Gå til innhold

Hundekvinnen slapp fengsel


Gjest Sollia

Anbefalte innlegg

Det VAR fire hunder som drepte gutten, men de har bare funnet biologiske bevis i den ene hunden! Det er den hunden som dama påstår ikke er hennes. Når førstemann til stedet kom, sto det fire hunder rundt gutten, og rev og slet i ham.

Hei Sollia,

Men tror du ikke hvilke som helst av de andre hundene ville gjort det samme som de 4.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 153
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    50

  • huufsa

    31

  • Prozak

    8

  • laguna1365380434

    6

Mest aktive i denne tråden

Det hender faktisk at folk er litt tankeløse, Sør...

Har du aldri vært tankeløs? -Gjort noe du har angret på?

Enkelte ganger får det fatale følger, og man sitter igjen med en grusom følelse. Da kan man tenke; "hvis jeg bare hadde..." osv...

Da er det godt at hele verden ikke bare dømmer en og hater en, men kanskje ha litt forståelse for at en selv også syns at dette er fælt!

Denne saken har overhode ikke med "tankeløshet" å gjøre. Hun er blitt tilsnakket av svært mange om hundeholdet sitt, og kan ikke skylde på "tankeløshet".

Dette er ingen engangshendelse, men en kontinuerlig handling der hun har utsatt tilfeldige uskyldige mennesker for livsfare over lengre tid.

Hun slapp alt for billig unna, og burde vært tiltalt for en mer alvorlig forbrytelse.

I tillegg burde flere av de instanser som var blitt varslet om dette hundeholdet blitt gjort mer ansvarlig enn hva tilfellet er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Hvis den ene hunden i en flokk drepte, kunne trolig en hvilken som helst av dem ha drept. Kanskje ikke, men det er ikke en sjanse et lite barn skal behøve å finne ut.

Kvinnen burde vært tiltalt for uaktsomt drap. Hun har ikke sikret hundene ordentlig. Samme som hvis hun lot skrapladde våpen ligge hvor barn kunne komme til, eller kjørte i påvirket tilstand.

*klem*

Her er jeg helt enig med deg Sør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyllekjøring og hundedrap, for en idiotisk sammenligning.

Fyllekjøreren kjører bilen selv, men det er vel ikke hundeeieren som har bitt?

Det er ikke fyllekjøreren som personlig dreper noen, men bilen han har ansvaret for å ha kontrollen over - helt på lik linje med det ansvaret en hundeeier har for å ha kontroll på hundene sine.

Dette kan faktisk godt sammenliknes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Angela - hunde og barneelsker

Det viktigeste er at hun ble dømt til å aldri få ha hunder igjen. Ikke at jeg tror det hadde gjentatt seg,men hva skal man med så mange ville hunder etter?

Hun kan jo ikke hatt full kontroll når hun ikke visste hvor mange hun hadde engang! Da er det ikke slik at hver hund får gå tur flere ganger i uken, får vaksinene de trenger lyster navnet sitt osv..

Enkelte folk fyller huset sitt med hunder eller katter uten at de har "brukt" for de eller pleier de ordentlig, helt sykt!

Hun måtte jo også betale 500 000 hvorfor det skjønner jeg ikke, penger kan ikke erstatte et barn?

Men litt mer fengsel burde hun fått slik at hun får tenk seg om og andre galninger blir skremt av det som skjedde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angela1365380318

Well.....Jeg må bare si at jeg har faktisk sett en video fra stedet hvor kvinnen holdt hundene, og det var ikke særlig hyggelig. Den videoen ble tatt etter at drapet var funnet sted, tatt av en privatperson. Har snakket med en som har hytte i området og som kjente godt til siktede og hundeholdet hennes. Det har vært levert klage til dyrevernet flere ganger men ingenting har blitt gjort. Det er klart at dama er helt uskikket til å ha hunder og jeg synes det var fint hun ble fradømt retten til å ha dyr på livstid. Jeg skulle derimot ønske at dyrevernet kunne ta henvendelser seriøst og reise dit å se. Mulig de har gjort det, men hvis det så sånn ut der som på den videoen jeg så, og de ikke gjorde noe, så mener jeg at det offentlig også har skyld i denne saken.

Siktedes økonomi har jeg ikke oversikt over, så hvor mye hun vil betale av det hun ble idømt vet jeg ikke.

En tragedie for alle parter. Jeg synes hun har fått straff nok. Hun skal leve med skyldsfølelsen resten av livet også. Foreldrene får uansett ikke gutten sin tilbake. Og faren har også uttalt "det er ikke så nøye hvilken straff hun får"......

Nå straffer vi av to grunner her i landet det, av personlige og almenprevantive grunner!

Folk skal bli avskrekket og ikke få lyst til å gjøre det samme.

Nå er det faktisk slik at en hel del galninger i dette landet driver dyrehold på denne måten, det er sikkert ikke så stor risiko for oss, ulykker sjer jo ikke så ofte, men det er dyremisshandling.

Jeg mener det var distriktsvetreneren som hadde vært der før på grunn av mange klager, hun hadde enda ikke ordnet opp i alle feil og mangler som hadde blitt påpekt der. Gutten som ble drept og mange andre der var redd for å gå forbi der hun bodde, så det kom ikke som et sjokk for nabolaget det som sjedde.

Viss du har sett video av dyreholdet hennes, så kjønner du vel at man være syk for å holde dyr på den måten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne saken har overhode ikke med "tankeløshet" å gjøre. Hun er blitt tilsnakket av svært mange om hundeholdet sitt, og kan ikke skylde på "tankeløshet".

Dette er ingen engangshendelse, men en kontinuerlig handling der hun har utsatt tilfeldige uskyldige mennesker for livsfare over lengre tid.

Hun slapp alt for billig unna, og burde vært tiltalt for en mer alvorlig forbrytelse.

I tillegg burde flere av de instanser som var blitt varslet om dette hundeholdet blitt gjort mer ansvarlig enn hva tilfellet er.

ok..

dama har blitt snakket til flere ganger.

"I tillegg burde flere av de instanser som var blitt varslet om dette hundeholdet blitt gjort mer ansvarlig enn hva tilfellet er."

Enig.

Dama evnet jo tydeligvis ikke å gjøre noe med problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sollia,

Men tror du ikke hvilke som helst av de andre hundene ville gjort det samme som de 4.

Med vennlig hilsen

Joda, det var bare en opplysning til din kommentar om at det like gjerne kunne ha vært 4 hunder som gjorde det! Det kunne like gjerne ha vært alle, eller hvilke som helst av de andre hundene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du setter fra deg bilen og glemmer å trekke til håndbremsen, et barn blir drept.

Du har et barn oppå traktoren usikret, barnet faller ned og blir overkjørt.

Du kjører i fylla og dreper et barn.

Du glemmer å sikre hundene forsvarlig og de dreper et barn.

Du glemmer å lukke kjellerlemmen, et barn faller ned og brekker nakken.

Du glemmer å holde øye med barnet i badekaret, barnet drukner.

Du kjører i 50 km/t over Ekebergsletta enda du ser det kryr av barn under Norway Cup. Du kjører på et barn fordi du ikke kelrer stoppe.

osv

Ulykker? Ja men den voksne og tilregnelige har ansvaret og vil bli tiltalt.

Du er klar over at vi begge er enige med Sør her? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nemlig!

Det er her jeg mener at politiet handlet 'hals over hodet'...

De handlet før de tenkte! Og avlivet masse bikkjer helt uten grunn!

"De handlet før de tenkte!"

Eller de handlet etter å ha tenkt helt feil.

"................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Du er klar over at vi begge er enige med Sør her? :-)

Ja, noe vil det alltid være, selv om jeg ikke liker det.

Som de sier i bibelbeltet: "Vi vet at Jesus drakk vin, men vi liker det ikke!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, noe vil det alltid være, selv om jeg ikke liker det.

Som de sier i bibelbeltet: "Vi vet at Jesus drakk vin, men vi liker det ikke!"

he-he-he....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...