Gå til innhold

utbrent

Gjest utbrent ja

Anbefalte innlegg

Gjest utbrent ja

Huff, jeg fikk diagnosen utbrenthet for ca. et halvt år siden. Har vært sykmeldt siden da. Med tre små barn under seks år og full jobb så møtte jeg veggen. Fikk problemer med nervene og angst. Ikke særlig moro dette. Har så smått begynt i jobb igjen men er slettes ikke bra. Er det noen andre der ute som har opplevd det samme. Hvilke symptomer hadde dere, og hvor lang tid tok det før dere ble bra?? Begynner å bli utålmodig som dere skjønner:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/117153-utbrent/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har opplevd det, det tar lang tid. 6 m.nd er ofte ikke nok. Omlegging av arb. oppgaver og skifte av jobb er også ofte nødvendig.

Jeg var konstant trøtt og sliten. Hadde angst og var deprimert. Bare jeg tenkte p\å jobben ble jeg urolig. Var der på besøk et par ganger og fikk svettetokter lenge før jeg kom meg inn døra.

Jeg skiftet jobb og har ikke angret en dag. Tror det er lett og havne tilbake i det gamle etter en stund i jobb i igjen i gamlejobben.

Nå er jeg positiv full av energi og føler jeg på nytt har masse å tilføre min nye jobb, har jobbet der i c.a 2 år nå og stortrives. Har stadig kontakt med gamlejobben og kolegaer og de har hatt full forståelse for mine valg. Kanskje kan jeg begynne og jobbe der igjen en gang senere. Jeg vet jeg er velkommen tilbake :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/117153-utbrent/#findComment-705404
Del på andre sider

Gjest utbrent ja

Jeg har opplevd det, det tar lang tid. 6 m.nd er ofte ikke nok. Omlegging av arb. oppgaver og skifte av jobb er også ofte nødvendig.

Jeg var konstant trøtt og sliten. Hadde angst og var deprimert. Bare jeg tenkte p\å jobben ble jeg urolig. Var der på besøk et par ganger og fikk svettetokter lenge før jeg kom meg inn døra.

Jeg skiftet jobb og har ikke angret en dag. Tror det er lett og havne tilbake i det gamle etter en stund i jobb i igjen i gamlejobben.

Nå er jeg positiv full av energi og føler jeg på nytt har masse å tilføre min nye jobb, har jobbet der i c.a 2 år nå og stortrives. Har stadig kontakt med gamlejobben og kolegaer og de har hatt full forståelse for mine valg. Kanskje kan jeg begynne og jobbe der igjen en gang senere. Jeg vet jeg er velkommen tilbake :-)

Takk for svar, hvor lang tid tok d før du ble bra.??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/117153-utbrent/#findComment-705430
Del på andre sider

Kizza1365380506

Jeg har lest innlegget ditt og losjdh. Jeg er delvis enig i at ett skifte av jobben er det riktige. Det var ikke det for meg. Når du er utbrendt og deprimert tror jeg du må se på hele livet ditt. Du skriver ikke om du er gift. Er du det må du se på om ikke arbeidsoppgavene hjemme må endres litt på. Kanskje du tar på deg for mye av ansvaret. Jeg tror nemlig det er der mye av feilen ligger. Vi har gått hjemme med ungene når de var små, samt at vi har tatt oss av alt husarbeid, handling, matlaging osv. Når vi da begynner i jobb igjen og fortsatt føler at de andre tingene er vårt ansvar så skjærer det seg til slutt. Eller man møter veggen som du sier.

Kanskje du skal begynne med å ha en dag/kveld som er bare din. Gå i syklubb, møt venninner f.eks. på kaffebar el.l. Og jobb med den dårlige samvittigheten. La det være støv under sofaen i en uke uten at MÅ gjøre noe med det. Ungene dør heller ikke om de ikke får middag en dag.

Du spør om hvor lenge det tar før det går over. Det jeg kan si med sikkerhet er at om du begynner i full jobb for tidlig så er det rett i veggen igjen. Begynn forsiktig kanskje i 50%. Fordel arbeidsoppgavene mellom deg og din mann og evt. ungene. Gå evt.over på aktiv sykemelding om det er mulig på din arbeidsplass. Regn med at du må iallefall bruke ett år før du er deg selv igjen. Tålmodighet er en dyd i denne nye sykdommen.

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/117153-utbrent/#findComment-705502
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...