Gå til innhold

Formatering av harddisk.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ulv I Faarikaal

Du trenger en boot-diskett, enklest er å finne noen som har windows 98 og lage en derfra. Start opp med den i, og skriv så

FORMAT C: /Q (enter)

CDrommen vil da være D:, E: eller F:

Skriv f eks

F: (enter)

CD I386 (enter)

WINNT (enter)

Følg instruksjoner.

Du trenger en boot-diskett, enklest er å finne noen som har windows 98 og lage en derfra. Start opp med den i, og skriv så

Skriv f eks

CD I386 (enter)

WINNT (enter)

Følg instruksjoner.

hmmm... jeg har windows 98 på en cd, vinner jeg noe der?

vh

Annonse

Det hadde vært fint....

[email protected]

vh

Bare en liten sidekommentar: Det er ikke lurt å legge ut din "private" epostadresse slik du gjorde nå. Dette kan resultere i at såkalte webcrawlere snapper opp epostadressen og du kan få spampost til langt over ørene. Det kan også resultere i at du mottar flere eposter med virus og annet dritt. Jeg vil anbefale alle å opprette en epostadresse hos f.eks. www.hotmail.com eller lignende og heller bruke denne epostadressen hvis du må legge ut epostadressen på nettet, i gjestebøker og lignende. Og gi bare din "private" epostadresse til de aller nærmeste og kanskje noen få av dine venner. Desto færre som har din "private" epostadresse, desto mindre sjangs er det for at du mottar spam, virus og annet. Bare et tips :)

Skriv f eks

CD I386 (enter)

WINNT (enter)

Følg instruksjoner.

Det gikk ikke så bra, når maskinen starter får jeg opp denne meldingen "Non-System disk or disk error, Replace and strike any key when ready", det eneste som nytter da er å ta ut disketten og fortsette .....

vh

Ulv I Faarikaal

Det gikk ikke så bra, når maskinen starter får jeg opp denne meldingen "Non-System disk or disk error, Replace and strike any key when ready", det eneste som nytter da er å ta ut disketten og fortsette .....

vh

Da må du få noen med win98 til å lae en for deg, velg installer programmer i kontrollpanel, der er en flik som sier oppstartdiskett, der kan du lage et par stykker.

Ulv I Faarikaal

vh

I setup (når du trykker DEL i oppstart), må 1. boot device stå til A:.

gå inn på win xp. slett mappen som heter winnt på c harddisken. gå så inn i boot.ini og slett de to linjene som har med win 2000 å gjøre. (husk å ta backup av boot.ini filen i tilfelle du gjør det feil).

så starter du maskinen på nytt og du har fjernet win 2000

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...