Gå til innhold

Trening og vektreduksjon


Anonym10

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente som trener regelmessig, og skal på nyåret i gang med et treningsopplegg med åtte økter i uka fordelt på seks dager. Jeg er per i dag i "normalt" god form, men har allikevel problemer med vekten. Jeg er 175 og veier 77 kilo. Jeg ønsker å gå ned noen kilo, og er også i gang med dette i form av Grete Roede-kurs. Mitt spørsmål angående trening og vektreduksjon er hvor LITE det er forsvarlig å spise med såpass mye trening. Jeg forstår at et Grete Roede-opplegg med 1200 kalorier per dag er for lite når man har store treningsdoser, men hva er passe? Jeg er kraftig bygd, så overvekten er ikke SÅ stor, men dog ønsker jeg å gå ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei!

For aktive utøvere med godt treningsgrunnlag vil som regel justering av treningsmengdens sammensetning være tilstrekkelig for å sette i gang slankeeffekt. Noen utøvere kan faktisk spise mer kalorier under slankingen enn ellers. For mindre erfarne er det beste å kutte ned på kaloriene. Det er ikke farlig å gå lavt på kaloriene i forhold til ditt kaloribehov. Lavt vil jo være relativt i forhold til ditt individuelle inntak.

Forbrenningen avtar etterhvert som du slanker deg. Det betyr at du stadig må spise mindre for å komme under kroppens kaloribehov.

http://www.trim.no/slanking1.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...