Gå til innhold

Anbefalte innlegg

jeg er en jente som siden februar i år har vært plaget med mange ting..først trodde jeg at det var fysisk, og etter mange besøk hos legen ble det funnet vitamin, jern og blod mangel..jeg ble satt på forskjellige "medisiner" for å kurere dette, men problemet er at jeg er blitt deppa, har ikke lyst til å gjøre noe, er sliten hele tiden..og midt oppi det hele så mister jeg den personen som jeg var involvert med i 1,5 år..han flyttet langt vekk og bruddet var opprivende..jeg plages med mange negative tanker, har kommet inn i en sånn bane,,blir ikke kvitt dem liksom.det verste er at jeg blir dårlig fysisk, svimmel, tåler ikke bråk rundt meg, føler som om jeg skal besvime.,dette hemmer meg veldig mye i hverdagslivet.jeg var ganske aktiv og livlig før men nå..alt er ork..

heldigvis så har jeg noen "gode" dager innimellom og det er det som holder meg oppe..det er nok en del som har samlet seg opp de siste årene og i tillegg vitamin, jern mangel som har gjort at jeg har det sånn..i følge legen min så er jeg på bedringens vei med vitamin og jernmangel, og det skulle ikke virke så ille nå, men jeg er svimmel, uvel etc..han mente at jeg kanskje har en lett depresjon på gang..jeg er redd, vet ikke hva jeg skal gjøre, tenkte å prøve johannesurt..jeg vil bare ha tilbake livet mitt..orker ikke å ha det vondt mer..er det noen som har noen synspunkter..er dette psykisk? tok mange forskjellige blodprøver og dem viser ingenting galt, bortsett fra jern og vitamin mangel..men det skal også være i orden nå..

håper på tilbakemelding :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/117124-redd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke usannsynlig at det er psykiske årsaker til plagene dine, og det er vel heller ikke usannsynlig at bruddet med kjæresten din har vært en viktig utløsende faktor.

Jeg har selv hatt mange av de plagene du beskriver i stressa perioder. Personlig har jeg hatt godt utbytte av psykoterapi. Jeg har også erfaring med at regelmessig yoga/meditasjon over tid har en positiv effekt. Også antidepressiva - herunder Johannesurt - kan nok virke mot slike plager.

Har du ellers fått snakka ordentlig ut med noen om bruddet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/117124-redd/#findComment-705406
Del på andre sider

Det er ikke usannsynlig at det er psykiske årsaker til plagene dine, og det er vel heller ikke usannsynlig at bruddet med kjæresten din har vært en viktig utløsende faktor.

Jeg har selv hatt mange av de plagene du beskriver i stressa perioder. Personlig har jeg hatt godt utbytte av psykoterapi. Jeg har også erfaring med at regelmessig yoga/meditasjon over tid har en positiv effekt. Også antidepressiva - herunder Johannesurt - kan nok virke mot slike plager.

Har du ellers fått snakka ordentlig ut med noen om bruddet?

har en god venninne som jeg har snakket med om bruddet men vi hadde en del problemer i forholdet før han flytta og det at han fikk seg jobb langt vekk førte til en krangel og brudd slik at han dro uten at vi har snakket ordentlig ut om dette..og det plager meg forferdelig for jeg er glad i han tross alt..får liksom ike noe avslutning på det..

jeg tenker mye negativt, sliter meg selv ut med de tankene..og det fører rett og slett til at jeg blir fysisk syk..jeg har merket at når jeg tenker mer positivt og på andre ting så føler jeg meg bra fysisk..

til tider er det ganske ille, at jeg ikke tør gå ut fordi jeg er redd for at jeg kommer til å besvime..men egentlig er det bare tull for jeg har aldri besvimt og det går bra..

bare jeg som tror det verste..

fikk anbefalt den johannesurte pillen, så jeg var i apoteket idag og kjøpte den, tenkte å prøve for jeg trenger litt hjelp til å komme meg gjennom dette..

det er ikke noe tung depresjon så det er en lettelse..

jeg er litt redd for hvordan det blir når jeg etter en stund kutter ut pillen, vil jeg få tilbakefall..eller vil jeg bli bra...

nå får jeg håpe på det beste.. :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/117124-redd/#findComment-705437
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...