Zirine Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 Jeg foretrekker at du stiller et enklere spørsmål. som f.eks: Hvor mange orgasmer har du i måneden? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117835-hvor-mange-cder-kj%C3%B8per-du-i-m%C3%A5neden/page/2/#findComment-710921 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dawn Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Jeg foretrekker at du stiller et enklere spørsmål. som f.eks: Hvor mange orgasmer har du i måneden? Det er enklere? Det går an å si et gjennomsnitt da, avrunding. Piece of cake. Men er det for vanskelig å svare på er det bare å la være..:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117835-hvor-mange-cder-kj%C3%B8per-du-i-m%C3%A5neden/page/2/#findComment-712665 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dawn Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Det er sjelden jeg kjøper CDer lenger, men jeg kjøper når det kommer noe spesielt god musikk. Det siste jeg kjøpte var vel Metallicas St. Anger, mer av gammel nostalgi. Et møkkalbum, for øvrig. Spør heller om DVD kjøp. Der er jeg ganske ram for tiden og bare den måneden her har jeg vel kjøpt Ringenes Herre - Two Towers, 24 Hours Party People, Dead Poets Society, Donnie Darko, Dogma, Snatch, Simpsons Sesong 1, South Park Sesong 2 og 3, The Pianist og Suicide Kings (de 5 siste venter jeg å få i posten og på døra i morgen og mandag). Men denne mnd har kanskje vært noe ekstrem på DVD kjøp. Alt fra 0-10 er vel det vanlige. Trives med film! Begrunn hvorfor Metallica's St.Anger er et møkka-album. Er du av typen som likte det gamle Metallica, og som synes utgivelsene etter Black Album ikke er verdig en vurdering fordi det er så dårlig? (Er du mann eller kvinne, forresten? Husker aldri det, jeg... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117835-hvor-mange-cder-kj%C3%B8per-du-i-m%C3%A5neden/page/2/#findComment-712666 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dawn Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 rundt 30 Seriøst? Du er verre enn meg du.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117835-hvor-mange-cder-kj%C3%B8per-du-i-m%C3%A5neden/page/2/#findComment-712667 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dawn Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Pr. mnd.? Hjelp.... 2-5 cd'er pr mnd er ikke mange. Ikke for de som er spesielt interessert i musikk. Jeg kjøper ofte mer enn 2-5.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117835-hvor-mange-cder-kj%C3%B8per-du-i-m%C3%A5neden/page/2/#findComment-712669 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Begrunn hvorfor Metallica's St.Anger er et møkka-album. Er du av typen som likte det gamle Metallica, og som synes utgivelsene etter Black Album ikke er verdig en vurdering fordi det er så dårlig? (Er du mann eller kvinne, forresten? Husker aldri det, jeg... Hello! Jeg er av den gamle skolen som vokste opp med albumene før Black Album. Metallica fram til dette var mine store helter, og jeg har aldri fått meg en på tryne som jeg fikk den gangen jeg første gang hørte gjennom Black Album. Albumene etter, med unntak av Garage Inc., som jo uansett ikke kan regnes som et vanlig album, er ikke engang verdt å kommentere. Likevel ser man antydninger med Black Album, og kanskje enda mer Load og Reload, hvordan Metallica forsøker å gjøre seg kommersielle, dog uten å lykkes. Det finnes vel knapt noen som snakker om Load og Reload med positive ord. Og så kommer St. Anger. Dette er et album hvor gutta i Metallica markedsfører seg selv som at de har gått tilbake til sine røtter, og igjen spiller hard musikk. Et markedsføringstriks de benytter seg av i og med at de, selvsagt, vet bedre enn noen hvor lite de lyktes med Load og Reload, og hvor mange gamle fans de mistet etter 1990. Men hva gjør de? Jo, de gir seg ikke i forhold til å bli allemannseie og lager et nu-metal album! Det er nesten så ufattelig at det bare er til å riste på hodet av. De forandrer seg etter vinden. Musikkens svar på en utspekulert politikker. Vel, de lykkes ikke. De hamrer løs på sine instrumenter i ca 70 minutter og forsøker med dette å gjøre seg spilt på MTV sammen med Linking Park og den andre søpla, og det hele blir bare usedvanlig patetisk og smertefulgt både for kropp og ører. Jeg kan til en viss grad forstå de som skryter av Black Album. Albumet har tross alt en del positivt ved seg selv om bandet med dette albumet forandret seg noe helt grusomt, men jeg kan ikke forstå hva noen ser i Load og Reload, og med mindre man er en kvisete 15 åringer som elsker Nu-metal og aldri tidligere har hørt hvilket fantastisk band Metallica for 15 år siden var, så kan jeg ikke fatte og begripe at noen kan si noe positivt om dette albumet. Jeg har vært på 3 Metallica konserter etter 1990. Hvorfor drar jeg på disse konsertene når jeg ikke liker musikken de har produsert de siste 13 årene? Jo, fordi 95 % av det de spiller på konsertene er musikk skrevet før Black Album, og siden dette er tilfelle så kan man vel egentlig lure på om ikke gutta selv også forstår når de lagde god musikk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117835-hvor-mange-cder-kj%C3%B8per-du-i-m%C3%A5neden/page/2/#findComment-712678 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dawn Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Hello! Jeg er av den gamle skolen som vokste opp med albumene før Black Album. Metallica fram til dette var mine store helter, og jeg har aldri fått meg en på tryne som jeg fikk den gangen jeg første gang hørte gjennom Black Album. Albumene etter, med unntak av Garage Inc., som jo uansett ikke kan regnes som et vanlig album, er ikke engang verdt å kommentere. Likevel ser man antydninger med Black Album, og kanskje enda mer Load og Reload, hvordan Metallica forsøker å gjøre seg kommersielle, dog uten å lykkes. Det finnes vel knapt noen som snakker om Load og Reload med positive ord. Og så kommer St. Anger. Dette er et album hvor gutta i Metallica markedsfører seg selv som at de har gått tilbake til sine røtter, og igjen spiller hard musikk. Et markedsføringstriks de benytter seg av i og med at de, selvsagt, vet bedre enn noen hvor lite de lyktes med Load og Reload, og hvor mange gamle fans de mistet etter 1990. Men hva gjør de? Jo, de gir seg ikke i forhold til å bli allemannseie og lager et nu-metal album! Det er nesten så ufattelig at det bare er til å riste på hodet av. De forandrer seg etter vinden. Musikkens svar på en utspekulert politikker. Vel, de lykkes ikke. De hamrer løs på sine instrumenter i ca 70 minutter og forsøker med dette å gjøre seg spilt på MTV sammen med Linking Park og den andre søpla, og det hele blir bare usedvanlig patetisk og smertefulgt både for kropp og ører. Jeg kan til en viss grad forstå de som skryter av Black Album. Albumet har tross alt en del positivt ved seg selv om bandet med dette albumet forandret seg noe helt grusomt, men jeg kan ikke forstå hva noen ser i Load og Reload, og med mindre man er en kvisete 15 åringer som elsker Nu-metal og aldri tidligere har hørt hvilket fantastisk band Metallica for 15 år siden var, så kan jeg ikke fatte og begripe at noen kan si noe positivt om dette albumet. Jeg har vært på 3 Metallica konserter etter 1990. Hvorfor drar jeg på disse konsertene når jeg ikke liker musikken de har produsert de siste 13 årene? Jo, fordi 95 % av det de spiller på konsertene er musikk skrevet før Black Album, og siden dette er tilfelle så kan man vel egentlig lure på om ikke gutta selv også forstår når de lagde god musikk. Jeg hørte de på Roskilde, og det går som du sier på det gode gamle Metallica..Type "Battery", "One", "Welcome home (sanitarium)", "Ride The lightning", "Master of puppets", osv. Har ikke Garage, Inc. Er det kjøpbart? Men som alt annet må også metal utskiftes. Man kan ikke høre på gamle Metallica til evig tid. Man må slippe inn nye band også. Metal har faktisk blitt kommerst det også. Nirvana var jo i sin tid ganske kommerse de også, don't you think? De var MTV'ere iallefall. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117835-hvor-mange-cder-kj%C3%B8per-du-i-m%C3%A5neden/page/2/#findComment-712692 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Jeg hørte de på Roskilde, og det går som du sier på det gode gamle Metallica..Type "Battery", "One", "Welcome home (sanitarium)", "Ride The lightning", "Master of puppets", osv. Har ikke Garage, Inc. Er det kjøpbart? Men som alt annet må også metal utskiftes. Man kan ikke høre på gamle Metallica til evig tid. Man må slippe inn nye band også. Metal har faktisk blitt kommerst det også. Nirvana var jo i sin tid ganske kommerse de også, don't you think? De var MTV'ere iallefall. Garage Inc. er helt klart kjøpbart. CDen består av to plater hvor den ene tar for seg gamle coverlåter som Metallica på 80-tallet gjorde av andre band (de som ofte var å finne på b-siden av singler og maxi LPer), mens den andre siden tar for seg coverlåter Metallica gjorde spesielt for den plata. Denne er ikke like sterk som de eldre coverlåtene (f.eks. finner du en helt patetisk versjon av en Nick Cave låt), men du finner også et par meget gode låter på denne discen. F.eks. Wiskhey In The Jar, som virkelig er en glimmrende framført versjon. Du finner også her en nydelig framførelse av Lynyrd Skynyrds Thuesday's gone. Musikk må selvsagt utvikle seg, men Metallica utvikler seg ikke fordi det er bra for musikken, men for å skvise enda mer penger inn på sine allerede smekkfulle bankkontoer. Da blir det patetisk og det er selvsagt deilig at de ikke lykkes. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117835-hvor-mange-cder-kj%C3%B8per-du-i-m%C3%A5neden/page/2/#findComment-712696 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dawn Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Garage Inc. er helt klart kjøpbart. CDen består av to plater hvor den ene tar for seg gamle coverlåter som Metallica på 80-tallet gjorde av andre band (de som ofte var å finne på b-siden av singler og maxi LPer), mens den andre siden tar for seg coverlåter Metallica gjorde spesielt for den plata. Denne er ikke like sterk som de eldre coverlåtene (f.eks. finner du en helt patetisk versjon av en Nick Cave låt), men du finner også et par meget gode låter på denne discen. F.eks. Wiskhey In The Jar, som virkelig er en glimmrende framført versjon. Du finner også her en nydelig framførelse av Lynyrd Skynyrds Thuesday's gone. Musikk må selvsagt utvikle seg, men Metallica utvikler seg ikke fordi det er bra for musikken, men for å skvise enda mer penger inn på sine allerede smekkfulle bankkontoer. Da blir det patetisk og det er selvsagt deilig at de ikke lykkes. Det er vel noe i det du sier, SierDuDet... Er du kvinne? Bare lurer.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117835-hvor-mange-cder-kj%C3%B8per-du-i-m%C3%A5neden/page/2/#findComment-712705 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laguna1365380434 Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Hello! Jeg er av den gamle skolen som vokste opp med albumene før Black Album. Metallica fram til dette var mine store helter, og jeg har aldri fått meg en på tryne som jeg fikk den gangen jeg første gang hørte gjennom Black Album. Albumene etter, med unntak av Garage Inc., som jo uansett ikke kan regnes som et vanlig album, er ikke engang verdt å kommentere. Likevel ser man antydninger med Black Album, og kanskje enda mer Load og Reload, hvordan Metallica forsøker å gjøre seg kommersielle, dog uten å lykkes. Det finnes vel knapt noen som snakker om Load og Reload med positive ord. Og så kommer St. Anger. Dette er et album hvor gutta i Metallica markedsfører seg selv som at de har gått tilbake til sine røtter, og igjen spiller hard musikk. Et markedsføringstriks de benytter seg av i og med at de, selvsagt, vet bedre enn noen hvor lite de lyktes med Load og Reload, og hvor mange gamle fans de mistet etter 1990. Men hva gjør de? Jo, de gir seg ikke i forhold til å bli allemannseie og lager et nu-metal album! Det er nesten så ufattelig at det bare er til å riste på hodet av. De forandrer seg etter vinden. Musikkens svar på en utspekulert politikker. Vel, de lykkes ikke. De hamrer løs på sine instrumenter i ca 70 minutter og forsøker med dette å gjøre seg spilt på MTV sammen med Linking Park og den andre søpla, og det hele blir bare usedvanlig patetisk og smertefulgt både for kropp og ører. Jeg kan til en viss grad forstå de som skryter av Black Album. Albumet har tross alt en del positivt ved seg selv om bandet med dette albumet forandret seg noe helt grusomt, men jeg kan ikke forstå hva noen ser i Load og Reload, og med mindre man er en kvisete 15 åringer som elsker Nu-metal og aldri tidligere har hørt hvilket fantastisk band Metallica for 15 år siden var, så kan jeg ikke fatte og begripe at noen kan si noe positivt om dette albumet. Jeg har vært på 3 Metallica konserter etter 1990. Hvorfor drar jeg på disse konsertene når jeg ikke liker musikken de har produsert de siste 13 årene? Jo, fordi 95 % av det de spiller på konsertene er musikk skrevet før Black Album, og siden dette er tilfelle så kan man vel egentlig lure på om ikke gutta selv også forstår når de lagde god musikk. En liten kommentar bare, kom ikke Garage inc lenge før Black album...? Jeg hørte dedikert på Mettalica som sneip, og hadde dette albumet(Det het i alle fall Garage something, somthing, det inneholdt b.la cover av "Run to the hills" og "i gat somthing to say") Dette albumet var i mitt eie før 88, og altså lenge før noe Black album. Finnes det to skiver som heter Garage et eller annet? Jeg tror foressten mitt het Garage days revisited, men er ikke helt sikker lenger.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117835-hvor-mange-cder-kj%C3%B8per-du-i-m%C3%A5neden/page/2/#findComment-712761 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 En liten kommentar bare, kom ikke Garage inc lenge før Black album...? Jeg hørte dedikert på Mettalica som sneip, og hadde dette albumet(Det het i alle fall Garage something, somthing, det inneholdt b.la cover av "Run to the hills" og "i gat somthing to say") Dette albumet var i mitt eie før 88, og altså lenge før noe Black album. Finnes det to skiver som heter Garage et eller annet? Jeg tror foressten mitt het Garage days revisited, men er ikke helt sikker lenger.. Du har både rett og feil. Det albumet du hadde het som du sier Garage days revisited, og inneholdt noen få coverlåter, som f.eks. Last Caress som du nevner over her. På en del b-sider av singler og maxier så hadde Metallica det som vane å legge med en coverlåt, f.eks. av Queen (Stone Cold Crazy) eller mindre kjente band, og det er nå disse låtene som ble samlet på Garage Inc. og gitt ut i 1998 (om jeg ikke husker helt feil). I tillegg til disse eldre låtene som ligger samlet på Disc 2 på Garage Inc., så lagde de 11 nye versjoner av andre bands låter, og la disse ut på det de kaller Disc 1 på Garage Inc. I tillegg spilte de inn 4 Motorhead-låter til ære for Lemmy og Co, som også ligger på disc 2. Garage Inc. er for øvrig et album verdt å ha. Det er en del svake låter på Disc 1, men det er også noen svært gode låter der. De 12 eldre låtene på Disc 2 er derimot av meget god kvalitet, før det hele rundes av med disse 4 Motorhead låtene som James og co virkelig kunne spart seg for. Men alt i alt er albumet godt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117835-hvor-mange-cder-kj%C3%B8per-du-i-m%C3%A5neden/page/2/#findComment-712776 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Det er vel noe i det du sier, SierDuDet... Er du kvinne? Bare lurer.. Nope, jeg er mann. Eller barnerumpe om du vil. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117835-hvor-mange-cder-kj%C3%B8per-du-i-m%C3%A5neden/page/2/#findComment-712777 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laguna1365380434 Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Du har både rett og feil. Det albumet du hadde het som du sier Garage days revisited, og inneholdt noen få coverlåter, som f.eks. Last Caress som du nevner over her. På en del b-sider av singler og maxier så hadde Metallica det som vane å legge med en coverlåt, f.eks. av Queen (Stone Cold Crazy) eller mindre kjente band, og det er nå disse låtene som ble samlet på Garage Inc. og gitt ut i 1998 (om jeg ikke husker helt feil). I tillegg til disse eldre låtene som ligger samlet på Disc 2 på Garage Inc., så lagde de 11 nye versjoner av andre bands låter, og la disse ut på det de kaller Disc 1 på Garage Inc. I tillegg spilte de inn 4 Motorhead-låter til ære for Lemmy og Co, som også ligger på disc 2. Garage Inc. er for øvrig et album verdt å ha. Det er en del svake låter på Disc 1, men det er også noen svært gode låter der. De 12 eldre låtene på Disc 2 er derimot av meget god kvalitet, før det hele rundes av med disse 4 Motorhead låtene som James og co virkelig kunne spart seg for. Men alt i alt er albumet godt. Ah - oppklarende! Jeg lurte litt.. Kanskje jeg kjøper meg Garage inc da.. Det er egentlig lenge siden jeg har vært noen fan, jeg sluttet å kjøpe skiver etter justice for all..(Var forøvrig på den på konserten, det var gøy..) Men jeg synes ikke det skader å ha noen bra Metallica album heller! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117835-hvor-mange-cder-kj%C3%B8per-du-i-m%C3%A5neden/page/2/#findComment-712781 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Ah - oppklarende! Jeg lurte litt.. Kanskje jeg kjøper meg Garage inc da.. Det er egentlig lenge siden jeg har vært noen fan, jeg sluttet å kjøpe skiver etter justice for all..(Var forøvrig på den på konserten, det var gøy..) Men jeg synes ikke det skader å ha noen bra Metallica album heller! Jeg har alt de har gitt ut av album, men du gjorde lurt i å gi deg etter Justice... Ingenting etter det er verdt å ha. Garage Inc. er jo stort sett musikk fra den tiden, så det blir noe annet selv om selve "samleplata" av coverlåter ble gitt ut relativt sent. Det er i hvert fall mye artig på den plata. Kule låter av kule band, framført på en morsom måte. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117835-hvor-mange-cder-kj%C3%B8per-du-i-m%C3%A5neden/page/2/#findComment-712853 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dawn Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Jeg har alt de har gitt ut av album, men du gjorde lurt i å gi deg etter Justice... Ingenting etter det er verdt å ha. Garage Inc. er jo stort sett musikk fra den tiden, så det blir noe annet selv om selve "samleplata" av coverlåter ble gitt ut relativt sent. Det er i hvert fall mye artig på den plata. Kule låter av kule band, framført på en morsom måte. Er jeg gal når jeg sier at jeg liker "Load"-albumet? Men det kommer fra en som nylig kjøpte "Master of puppets"..Oppdaget liksom det gamle Metallica før det nye.. Men jeg tror musikk-forandringen har mye å gjøre med en indre konflikt i bandet. Jason Newstead påvirket jo musikken i "negativ" retning, såvidt jeg vet.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117835-hvor-mange-cder-kj%C3%B8per-du-i-m%C3%A5neden/page/2/#findComment-713518 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dawn Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Nope, jeg er mann. Eller barnerumpe om du vil. Ung, med andre ord? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117835-hvor-mange-cder-kj%C3%B8per-du-i-m%C3%A5neden/page/2/#findComment-713525 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Ung, med andre ord? Nettopp fyllt 29. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117835-hvor-mange-cder-kj%C3%B8per-du-i-m%C3%A5neden/page/2/#findComment-713535 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zirine Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 Det er enklere? Det går an å si et gjennomsnitt da, avrunding. Piece of cake. Men er det for vanskelig å svare på er det bare å la være..:-) Takk, da lar jeg være 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117835-hvor-mange-cder-kj%C3%B8per-du-i-m%C3%A5neden/page/2/#findComment-722658 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.