Gå til innhold

Når venninnen får et barn..

Anbefalte innlegg

Gjest gammel venninne
Skrevet

Har en venninne som tildigere var en såkallt bestevenninne. Vi har sklidd veldig fra hverandre, men hun prøver holde mer på meg enn jeg på henne.

Nå har hun fått et barn. Jeg har tenkt å ringe henne, samt sende et kort og en liten gave.

Holder det? Dette er en venninne som har skyhøye forventninger og som jeg ikke lenger har lyst til å etterfølge. Ingenting jeg gjør har noengang vært bra nok, og jeg danser ikke lenger etter hennes pipe. Derfor har jeg også på sikt tenkt å la dette vennskapet skli ut.

Så da lurer jeg: Holder det at jeg ringer, sender kort og gave?

Hva er normalt å gjøre når en venninne får et barn?

Jeg vet at min venninne som bor fire timer unna forventer at jeg tropper opp på sykehuset, noe jeg ikke har tenkt å gjøre. Må jeg det?

Håper noen kan gi meg råd i denne situajsonen...

Takk.

Skrevet

Skjønner ikke hvofor du engang skal sende gave og kort jeg da hvis du har tenkt å avslutte vennskapet med henne. Dette vil jo være en gylden anledning til det!

Skrevet

Siden du har lyst til å avslutte venninde forholdet synes jeg det er greit at du gjør det slik, og fire timer unna er lang vei så jeg synes det er spesielt av henne å forvente at du dukker opp!

Hadde det vært slik at du ønsket å bevare vennskapet synes jeg det hadde vært naturlig å besøke henne etter at hun kom fra sykehuset for å beundret den lille.

Men dette er en høflig måte å langsomt bli kvitt henne på :)

Skrevet

Du må gjøre slik _du_ vil og ikke tenke på hennes forventninger. Syns det du skisserer med tlf, gave og kort er passe for en "tidligere" venninne.

Fire timer er langt å reise. Å forvente slikt selv av nære venninner er for mye forlangt.

Skrevet

jeg bor ca fire timer unna mitt hjemsted, og mine veninner. (er det meg du mener?:)) jeg har ikke fått noen barn enda, men venter om 11 uker.

jeg forlanger ikke at mine besteveninner skal komme å besöke meg på sykehuset. men jeg vet at etter noen mnd så vil de nok komme på besök., og det setter jeg stor pris på. men dette er besteveninner og vi vil fortsette å ha kontakt livet ut.

og det holder leeeenge med en gratulasjon over tlf synes jeg.

det går jo ann å ringe å gratulere, for det er noe stort og spesielt å få barn. men å reise 4 timer for å besöke og levere gave synes jeg ikke du bör gjöre.

hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...