Gå til innhold

Hundekvinnen slapp fengsel


Gjest Sollia

Anbefalte innlegg

Hei,

Det hun har gjort er i prinsippet ikke forskjellig fra hvis man setter seg bak rattet etter man har kjørt.

Og hun synes trolig ikke det er så "forferdlig", ettersom hun har forsøkt å kreve erstatning fra politiet fordi de avlivet hunden som drepte gutten....

Hun fortjener mange års fengsel - akkurat som en promillekjører som dreper noen.

*klem*

Politiet avlivet 'alle' hundene, Sør. Ikke bare den som drepte.

De kunne ha kostet på seg bryet med å finnne ut hvilke hunder det var riktig å avlive.

Jeg hadde nok ikke gjort noe med det om jeg var henne og i den situasjonen, så jeg mener vel at dama er totalt ustabil psykisk.

Allikevel handlet politiet 'hals over hodet' da de begynte avlivningen av hundene helt vilkårlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 153
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    50

  • huufsa

    31

  • Prozak

    8

  • laguna1365380434

    6

Mest aktive i denne tråden

Det er svært mange som sitter i fengsel, selv om de er psykisk syke.

Hun er strafferettslig tilregnelig, og da kan/bør hun straffes når hun setter andres liv i fare.

*klem*

Jeg syns bare det er en forskjell her...

'Hun' er ikke ond. 'Hun' har ikke gjort noe mot andre 'for egen vinning'

Jeg ser på henne som et offer også. Fordi hun ikke har/hadde kontroll...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet avlivet 'alle' hundene, Sør. Ikke bare den som drepte.

De kunne ha kostet på seg bryet med å finnne ut hvilke hunder det var riktig å avlive.

Jeg hadde nok ikke gjort noe med det om jeg var henne og i den situasjonen, så jeg mener vel at dama er totalt ustabil psykisk.

Allikevel handlet politiet 'hals over hodet' da de begynte avlivningen av hundene helt vilkårlig...

Nei. Hvis den ene hunden i en flokk drepte, kunne trolig en hvilken som helst av dem ha drept. Kanskje ikke, men det er ikke en sjanse et lite barn skal behøve å finne ut.

Kvinnen burde vært tiltalt for uaktsomt drap. Hun har ikke sikret hundene ordentlig. Samme som hvis hun lot skrapladde våpen ligge hvor barn kunne komme til, eller kjørte i påvirket tilstand.

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anti-klem

Nei. Hvis den ene hunden i en flokk drepte, kunne trolig en hvilken som helst av dem ha drept. Kanskje ikke, men det er ikke en sjanse et lite barn skal behøve å finne ut.

Kvinnen burde vært tiltalt for uaktsomt drap. Hun har ikke sikret hundene ordentlig. Samme som hvis hun lot skrapladde våpen ligge hvor barn kunne komme til, eller kjørte i påvirket tilstand.

*klem*

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns bare det er en forskjell her...

'Hun' er ikke ond. 'Hun' har ikke gjort noe mot andre 'for egen vinning'

Jeg ser på henne som et offer også. Fordi hun ikke har/hadde kontroll...

En promillekjører dreper ikke "for egen vinning", men fordi han "tar en sjanse", og utsetter derved uskyldige for en ulykke.

Denne kvinnen gjorde det samme - hun valgte ikke å gidde og sikre hundene sine, og utsatte derved et uskyldig barn for å bli bitt ihjel.

Selvsagt mente hun det ikke (derfor burde hun dømmes for uaktsomt drap), akkurat som promillekjøreren ikke planlegger å drepe noen.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

*kremt*

Med fare for mye pepper nå...

Jeg er selv hundeeier, dog med bare to stykker.

Jeg tror det værste som kunne skje, er om en av mine 'sussebasser' hadde skadet noen, og jeg er veldig fast i prinsippet om at hadde det skjedd, måtte den bøte med livet.

For noen år siden hadde jeg en som 'viste tendenser', han var rimelig agressiv. Han avlivet jeg, i redsel for at noe kunne skje. Kjempetrist, for hjemme var han en hærlig fyr. Så sant det ikke kom noen...

Jeg mener at denne dama har fått straff nok. Det må være helt forferdelig for henne også, det som har skjedd.

Selvfølgelig, med så mange hunder bør man ha bedre kontroll... -men hun trodde kanskje hun hadde det.

Det som skjedde var et uhell, som desverre fikk fatale følger. Forferdelig og trist er det uansett...

Enig med deg:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En promillekjører dreper ikke "for egen vinning", men fordi han "tar en sjanse", og utsetter derved uskyldige for en ulykke.

Denne kvinnen gjorde det samme - hun valgte ikke å gidde og sikre hundene sine, og utsatte derved et uskyldig barn for å bli bitt ihjel.

Selvsagt mente hun det ikke (derfor burde hun dømmes for uaktsomt drap), akkurat som promillekjøreren ikke planlegger å drepe noen.

Med vennlig hilsen

Fyllekjøring og hundedrap, for en idiotisk sammenligning.

Fyllekjøreren kjører bilen selv, men det er vel ikke hundeeieren som har bitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg måtte hun betale 500.000 til de etterlatte, og at hun aldri mer får ha hunder!

Glem ikke å få med hele straffen da - ikke det at jeg synes det er nok straff. Noe ubetinget fengsel burde dama hatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fyllekjøring og hundedrap, for en idiotisk sammenligning.

Fyllekjøreren kjører bilen selv, men det er vel ikke hundeeieren som har bitt?

Nei, men det er hundeeieren som ikke har sikret hundene sine, slik at de ikke kunne komme løs.

Hvis du lar bilen din stå uten parkeringsbremse på toppen av en bakke, og den plutslig ruller ned og dreper noen, så er du også ansvarlig.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anti-klem

Hvorfor ikke?

Men behøver ikke være uvennlige fordi om man ikke er enige.

Med vennlig hilsen

La oss ta en stor gruppe-klem!

*klem-koz-suss-smaske-GniSegInntil-mmmmm*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men det er hundeeieren som ikke har sikret hundene sine, slik at de ikke kunne komme løs.

Hvis du lar bilen din stå uten parkeringsbremse på toppen av en bakke, og den plutslig ruller ned og dreper noen, så er du også ansvarlig.

Med vennlig hilsen

hvis barna deres under 18 år gjør noe galt?

Du trakaserer og forfølger en stor menneskegruppe, hundeeiere. De er minst like fortvilet over denne situasjonen som alle andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis barna deres under 18 år gjør noe galt?

Du trakaserer og forfølger en stor menneskegruppe, hundeeiere. De er minst like fortvilet over denne situasjonen som alle andre.

Jeg føler meg ikke trakkasert av Sør, og jeg tror ikke det er hans intensjon heller.

Men at dette var en fortvilet situasjon for mange hundeeiere, det er sikkert. Spesielt for hundekjøremiljøet, som også er kjent for å ha mange hunder.

Det ble en skikkelig nedtur for de, men det viste seg heldigvis at hun ikke er i dette miljøet.

I hundekjørermiljøet er de veldig opptatt av sikring og stell av hunder, og de er også flinke til å 'passe på hverandre' om noe uforsvalig skulle dukke opp.

Da slår de ned på det med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Det hun har gjort er i prinsippet ikke forskjellig fra hvis man setter seg bak rattet etter man har kjørt.

Og hun synes trolig ikke det er så "forferdlig", ettersom hun har forsøkt å kreve erstatning fra politiet fordi de avlivet hunden som drepte gutten....

Hun fortjener mange års fengsel - akkurat som en promillekjører som dreper noen.

*klem*

"Det hun har gjort er i prinsippet ikke forskjellig fra hvis man setter seg bak rattet etter man har kjørt.

"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...