Gå til innhold

Slanking/trening/kosthold


Øyvind

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg prøver meg med noen spørsmål i dette forumet.

Jeg vil ned i vekt (5-10 kg) og har holdt på en måneds tid nå ca. Jeg prøver å holde et sunt kosthold, men i helgene har det hendt at et junkfood måltid har sneket seg inn i skrotten min.

Jeg har funnet noen sunne måltider og pålegg, men det komplementerer ikke alt det gode før jeg startet på denne "slankekuren".

Er det noen som kan ramse opp pålegg, middager o.l. som er "trygge" dersom jeg vil ned i vekt over tid, eller en nettadresse hvor slikt er anbefalt? Jeg prøver å trene litt også (innebandy) - to ganger i uka. Holder det, eller må jeg trene mer?

Jeg anser ikke meg selv for å være mye overvektig, men jeg har en mage som jeg helst ser ikke skulle vært der til sommeren + et par "dansehåndtak".

Kan noen også anbefale et godt treningsopplegg og diett. Jeg kan dessverre ikke jogge da mine plattfotben ikke tillater det.

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest minnien

jeg kan ikke fortelle så mye, men jeg vet at kalkun og kalve-pålegg skal være veldig magert. Og rugbrød er visst veldig sunt.

Av middager kan du jo spise kylling uten skinn, og magre fisketyper som f.eks torsk+ masse grønnsaker. Kanskje kan du bytte ut "junkfooden" ihelgen med reinsdyrkjøtt eller biff?? Eller kylling???

Håper det hjalp litt da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av magre middagsprodukter finnes egentlig ganske mye, man må bare velge de rette tingene. Alt renskåret kjøtt er magert, som for eksempel svinefilet, ytrefilet av okse, reinsdyr, elg, kylling og kalkun. Velg karbonadedeig i stedet for kjøttdeig, velg magert kjøttpålegg i stedet for fete salamier. Fisk er utmerket mat uten mange kalorier, for eksempel torsk og steinbit.

For en mann er det kanskje en sperre her, men hva med et Grete Roede-kurs? Der lærer du om riktig kosthold, spiser mye sunn og god mat og oppdager at magert ikke er kjedelig. Det finnes egne manne-kurs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av magre middagsprodukter finnes egentlig ganske mye, man må bare velge de rette tingene. Alt renskåret kjøtt er magert, som for eksempel svinefilet, ytrefilet av okse, reinsdyr, elg, kylling og kalkun. Velg karbonadedeig i stedet for kjøttdeig, velg magert kjøttpålegg i stedet for fete salamier. Fisk er utmerket mat uten mange kalorier, for eksempel torsk og steinbit.

For en mann er det kanskje en sperre her, men hva med et Grete Roede-kurs? Der lærer du om riktig kosthold, spiser mye sunn og god mat og oppdager at magert ikke er kjedelig. Det finnes egne manne-kurs.

Takk for mattipsene.

Du nevner renskåret kjøtt. Er indrefilet av okse da med på listen? Og karbonadedeig; har du prøvd det istedenfor kjøttdeig? På pizza, til spaghetti o.l.. Hvordan smaker det?

Angående salamier så er det jo kommet en ny salami; spesial salami m/40% mindre fett. Er det fortsatt fy-fy? Er fryktelig glad i salami...

Grete Roede kurs? Hvor melder man seg på og hvor mye koster dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mattipsene.

Du nevner renskåret kjøtt. Er indrefilet av okse da med på listen? Og karbonadedeig; har du prøvd det istedenfor kjøttdeig? På pizza, til spaghetti o.l.. Hvordan smaker det?

Angående salamier så er det jo kommet en ny salami; spesial salami m/40% mindre fett. Er det fortsatt fy-fy? Er fryktelig glad i salami...

Grete Roede kurs? Hvor melder man seg på og hvor mye koster dette?

Hei igjen.

Grete Roede sitt hovedkontor er på Nesbru, og telefonnummeret er i katalogen. Ring dit, og få vite om kurs i ditt nærområde. Det koster rundt 1300 kroner tror jeg.

Indrefilet av okse er også mager mat, ja. Karbonadedeig synes jeg er bedre enn kjøttdeig, det er "renere" smak. Den kan brukes i alt man ellers ville brukt kjøttdeig til, som pizza, pasta osv. Det eneste man går glipp av er ekstra fett og saltvann...

Men salami... har du tenkt over alle de hvite prikkene i salamien? Det er ikke annet enn rent fett. Og selv om det kanskje er 40% mindre fett enn andre salamier, så er det allikevel mye. Sjekk på pakken når du kjøper, der står kaloriinnholdet. Men selvfølgelig, man må jo velge selv. Alt går an til sin tid. Visste du at i dansk salami er over 50% rent fett???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...