Gå til innhold

Styrketrening


joachimpedersen

Anbefalte innlegg

joachimpedersen

jeg følger et kostprog. som jeg har laget selv. Jeg får i meg 221.1 gram protein hver treningsdag. (trener tre dager i uka) men jeg får i meg 20% protein, det ekke no vits i å spise mer protein bare for å få detta med prosent til å stemme etter anbefalt -> ca. 30% Jeg veier tross alt 70 kg fordelt på 180 cm. Får i meg 730 gram karbo og 80 gram fett. TRenger ikke ta mer av Wheyen min f.eks.?

På de dagene jeg ikke trener sier en te meg at jeg ikke skal justere ned antall kcal (4594) eller senke protein nivået. Hun sier at det er på disse fridagene "du bygger muskler (kroppen reparerer, og musklene vokser) og legger grunnlaget for dagen etter!!!" Jeg tar ikke tilskudd på fridagene, havner ned på en rundt 175 gram protein. Det er jo alikevel MEER en nok for min kroppsvekt.

En annen intruktør sier jeg bare skal gjøre slik som jeg gjør, alt stemmer og slik ville jeg satt sammen kostprogrammet også sa ham til meg.

En annen ting på Gainer spannet mitt står det anbefalt dosering: 2-3 ganger daglig (30-40 gram) er det lite? mange andre står det 100 gram og sånt.. men da forsvinner bøtta med en gang nesten jo.. Er jo ikke så rik heller da.. hehe

HVa mener dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mener at du får i deg alt for mye proteiner. Ikke at dette kan gjøre noen skade på noen måte, men når du allikevel får samme effekten av å spise mindre proteiner (OG du sparer penger - vet selv at det går noen burker med whey i mnd ;) ) så er det like greit å kutte ned.

Gang kroppsvekten din med 2,5 og ta dette antallet i gram proteiner hver dag. Når det gjelder spising på/utenom treningsdager er det riktig at du bygger når du hviler. Og så lenge du ikke deffer for øyeblikket, men heller vil legge på deg, anbefaler jeg å holde samme kosthold alle dager.

Anbefaler deg oxo å stikke innom siden www.tren-hardt.com - norsk side som har de fleste svar uten å være "partisk" noe som helst ;)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei!

Det er viktig å se på hva slags trening du holder på med, hvilket nivå du er på, hele kostholdet forøvrig, måltidens planering -vs- variasjon av fysisk aktivitet samt enda flere faktorer. Kosttilskudd er ment å gi det lille ekstra på toppen av et allerede fungerende og skikkelig kosthold.

om kosthold:

http://www.trim.no/kosthold.htm

Om tilskudd:

http://www.trim.no/pres_kosttilskudd.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...