Gå til innhold

Hundekvinnen slapp fengsel


Gjest Sollia

Anbefalte innlegg

Jo, men det er jo en forutsigbar konsekvens av å sette seg bak rattet etter at man har drukket 4 glass vin, eller man ikke har passet på hundene sine.

Slike ting er IKKE noen "ulykker" - det skyldes at folk *velger* ikke å beskytte andres liv. De *velger* å utsette uskyldige mennesker for livsfare.

Derfor er det overhodet ikke "synd" på dem. Tvert imot.

*klem*

Det hender faktisk at folk er litt tankeløse, Sør...

Har du aldri vært tankeløs? -Gjort noe du har angret på?

Enkelte ganger får det fatale følger, og man sitter igjen med en grusom følelse. Da kan man tenke; "hvis jeg bare hadde..." osv...

Da er det godt at hele verden ikke bare dømmer en og hater en, men kanskje ha litt forståelse for at en selv også syns at dette er fælt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 153
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    50

  • huufsa

    31

  • Prozak

    8

  • laguna1365380434

    6

Mest aktive i denne tråden

Glem griser og kyr, da.. -de blir ene og alene avlet for et formål: at vi skal ete de! :)

Sør... - jeg har sett, vært sammen med, og håndtert mange bikkjer i flokk. Det er like mange forskjellige personligheter som det er bikkjer.

99% av de er snille kosehunder som elsker mennesker. 'Utskudd' må selvfølgelig fjernes. Denne morderen var et slikt 'utskudd'!

Jeg mener faktisk også at ''løse hunder i flokk'' er farlig. Da blir villdyrinstinktet 'trigget'.

Derfor er de i hundemiljøet veldig opptatt av å ha kontroll over sikkerhet, og stell.

Denne dama er et unntak.

Alle hunder kan ødelegges av dårlige eiere. Denne hundeeieren er tydeligvis "dårlig" (for å si det pent).

Det følger derfor at det er en rimelig stor sjanse for at disse 20 hundene også er like ødelagte som de som drepte ungen.

Kanskje er de like ødelagte, kanskje er de det ikke. Det er bare ikke en sjanse jeg er villig til å ta.

Du snakker som om jeg forfekter å avlive 20 "tilfeldige" hunder - det er de ikke. De har hatt samme eier (som du selv innrømmer er dårlig), og vært i samme flokk som de som drepte.

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hender faktisk at folk er litt tankeløse, Sør...

Har du aldri vært tankeløs? -Gjort noe du har angret på?

Enkelte ganger får det fatale følger, og man sitter igjen med en grusom følelse. Da kan man tenke; "hvis jeg bare hadde..." osv...

Da er det godt at hele verden ikke bare dømmer en og hater en, men kanskje ha litt forståelse for at en selv også syns at dette er fælt!

Jo, men å være "tankeløs" betyr ikke at man ikke er ansvarlig for følgene av det man foretar seg.

Hvis jeg er "tankeløs" og kjører 130 km/t gjennom et boligstrøk, så blir jeg fengslet selv om jeg ikke engang dreper noen.

Denne kvinnen var ikke "tankeløs en enkel gang" - hun var tydeligvis slik hele tiden. Dette var IKKE noe engangs-tilfelle.

Det finnes vel ikke en eneste promillekjører som har drept noen som ikke angrer like mye.

For øvrig virker det heller ikke som om hun angrer, men det er en annen sak.

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ALLE hunder kan bite. I de fleste andre land brukes hunder som vakthunder, og de biter.

Og du svarte ikke på om du ville ha turd å ha disse hundene hvis de var dine. :)

*klem*

Jeg hadde ikke orket å ha så mange bikkjer...

Jeg hadde fint turt å overta et par av bikkjene i den flokken, om jeg hadde fått valgt de ut selv.

Selvfølgelig 'kan' ALLE hunder bite. ALLE naboer 'kan' plutselig 'klikke' å pælme stein gjennom vinduene dine. ALLE nye mennesker du møter 'kan' være spenna gærne...

Ikke noe er forutsigbart...

Hunder som brukes til vakthold, er lært opp til dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke orket å ha så mange bikkjer...

Jeg hadde fint turt å overta et par av bikkjene i den flokken, om jeg hadde fått valgt de ut selv.

Selvfølgelig 'kan' ALLE hunder bite. ALLE naboer 'kan' plutselig 'klikke' å pælme stein gjennom vinduene dine. ALLE nye mennesker du møter 'kan' være spenna gærne...

Ikke noe er forutsigbart...

Hunder som brukes til vakthold, er lært opp til dette.

Ja, og ingen vet hva disse hundene er lært opp til.

Selvsagt kan det klikke for naboen, og han kan komme med kniv. Men inntil han gjør noe ulovlig kan vi ikke straffe ham.

Med hunder behøver vi selvsagt ikke ta slike hensyn - vi agerer for å beskytte mennesker. Vi gjør det ikke fordi vi tror hundene er "skyldige" i noe. Mennesker er verdt mer enn dyr, og slik må det være.

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og ingen vet hva disse hundene er lært opp til.

Selvsagt kan det klikke for naboen, og han kan komme med kniv. Men inntil han gjør noe ulovlig kan vi ikke straffe ham.

Med hunder behøver vi selvsagt ikke ta slike hensyn - vi agerer for å beskytte mennesker. Vi gjør det ikke fordi vi tror hundene er "skyldige" i noe. Mennesker er verdt mer enn dyr, og slik må det være.

*klem*

Du skriver:"Men inntil han gjør noe ulovlig kan vi ikke straffe ham."

Takk... :o)

Det er egntlig dette jeg vil fram til, skjønner du.

De hundene som sto igjen hjemme på gården hadde ikke gjort en flue fortred.

Men de ble avlivet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du skriver:"Men inntil han gjør noe ulovlig kan vi ikke straffe ham."

Takk... :o)

Det er egntlig dette jeg vil fram til, skjønner du.

De hundene som sto igjen hjemme på gården hadde ikke gjort en flue fortred.

Men de ble avlivet...

Ja, men de ble *ikke* straffet for noe som helst.

De ble avlivet fordi de utgjør en større fare for uskyldlige menneskers liv enn det vi kan akseptere.

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de var med stor sikkerhet oppdratt på samme måten som de 4 som drepte, og vi bør ikke ta sjansen på at de ikke ville gjort det samme.

Det er overhodet ingen grunn til å løpe den risikoen.

Med vennlig hilsen

Kjære Sør.

Det som drepte gutten, var at de 4? hundene var ute av kontroll. 'Gjengmentaliteten' var i full blomst, og rovdyrinstinktet var trigget til det ytterste siden ikke lederen/eieren var tilstede.

De andre hundene hadde ikke NOENTING med dette å gjøre og var hjemme, -sikkert blide og koselige som de pleier å være.

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Sør.

Det som drepte gutten, var at de 4? hundene var ute av kontroll. 'Gjengmentaliteten' var i full blomst, og rovdyrinstinktet var trigget til det ytterste siden ikke lederen/eieren var tilstede.

De andre hundene hadde ikke NOENTING med dette å gjøre og var hjemme, -sikkert blide og koselige som de pleier å være.

*klem*

Hei,

Og tatt i betraktning av at de hadde samme eier, og sikkert var oppdratt på samme måte, ville du sovet godt i sengen din hvis 4 av disse 20 hundene kom seg ut og fant et barn?

For alt vi vet kan disse hundene være langt *verre* enn de som gjorde dette. Den sjansen kan vi bare ikke ta.

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men de ble *ikke* straffet for noe som helst.

De ble avlivet fordi de utgjør en større fare for uskyldlige menneskers liv enn det vi kan akseptere.

*klem*

Løse hunder i flokk utgjør en fare for mennesker. Og kanskje spesielt for barn.

Dette er vi enige om, Sør!

Men de som sto hjemme var ikke løse. De som hadde klart å komme seg ut fra gården var farlige. De som sto hjemme var IKKE farlige!

Nå er du litt 'ute etter meg' syns jeg...:o)

-Men dette gir jeg meg ikke på. Jeg har hatt så mye med bikkjer å gjøre i hele mitt liv. Jeg er ganske sikker på at jeg kjenner adferd hos hund.

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest m-----m-----o

Hei,

Og tatt i betraktning av at de hadde samme eier, og sikkert var oppdratt på samme måte, ville du sovet godt i sengen din hvis 4 av disse 20 hundene kom seg ut og fant et barn?

For alt vi vet kan disse hundene være langt *verre* enn de som gjorde dette. Den sjansen kan vi bare ikke ta.

*klem*

Jøye bevares, dere bare gjentar dere selv hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Og tatt i betraktning av at de hadde samme eier, og sikkert var oppdratt på samme måte, ville du sovet godt i sengen din hvis 4 av disse 20 hundene kom seg ut og fant et barn?

For alt vi vet kan disse hundene være langt *verre* enn de som gjorde dette. Den sjansen kan vi bare ikke ta.

*klem*

Næmen..

Da snakker du om 'alle' hundeeiere allikevel, da??

Jeg liker ikke løshunder uansett, jeg! Om de kom fra denne dama eller fra en jeg kjenner her ute, så hadde jeg gjort et 'strakstiltak' om jeg hadde møtt 4 bikkjer løse... For det kan være farlig uansett hvilken eier de har.

Og da spesielt for barn, for de har ikke den samme 'rangen' i hundenes øyne som voksne mennesker har, og de kan lett bli et 'bytte'...

Men hunder som er under kontroll (og det skal alle hunder være) er ikke farlige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løse hunder i flokk utgjør en fare for mennesker. Og kanskje spesielt for barn.

Dette er vi enige om, Sør!

Men de som sto hjemme var ikke løse. De som hadde klart å komme seg ut fra gården var farlige. De som sto hjemme var IKKE farlige!

Nå er du litt 'ute etter meg' syns jeg...:o)

-Men dette gir jeg meg ikke på. Jeg har hatt så mye med bikkjer å gjøre i hele mitt liv. Jeg er ganske sikker på at jeg kjenner adferd hos hund.

*klem*

Hei,

Jeg er ikke "etter deg".

De som stod hjemme var selvsagt ikke løse, men de er ikke mindre farlige av den grunn. Det kunne like gjerne vært 4 av dem som drepte, fordi de hadde samme eier, osv.

Slike sjanser kan vi bare ikke ta.

Og dette dreier seg *IKKE* om å "være slem med hunder/hundeeier", men om å beskytte barn. Avlivningen er ikke noen "straff", men for å forhindre at det skal skje igjen.

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

Jeg er ikke "etter deg".

De som stod hjemme var selvsagt ikke løse, men de er ikke mindre farlige av den grunn. Det kunne like gjerne vært 4 av dem som drepte, fordi de hadde samme eier, osv.

Slike sjanser kan vi bare ikke ta.

Og dette dreier seg *IKKE* om å "være slem med hunder/hundeeier", men om å beskytte barn. Avlivningen er ikke noen "straff", men for å forhindre at det skal skje igjen.

*klem*

Vi har skjønt det nå Sør, du trenger ikke å si det flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næmen..

Da snakker du om 'alle' hundeeiere allikevel, da??

Jeg liker ikke løshunder uansett, jeg! Om de kom fra denne dama eller fra en jeg kjenner her ute, så hadde jeg gjort et 'strakstiltak' om jeg hadde møtt 4 bikkjer løse... For det kan være farlig uansett hvilken eier de har.

Og da spesielt for barn, for de har ikke den samme 'rangen' i hundenes øyne som voksne mennesker har, og de kan lett bli et 'bytte'...

Men hunder som er under kontroll (og det skal alle hunder være) er ikke farlige!

Hei,

Hvor nevner jeg "alle hundeeiere"? Det er de 20 hundene jeg er enige i burde avlives, og ikke hundeeierene! :)

Man kan ikke anta at disse 20 hundene aldri slipper løs igjen. Da er det bedre å avlive disse (som den dårlige eieren sannsynligvis har ødelagt) og heller la 20 andre hunder få unngå å bli avlivet fordi ingen vil ha dem.

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er skammelig. Dama burde blitt buret inn for uaktsomt drap, og ikke fått en bot og betinget fengsel.

Jeg vet ikke mer om saken enn hva jeg har lest i media, men stemmer det dersom vannskjørtselen av disse bikkjene var så omfattende som aktoratet hevdet, og naboene til denne gale kvinnen påsto, så er det liten tvil om at dama var indirekte ansvarlig for det som skjedde.

Nå ble hun jo også dømt, og man kan virkelig lure på hva i helvete det var som foregikk i hodet på de som foretokk straffeutmålingen.

Pål Enger fikk 6 års fengsel for å kjibbe en jævla plakat, mens andre slipper fengsel for uaktsomt drap.

Noe er seriøst feil i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er skammelig. Dama burde blitt buret inn for uaktsomt drap, og ikke fått en bot og betinget fengsel.

Jeg vet ikke mer om saken enn hva jeg har lest i media, men stemmer det dersom vannskjørtselen av disse bikkjene var så omfattende som aktoratet hevdet, og naboene til denne gale kvinnen påsto, så er det liten tvil om at dama var indirekte ansvarlig for det som skjedde.

Nå ble hun jo også dømt, og man kan virkelig lure på hva i helvete det var som foregikk i hodet på de som foretokk straffeutmålingen.

Pål Enger fikk 6 års fengsel for å kjibbe en jævla plakat, mens andre slipper fengsel for uaktsomt drap.

Noe er seriøst feil i Norge.

Hei,

Problemet er ikke straffeutmålingen (hun ble kun dømt for "farlig hundehold" eller noe lignende, som ikke har så lang strafferamme), men at hun *ikke* ble tiltalt for uaktsomt drap. (Altså, det er ikke dommerens feil i dette tilfellet.)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Problemet er ikke straffeutmålingen (hun ble kun dømt for "farlig hundehold" eller noe lignende, som ikke har så lang strafferamme), men at hun *ikke* ble tiltalt for uaktsomt drap. (Altså, det er ikke dommerens feil i dette tilfellet.)

Med vennlig hilsen

Ah, jeg har bare så vidt hørt om dette på nyhetene idag. Jeg trodde faktisk hun var blitt dømt for noe langt mer alvorlig enn dårlig hundehold.

Hun burde vært tiltalt og dømt for uaktsomt drap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg er ikke "etter deg".

De som stod hjemme var selvsagt ikke løse, men de er ikke mindre farlige av den grunn. Det kunne like gjerne vært 4 av dem som drepte, fordi de hadde samme eier, osv.

Slike sjanser kan vi bare ikke ta.

Og dette dreier seg *IKKE* om å "være slem med hunder/hundeeier", men om å beskytte barn. Avlivningen er ikke noen "straff", men for å forhindre at det skal skje igjen.

*klem*

Det VAR fire hunder som drepte gutten, men de har bare funnet biologiske bevis i den ene hunden! Det er den hunden som dama påstår ikke er hennes. Når førstemann til stedet kom, sto det fire hunder rundt gutten, og rev og slet i ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...