hu' Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Etter 4 år med sykemelding og uføretrygd, er jeg nå på vei tilbake til jobb. Jeg har startet forsiktig med hospitering, først noen timer og så økt på. Nå er jeg på min gamle arbeidsplass igjen. Fremdeles på hospitering, men snart bør jeg være tilbake, hvertfall som ekstravakt (jobber i helsevesenet). Sjefen min sier at hun anså meg som en dyktig medarbeider som hun gjerne vil ha tilbake, men jeg kjenner så mye angst for hvordan dette skal gå. Jeg var relativt nyutdannet da jeg ble syk, og jeg husker noen år fulle av økende psykiske problemer, sykemeldinger til og fra samtidig som jeg ikke ville gi opp. Til slutt traff jeg betonggulvet så det smalt.... Nå er jeg så redd for at det samme skal skje igjen, samtidig som jeg ser at det eneste rette valget for å komme tilbake til et fullverdig liv for meg er å begynne å jobbe litt. Men hvor gjør jeg av redselen, hvordan skal jeg takle denne situasjonen? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117744-veien-tilbake-til-jobb/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjernemor Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Kanskje du kan tenke slik at NÅ er arbeidsgiveren din og andre rundt deg klar over situasjonen. Selv om ikke du greier å begrense innsatsen selv, så fanger de kanskje opp signalene om at NÅ trenger du å ta det litt mer med ro. Selv så har du vel også lært noe om hvor langt du kan strekke deg (IKKE så langt som sist) uten at det får negative konsekvenser for helsen. Og - ikke vær tøffere enn du tåler! Gi deg heller litt før du MÅ! PÅ den annen side, så ER vel ikke helsevesenet rette arbeidsplassen for en som HAR VÆRT utbrent? Går det skeis, så søk om attføring til annet yrke. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117744-veien-tilbake-til-jobb/#findComment-709563 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.