Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Vi har en 2 mnd gammel godkjenning fra ICBF Colombia, og leser at det p.t. tar laaaang tid mellom godkjenning og distrikt! Da vi fikk vårt første barn for 2 år siden tok det bare 2,5 mnd mellom godkj. og distrikt, og bare 1 mnd mellom distrikt og tildeling.

Vi har skjønt at dette kan ta lengre tid, men føler at å vente i opptil et år er ganske frustrerende........... Vi vet jo at i desember og januar skjer det lite i Colombia, så da "mister" man fort to måneder til. Huff,dette er triste greier....har ikke helt dagen min i dag m.h.t. tålmodighet. Ser bare på kalenderen at det er få måneder igjen å "ta av" dette året...sukk og akk, kan noen trøste meg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/117454-deppa-og-ut%C3%A5lmodig-i-dag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hatt noen sånne dager jeg også. Håper så forferdelig at "neste uke, da MÅ det skje noe", men så kommer og går den uken uten at vi vet noe mer.

Heldigvis klarer jeg å holde meg optimistisk de fleste dagene, men det ER slitsomt å gå sånn å håpe og vente hele tiden.

M.h.t ventetid mellom godkjenning og distrikt, er vi blant dem som har ventet lenge. Vi ble godkjent for 7 mnd siden.

I 2000 gikk det 3 mnd fra vi var godkjent og til distrikt. Den gang var vi i tillegg innstilt på at det ville ta tid (1 - 1 1/2 år i Col.) Denne gangen var vi innstilt på +/- 6 mnd, så når vi nå har hatt papirene i Col. i 10 1/2 mnd begynner vi å kjenne utålmodigheten.

Det verste synes jeg likevel er usikkerheten. Det er ikke den lange ventetiden i seg selv som er slitsom, men det å ikke vite "blir det om 1 mnd eller om 8 mnd?" Det hadde vært greit å få beskjed "8 mnd", og så hadde vi forholdt oss til det.

Håper at dere slipper å vente så lenge. Iflg. AF skjer det veldig mye positivt i ICBF for tiden, så hvem vet....plutselig er det vår og deres tur også!!!

Sender deg en trøstende og oppmuntrende klem

men jeg er nok ikke den mest tålmodige og opptimistiske DOLeren for tiden, vi venter og venter og håper og håper at vi kan få tildeling i år.

Jeg synes faktisk det er tyngst å være på jobben nå for tiden, på hjemmefronten har jeg jo en herlig mann og en skjønn sønn som jeg koser meg med (c: Vel koser med er kansje ikke rette ordet i perioder (c: Junior kan være ganske krevende.....men det blir fort glemt når han ligger i senga vår om kvelden med armene rundt meg og ber meg synge for han. Det er ikke mange som ber meg om å gjøre for å si det sånn (c:

Han er kansje en liten smule bortskjemt så vi prøver nå å fokusere på å ønske, og å lære å vente og spare osv.

Så i gårkveld kom det: mamma jeg ønsker meg en sånn seng som du å pappa har. Der lå han i senga våres god og varm....les: smelter du nå mamma-ligge i senga hele natta...

Hvorfor skriver jeg om dette vet jeg ikke men jeg håper virkelig vi kan vi få oppleve denne godheten og uskyldigheten igjen med nestemann...som vi lengter sååå etter.

Vennlig hilsen ei som stiller seg i køen for utålmodige..klem fra

Fyren1365380423

Det er en STOOR trøst å se at det er ikke bare meg som er utolmodig...akkurat nå har jeg vert i postkassa...ingen distrikt...vi var godkjennt 6 mai...er heeelt enig..det å ikke vite før eller etter jul er det jeg har hengt meg opp i nå...orker ikke jul uten nestemann...det har jeg jo sagt at ...vi regner med tidlig høst...men så er ventetida gått opp....sist var vi på hentereise i mai..og sendte pap. i januar.....

Ingen nyheter på E- post heller...sukk--sukk...skal lure på om dagen egentlig kommer....godt jeg har lillegutt på tre...han skal ha tre års dag til helgen..så jeg har litt å tenke på...men nå vet jeg hva det er å hente...så jeg gleder meg sååååååå mye !!!!!!

Well...vi får tenke åp hverandre...sukke i sammen...og vite at når barnet kommer er ventinga verd all tid.....for akkurat DET barnet skulle du / jeg ha!!!

God venteuke!!!Klem

Annonse

Har hatt noen sånne dager jeg også. Håper så forferdelig at "neste uke, da MÅ det skje noe", men så kommer og går den uken uten at vi vet noe mer.

Heldigvis klarer jeg å holde meg optimistisk de fleste dagene, men det ER slitsomt å gå sånn å håpe og vente hele tiden.

M.h.t ventetid mellom godkjenning og distrikt, er vi blant dem som har ventet lenge. Vi ble godkjent for 7 mnd siden.

I 2000 gikk det 3 mnd fra vi var godkjent og til distrikt. Den gang var vi i tillegg innstilt på at det ville ta tid (1 - 1 1/2 år i Col.) Denne gangen var vi innstilt på +/- 6 mnd, så når vi nå har hatt papirene i Col. i 10 1/2 mnd begynner vi å kjenne utålmodigheten.

Det verste synes jeg likevel er usikkerheten. Det er ikke den lange ventetiden i seg selv som er slitsom, men det å ikke vite "blir det om 1 mnd eller om 8 mnd?" Det hadde vært greit å få beskjed "8 mnd", og så hadde vi forholdt oss til det.

Håper at dere slipper å vente så lenge. Iflg. AF skjer det veldig mye positivt i ICBF for tiden, så hvem vet....plutselig er det vår og deres tur også!!!

Sender deg en trøstende og oppmuntrende klem

Tusen takk for alle trøstende ord og klemmer! Bra å vite at vi er flere som venter.

Og det er vanskelig å instille seg på noe som helst når man vet at det kan ta fra 1-9 mnd før det skjer noe mer....

Det er ikke greit å la være å tenke og å vente da.

Da vi fikk førstemann gikk det som sagt fort enda vi var forespeilet ventetid på 1-1,5 år, da var vi ikke foreberedt i det hele tatt da vi fikk telefonen. Hadde ikke begynt å vente på den engang. Men gleder var desto større da vi fikk tildelt gutten vår.

Vi får sende hverandre masse trøst, og håpe på en spennende høst! (det rimte....:-))

Hei olga.

Sender deg mange gode ønsker!!!!

For oss tok det også "raser" fart for 2 1/2 år siden.

Denne gang har vi brukt 1 år i fra papirene gikk til utlandet til nå da vi skal oppdatere papirene våres. Vet jo ikke hvor lang tid det tar før vi får tildeling.......men håper jo at det bare er noen uker ..3 kanskje.

Lykke til videre

Vente klem fra

Lengsel1365380312

Jeg henger meg med også! Selv om vi ikke har vært godkjente i mer enn 2 måneder, kjennes det ut som om det GODT KAN SKJE NOE NÅÅÅ!! Det er lett å bli deppa og utålmodig!

Men det er som det er blitt skrevet før - når BARNET endelig kommer, kjennes det så rett at all venting er glemt.. Da var det faktisk verdt ventingen, eller så hadde ikke akkurat DET barnet blitt vårt!

Venteklem sammen med deg!

Gjest snart tre?

Hei.

Vi har nylig blitt godkjent av ICBF. Da vi ringte AF og spurte hvor lang tid vi kunne regne med fram til distrikt, var svaret at dette kunne ta alt fra noen uker til tre måneder. På spørsmål om det var mulighet for hentereise i år, fikk vi bekreftende svar på dette.

Mannen min og jeg synes dette nesten er for godt til å være sant, så jeg tør liksom ikke innrette meg etter det. Dessuten ser jeg jo at man får litt forskjellige svar fra AF når man har spørsmål om tidsperspektivet.

Hvis vi får distrikt før jul, skal jeg være kjempefornøyd. Og jeg håper at vi har kommet hjem med barn til påske neste år.

Denne ventingen tar på, men før eller siden skjer det!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...