Gå til innhold

når kan jeg amme etter å ha spist noe babyen reagerer på?


Gjest skal på julebord

Anbefalte innlegg

Gjest skal på julebord

Babyen min på 2 1/2 mnd. har tidligere reagert kraftig på at jeg har spist kålrabistappe. Siden jeg nå skal på julebord der det blir servert lurer jeg på hvor lenge jeg må unngå å amme.

Sist spiste jeg ca. kl. 16, og ammet rett etterpå. (Da hadde det jo ikke kommet over i melka). Så ammet jeg klokka 19 og han begynnte å skrike like etterpå, og holdt på i et par timer etter dette. Så fikk han melk fra fryseren mens jeg pumpet ca. klokken 22. Så ammet jeg klokka 04 på natta. Da reagerte han ikke etterpå.

Så jeg lurer nå på når jeg kan amme. Og om jeg må pumpe og kaste melken, eller om den renses (på samme måten som alkohol). Hadde vært greit å få vite sånn ca. hvor lang tid "giften" holder seg, slik at han slipper å utsettes for dette en gang til.

Jeg vet at han kanskje har "vokst" det av seg og kanskje tåler det nå, men det har jeg tenkt å prøve ut ved å spise bare litt av gangen, ikke et helt måltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anna-Pia Haggkvist, intensivsykepleier

Kjære skal på julebord, Det finnes dessverre ikke noe dokumentasjon på dette fenomenet med at barn blir urolige av noe mødrene har spist (såvidt jeg vet). Det vanligaste er at barnet reagerer på ammemåltidet etter at moren har spist. Det er også vanlig at barnet reagerer mindre med alderen. Det har gjerne med mengden å gjøre, så det kan hjelpe å ta en liten portion.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...