Gå til innhold

Hundekvinnen slapp fengsel


Gjest Sollia

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 153
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    50

  • huufsa

    31

  • Prozak

    8

  • Ulv I Faarikaal

    6

Mest aktive i denne tråden

Alle hadde ikke gjort noe,jeg synes det var overilt.

At alle hundene måtte dø bøter ingenting på tragedien og gjør ingenting ugjort.

Trenger man enda mere blod&død etter en sånn sak da? Er det ikke forferdelig nok?

Man avliver da IKKE hundene for at "noen skal bøte". Det er da ikke noen "straffereaksjon"!

Det er en forhåndsregel fordi man vet at slike dyr kan drepe en gang til. Og når det er snakk om en gruppe hunder som bor sammen, og har samme eier, så bør man ikke ta sjanser på at "noen er OK".

Selvsagt burde alle avlives.

Og etter et barn har blitt revet i filler er det rimelig sykt å diskutere om vi virkelig vet at ALLE hundene var "slemme". Det gjør faktisk ingen forskjell i dette tilfellet.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*kremt*

Hvordan tror du ville dyr (og hundene, om de var ville) dør?

1) De blir drept og spist (ofte halvt levende) av andre dyr.

2) De blir skadet/gamle, kan ikke fange bytte, og dør langsomt av sult, tørste eller kulde.

3) De blir spist opp innenfra av parasitter.

Ingen av dem får en så "god død" som hundene som ble avlivet ved en sprøyte og sovnet stille inn.

*klem*

Nei, dette er jeg helt enig med deg i, Sør.

De dør en 'god død', heldigvis.

Poenget er at mange av disse hundene hadde livets rett! Det var unødvendig å ta livet av de...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Well.....Jeg må bare si at jeg har faktisk sett en video fra stedet hvor kvinnen holdt hundene, og det var ikke særlig hyggelig. Den videoen ble tatt etter at drapet var funnet sted, tatt av en privatperson. Har snakket med en som har hytte i området og som kjente godt til siktede og hundeholdet hennes. Det har vært levert klage til dyrevernet flere ganger men ingenting har blitt gjort. Det er klart at dama er helt uskikket til å ha hunder og jeg synes det var fint hun ble fradømt retten til å ha dyr på livstid. Jeg skulle derimot ønske at dyrevernet kunne ta henvendelser seriøst og reise dit å se. Mulig de har gjort det, men hvis det så sånn ut der som på den videoen jeg så, og de ikke gjorde noe, så mener jeg at det offentlig også har skyld i denne saken.

Siktedes økonomi har jeg ikke oversikt over, så hvor mye hun vil betale av det hun ble idømt vet jeg ikke.

En tragedie for alle parter. Jeg synes hun har fått straff nok. Hun skal leve med skyldsfølelsen resten av livet også. Foreldrene får uansett ikke gutten sin tilbake. Og faren har også uttalt "det er ikke så nøye hvilken straff hun får"......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dette er jeg helt enig med deg i, Sør.

De dør en 'god død', heldigvis.

Poenget er at mange av disse hundene hadde livets rett! Det var unødvendig å ta livet av de...

Hei,

Alle griser, kyr og kyllinger du har spist hadde like mye "livets rett" som disse hundene. De er ikke mer verdt å bry seg om enn de tusenvis av husdyrene som slaktes hver eneste dag.

Uansett, dette er ikke en diskusjon om dyrs rettigheter - hvis dyr utgjør en fare for mennesker, så blir de avlivet. Det er ingen grunn til at menneskene i nærmiljøet av disse hundene skal utsettes for en slik fare.

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var IKKE uten grunn. De hundene var i samme gruppe (og hadde samme eier) som hundene som rev et lite barn i fillebiter.

Skal vi virkelig ta sjansen på at de andre hundene ikke var oppdratt på samme måten?

Tør du påta deg det ansvaret?

*klem*

En 'bite-tendens' på en hund kommer ikke av oppdragelse.

Det ligger i psyken på bikkja allerede fra fødselen av.

Normale folk selekterer ut de som viser agressive tendenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Well.....Jeg må bare si at jeg har faktisk sett en video fra stedet hvor kvinnen holdt hundene, og det var ikke særlig hyggelig. Den videoen ble tatt etter at drapet var funnet sted, tatt av en privatperson. Har snakket med en som har hytte i området og som kjente godt til siktede og hundeholdet hennes. Det har vært levert klage til dyrevernet flere ganger men ingenting har blitt gjort. Det er klart at dama er helt uskikket til å ha hunder og jeg synes det var fint hun ble fradømt retten til å ha dyr på livstid. Jeg skulle derimot ønske at dyrevernet kunne ta henvendelser seriøst og reise dit å se. Mulig de har gjort det, men hvis det så sånn ut der som på den videoen jeg så, og de ikke gjorde noe, så mener jeg at det offentlig også har skyld i denne saken.

Siktedes økonomi har jeg ikke oversikt over, så hvor mye hun vil betale av det hun ble idømt vet jeg ikke.

En tragedie for alle parter. Jeg synes hun har fått straff nok. Hun skal leve med skyldsfølelsen resten av livet også. Foreldrene får uansett ikke gutten sin tilbake. Og faren har også uttalt "det er ikke så nøye hvilken straff hun får"......

'signerer'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Alle griser, kyr og kyllinger du har spist hadde like mye "livets rett" som disse hundene. De er ikke mer verdt å bry seg om enn de tusenvis av husdyrene som slaktes hver eneste dag.

Uansett, dette er ikke en diskusjon om dyrs rettigheter - hvis dyr utgjør en fare for mennesker, så blir de avlivet. Det er ingen grunn til at menneskene i nærmiljøet av disse hundene skal utsettes for en slik fare.

*klem*

Alle disse hundene utgjorde ikke fare for mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Well.....Jeg må bare si at jeg har faktisk sett en video fra stedet hvor kvinnen holdt hundene, og det var ikke særlig hyggelig. Den videoen ble tatt etter at drapet var funnet sted, tatt av en privatperson. Har snakket med en som har hytte i området og som kjente godt til siktede og hundeholdet hennes. Det har vært levert klage til dyrevernet flere ganger men ingenting har blitt gjort. Det er klart at dama er helt uskikket til å ha hunder og jeg synes det var fint hun ble fradømt retten til å ha dyr på livstid. Jeg skulle derimot ønske at dyrevernet kunne ta henvendelser seriøst og reise dit å se. Mulig de har gjort det, men hvis det så sånn ut der som på den videoen jeg så, og de ikke gjorde noe, så mener jeg at det offentlig også har skyld i denne saken.

Siktedes økonomi har jeg ikke oversikt over, så hvor mye hun vil betale av det hun ble idømt vet jeg ikke.

En tragedie for alle parter. Jeg synes hun har fått straff nok. Hun skal leve med skyldsfølelsen resten av livet også. Foreldrene får uansett ikke gutten sin tilbake. Og faren har også uttalt "det er ikke så nøye hvilken straff hun får"......

Er det mer synd på henne enn en promillefører som blir dømt etter at han dreper noen i en "ulykke"?

Han var jo bare "litt over"...

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'signerer'

Jeg synes disse bortforklaringene og ansvarsfraskrivelsen på vegne av hundeeieren egentlig er litt usmakelige. (De minner om ansvarsfraskrivelsene vi vanligvis hører for "andre ting".)

Det er da ikke mer "synd" på henne enn på en person som ikke skifter bremser på bilen, og drepet et barn i en ulykke.

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle disse hundene utgjorde ikke fare for mennesker.

1) Det gjorde ikke grisene heller!

2) Det VET du ikke. Når de hadde samme eier, og var en del av samme flokk, så er ikke jeg villig til å ta den sjansen.

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Synes du synd på promillekjørere også?

Det er ikke synd på folk som utsetter andre mennesker for livsfare.

Med vennlig hilsen

Sør, da..

Å kjøre med promille er en bevisst handling..

Dette var ingen bevisst handling fra hundeeieren!

Veldig uomtenksom, men ikke bevisst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En 'bite-tendens' på en hund kommer ikke av oppdragelse.

Det ligger i psyken på bikkja allerede fra fødselen av.

Normale folk selekterer ut de som viser agressive tendenser.

ALLE hunder kan bite. I de fleste andre land brukes hunder som vakthunder, og de biter.

Og du svarte ikke på om du ville ha turd å ha disse hundene hvis de var dine. :)

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes hun slapp forbannet billig unna. Jeg får lyst å denge henne, som ikke et øyeblikk har innrømmet noe som helst ansvar for hva dyrene hun eide faktisk foretok seg.

Det er slike hundeeiere som skaper hundehatere! Hunden blir som den blir oppdratt, stort sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes disse bortforklaringene og ansvarsfraskrivelsen på vegne av hundeeieren egentlig er litt usmakelige. (De minner om ansvarsfraskrivelsene vi vanligvis hører for "andre ting".)

Det er da ikke mer "synd" på henne enn på en person som ikke skifter bremser på bilen, og drepet et barn i en ulykke.

*klem*

Jeg ville syntes synd på den personen også, jeg!

For en forferdelig opplevelse, da!

For familien, for barnet, og for bilføreren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sør, da..

Å kjøre med promille er en bevisst handling..

Dette var ingen bevisst handling fra hundeeieren!

Veldig uomtenksom, men ikke bevisst!

Uaktsomt, faktisk.

Det er derfor det heter uaktsomt drap.

Du kan like gjerne påstå at det er "uomtenksomt" å kjøre med promille, men folk blir selvsagt dømt for det.

Når man har en bil plikter man å følge regelverket. Når man har en hund plikter man å holde den trygt - hvis ikke kan man bli straffet. Det er ingen forskjell - en promillefører ønsker ikke å drepe han heller.

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville syntes synd på den personen også, jeg!

For en forferdelig opplevelse, da!

For familien, for barnet, og for bilføreren...

Jo, men det er jo en forutsigbar konsekvens av å sette seg bak rattet etter at man har drukket 4 glass vin, eller man ikke har passet på hundene sine.

Slike ting er IKKE noen "ulykker" - det skyldes at folk *velger* ikke å beskytte andres liv. De *velger* å utsette uskyldige mennesker for livsfare.

Derfor er det overhodet ikke "synd" på dem. Tvert imot.

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Man kan vel egentlig ikke forvente at en "snåling" som deg skal vite forskjell på matprodusjon og kjæledyr.

Spørsmålet er hvilke kriterier vi skal legge til grunn:

Et pent dyr (pent i hvems øyne?)

Et snilt dyr (snill i hvems øyne?)

Et kjært dyr (kjær for hvem? Et annet dyr, eller mennske?)

Et stort dyr (Stort i forhold til hva/ hvem?)

Et intelligent dyr (grisen er like intelligent som en hund eller delfin)

Konklusjonen må være at alle er like mye/ lite verd generelt sett.

At jeg risikerte livet for å redde katta mi fra angrep fra ei bikkje og ga det svære bikkjeskinnet en luftetur på flere meter via en vegg, er en personlig sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Det gjorde ikke grisene heller!

2) Det VET du ikke. Når de hadde samme eier, og var en del av samme flokk, så er ikke jeg villig til å ta den sjansen.

*klem*

Glem griser og kyr, da.. -de blir ene og alene avlet for et formål: at vi skal ete de! :)

Sør... - jeg har sett, vært sammen med, og håndtert mange bikkjer i flokk. Det er like mange forskjellige personligheter som det er bikkjer.

99% av de er snille kosehunder som elsker mennesker. 'Utskudd' må selvfølgelig fjernes. Denne morderen var et slikt 'utskudd'!

Jeg mener faktisk også at ''løse hunder i flokk'' er farlig. Da blir villdyrinstinktet 'trigget'.

Derfor er de i hundemiljøet veldig opptatt av å ha kontroll over sikkerhet, og stell.

Denne dama er et unntak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...