Gjest marcelia Skrevet 27. august 2003 Skrevet 27. august 2003 Skjønner ikke helt dette med å ha harmoniske eller konlikt perspektiv på noe, jeg. Noen som kan gi meg et eksempel? 0 Siter
megvel Skrevet 28. august 2003 Skrevet 28. august 2003 Uhm, er dette innen norskfaget? Eller mener du sånn generelt? Jeg vil tro at når man har et konfliktperspektiv, så spør man om ting som, "På hvilken måte er dette et problem?", "På hvilken måte kan det bli et problem?", "Hvilke hindringer skaper det?", "Hvem vil minst sannsynligvis godta det", "Hvem tråkker det på tærne?" og slike ting. Et harmonisk perspektiv er vel å si ting som "På hvilken måte er dette fantastisk?", "Hvilke positive ting bidrar det med?", "Hva kan jeg bruke dette til?", "Hvem vil bli mest glad for det?" og slike ting. Rasjonelle mennesker kan inneha begge disse samtidig. Jeg antar at uttrykkene ble funnet opp av en slags healer som mente folk flest burde gå mer i retning av et harmonisk perspektiv. =P 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.