktene de formidler fra.

Jo, Verdens Barn formnidler til enslige - alle adopsjonsforeningengne HAR PLIKT til å ta i mot godkjente søkere i flg loven som omhandler adopsjonsformidling. Dessverre formidler Verdens Barn kun fra Kina til enslige. De har enten ikke kontakter som godtar enslige -eller har ikke vurdert/undersøkt mulighetene i de øvrige landene/distriktene de formidler fra.

VB formidler adopsjoner for enslige - og ikke bare fra Kina! VB formidler også barn til enslige søkere fra India, selvom det er få. Men antakelig fordi mulighetene er små og kriteriene strenge, går nok ikke VB ut og anbefaler adopsjon for enslige fra giverland der det er usikkert.

Hvor har du det forresten fra at "VB enten ikke har kontakter som godtar enslige -eller har ikke vurdert/undersøkt mulighetene i de øvrige landene/distriktene de formidler fra."?

Hilsen fra

Jeg syns det er synd at det spres rykter om VB som en konservativ adopsjonsorganisasjon ( i negativ forstand) når vedkommende som sier det ser ut til å være feilinformert.

Min opplevelse av VB er tvert imot at de søker å finne pålitelige kontakter i de giverlandene de samarbeider med. Dessuten at de er forsiktige med å anbefale giverland dersom usikkerhetsmomentene for adoptivsøkeren (- søkerne) er store.

Hilsen fra

Annonse

polly1365380357

VB formidler adopsjoner for enslige - og ikke bare fra Kina! VB formidler også barn til enslige søkere fra India, selvom det er få. Men antakelig fordi mulighetene er små og kriteriene strenge, går nok ikke VB ut og anbefaler adopsjon for enslige fra giverland der det er usikkert.

Hvor har du det forresten fra at "VB enten ikke har kontakter som godtar enslige -eller har ikke vurdert/undersøkt mulighetene i de øvrige landene/distriktene de formidler fra."?

Hilsen fra

Nei - vi har brev fra VB om hvilke land som er aktuelle og det er KUN Kina de tilbye enslige!

Hilsen leder av EAF

Nei - vi har brev fra VB om hvilke land som er aktuelle og det er KUN Kina de tilbye enslige!

Hilsen leder av EAF

OK. Men jeg vet med sikkerhet at de har minst èn enslig søker på India.

Kan det være det jeg skrev i mitt forrige innlegg som er grunnen, at VB ikke går ut og _anbefaler_ andre land enn Kina, tror du?

Hilsen fra

Hilsen leder av EAF

svarte du ikke på hvor du har det fra at VB ikke har utredet mulighetene i de andre giverlandene/ samarbeidspartnerne. Gir de f.eks. noen begrunnelse for hvorfor kun Kina er aktuelt som giverland for enslige søkere, i det brevet EAF har fått fra VB?

lurer jeg på

polly1365380357

OK. Men jeg vet med sikkerhet at de har minst èn enslig søker på India.

Kan det være det jeg skrev i mitt forrige innlegg som er grunnen, at VB ikke går ut og _anbefaler_ andre land enn Kina, tror du?

Hilsen fra

De har tidligere informert oss om at de kontaktene de hadde i India ikke godtok enslige søkere. Det samme gjelder Thailand. Så vidt jeg har forstått gjelder dette også det nyeste giverlandet Sør- Afrika. I begge disse landene kan enslige adoptere, gjennom andre adopsjonsforeninger utenlandske).

Forøvrig har jeg ikke sagt noe ufordelaktig om Verdens Barn, bare så det er sagt. De har bare et begrenset utvalg av giverland!

polly1365380357

svarte du ikke på hvor du har det fra at VB ikke har utredet mulighetene i de andre giverlandene/ samarbeidspartnerne. Gir de f.eks. noen begrunnelse for hvorfor kun Kina er aktuelt som giverland for enslige søkere, i det brevet EAF har fått fra VB?

lurer jeg på

kanskje du burde melde deg inn i EAF slik at du kan få lese posten?

kanskje du burde melde deg inn i EAF slik at du kan få lese posten?

Kjære deg, polly.

Det er da ingen grunn til å bringe diskusjonen ned på et slikt lavmål?

Når du selv har bragt dette temaet inn i diskusjonen, må man vel kunne forvente at du også kan redegjøre for hvor du henter din info?

Du sier i et annet svar til meg at du ikke har sagt noe ufordelaktig om Verdens Barn som adopsjonsformidler. Nei, ikke direkte. Du sier: "De har enten ikke kontakter som godtar enslige -eller har ikke vurdert/undersøkt mulighetene i de øvrige landene/distriktene de formidler fra." Dette utsagnet kan tolkes dithen (muligens utilsiktet fra din side)

at du trekker i tvil VB's holdninger overfor/ motivasjon for å jobbe for enslige søkere.

Hvis du ikke ønsker å utdype ditt utsagn, må jeg akseptere det. Men jeg syns det er useriøst av EAF's leder å slenge ut slike ubegrunnede påstander om en adopsjonsformidler.

Hilsen fra

Gjest ChiengMai

De har tidligere informert oss om at de kontaktene de hadde i India ikke godtok enslige søkere. Det samme gjelder Thailand. Så vidt jeg har forstått gjelder dette også det nyeste giverlandet Sør- Afrika. I begge disse landene kan enslige adoptere, gjennom andre adopsjonsforeninger utenlandske).

Forøvrig har jeg ikke sagt noe ufordelaktig om Verdens Barn, bare så det er sagt. De har bare et begrenset utvalg av giverland!

At VB har et begrenset utvalg av giverland blir nok av mange adoptanter sett på som en trygghet heller enn noe negativt. For oss var dette med i vår vurdering da vi i sin tid valgte VB som vår formidler.

Det er dessuten interessant at du ikke vil informere om hvor du har opplysningene dine fra, men henviser til intern post i EAF. Kanskje du er like "slepphendt" med kildehenvisningene dine der?

Annonse

I følge barnekonvensjonen skal vi kanskje være glade på barnas vegne for at ting er som de er?

polly1365380357

Kjære deg, polly.

Det er da ingen grunn til å bringe diskusjonen ned på et slikt lavmål?

Når du selv har bragt dette temaet inn i diskusjonen, må man vel kunne forvente at du også kan redegjøre for hvor du henter din info?

Du sier i et annet svar til meg at du ikke har sagt noe ufordelaktig om Verdens Barn som adopsjonsformidler. Nei, ikke direkte. Du sier: "De har enten ikke kontakter som godtar enslige -eller har ikke vurdert/undersøkt mulighetene i de øvrige landene/distriktene de formidler fra." Dette utsagnet kan tolkes dithen (muligens utilsiktet fra din side)

at du trekker i tvil VB's holdninger overfor/ motivasjon for å jobbe for enslige søkere.

Hvis du ikke ønsker å utdype ditt utsagn, må jeg akseptere det. Men jeg syns det er useriøst av EAF's leder å slenge ut slike ubegrunnede påstander om en adopsjonsformidler.

Hilsen fra

Jeg har sagt til deg at det ikke er ubegrunnet fordi vi har jevnlig kontakt med alle foreningene - og har også skriftlig kontakt med dem. Det får vel holde for deg uten at jeg skal måtte sitere fra korrespondansen?

Det er ingen grunn til at du skal bli fornærmet på VBs vegne - de har relativt få enslige søkere registrert hos seg - og det er hovedsakelig fordi de kun kan formidle fra ett land, dessverre. Men heldigvis er det fra Kina - som er et veldig greit land å adoptere fra om du er enslig!

brilleslangen

Det var nok ikke noen av medarbeiderne der som hadde skrevet innlegget, men en vanlig bruker.

Jeg bare lurte på om det virkelig var sant for jeg syns å erindre at det nettopp var en enslig som hadde fått tildeling og jeg trodde hun brukte VB.

Jo, da du har helt rett. Jeg er enslig og jeg bruker Verdens Barn.Og har nylig fått tildeling....fra Kina

Jo, da du har helt rett. Jeg er enslig og jeg bruker Verdens Barn.Og har nylig fått tildeling....fra Kina

Jeg er også enslig og bruker VB. Jeg er svært fornøyd med VB. Har alltid blitt godt mottatt ved besøk på kontoret og ved telefonhenvendelser. Skal fortsette og bruke VB for alle mine fremtidige barn!!!

Jeg er også enslig og bruker VB. Jeg er svært fornøyd med VB. Har alltid blitt godt mottatt ved besøk på kontoret og ved telefonhenvendelser. Skal fortsette og bruke VB for alle mine fremtidige barn!!!

Takk for sist!

Du har planer om stoooor familie skjønner jeg???

Klem fra

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...