Gå til innhold

Fundamentalistiske ikke røykere

Anbefalte innlegg

laguna1365380434

Er en uting.

Jeg så eksempel på enn sånn i går ettermiddag

Jeg og kjæreste var på utekafe, og nøt sesongens kanskje siste utepils og hva skjer...?

Inn turer det ett opptog med mødre med svære barnevogner og skygger for solen, flekker pupper, lar ungene hyle og i det hele tatt. Dessuten var det mange ledige bord, men mest sol der vi satt..(først!)

Greit nok, ingen sure miner, fint vær osv..

TIL : en av førkjene ber oss lavære å røyke av hensyn til ungene..

What?! På Utekafe liksom..Ikke snakk om! Jeg sa selvsagt nei...

Hadde du sagt ja?

Hadde du spurt?;o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/118527-fundamentalistiske-ikke-r%C3%B8ykere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 155
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1365380434

52

• Goliath

7

• mil1365380270

6

• Pappa Bjørn

4

Gjest BareMegBare

Jeg hadde sagt: "Vi så ingen småbarn her da vi satt oss ned her for å ta en røyk!".

Jeg røyker ikke lenger da jeg nettopp ble mamma. Men jeg hadde ALDRI bedt noen stumpe røyken på en café, og i allefall ikke på en utecafé. Er det lov å røyke der, så er det lov.

Gjest Stolt av å ikke forpeste omgivelsene.

Selvfølgelig hadde jeg spurt, og jeg hadde ikke tatt et nei for et nei. Jeg er lut lei av røykernes egoistiske oppførsel. Dere tar overhode ikke hensyn til andre enn dere selv. Jeg er av den oppfatning at det er røykerene som er fundamentalistisk. Du stemmer kanskje egoistiske Krf du også, eller er du en av de frigjorte SV'ere som slett ikke tar hensyn. Fysj sier jeg og skam dere....

laguna1365380434

Jeg hadde sagt: "Vi så ingen småbarn her da vi satt oss ned her for å ta en røyk!".

Jeg røyker ikke lenger da jeg nettopp ble mamma. Men jeg hadde ALDRI bedt noen stumpe røyken på en café, og i allefall ikke på en utecafé. Er det lov å røyke der, så er det lov.

Det synes jeg også..Jeg ville selvsagt ikke finne på å røyke på småbarn ellers..Men altså!

Dette er en utekafe og det er god plass. :o)

Hehehe, tenker du provoserer ikke-røykende mødre nå ja;o)

Det er hysterisk for det første å ikke kunne sitte ute i frisk luft ved siden av røykere. Da er det mødrene som har et problem -ikke ungene.

De kunne selvsagt satt seg en annen plass. Jeg setter meg ikke ved siden av en som lukter svette for deretter be han skifte skjorte eller gå..

Jeg hadde sagt nei:-))

Annonse

laguna1365380434

Hvis jeg ikke var i dårlig humør fra før av, hadde jeg sikkert sagt ja. Og så hadde jeg sikkert gått litt etter, og syntes de var egoistiske...

Og nei - jeg hadde aldri spurt, jeg hadde gått et annet sted.

Jeg ble litt vanskelig..Synes hun var utrolig frekk!

Parkerte først alt stashet omtrent oppå bordet vårt, og så den meldinga..Jeg ble lite innstilt på å være grei;o)

Det synes jeg også..Jeg ville selvsagt ikke finne på å røyke på småbarn ellers..Men altså!

Dette er en utekafe og det er god plass. :o)

Det er lett å si for deg som kanskje ikke er plaget med Astma. Selv på store åpne uteplasser, så får jeg pusteproblemer grunnet sigarett røyk. Jeg er glad for at helseministeren endelig tar mot til seg og planlegger å forby røyking i offentlig rom.

Selvfølgelig hadde jeg spurt, og jeg hadde ikke tatt et nei for et nei. Jeg er lut lei av røykernes egoistiske oppførsel. Dere tar overhode ikke hensyn til andre enn dere selv. Jeg er av den oppfatning at det er røykerene som er fundamentalistisk. Du stemmer kanskje egoistiske Krf du også, eller er du en av de frigjorte SV'ere som slett ikke tar hensyn. Fysj sier jeg og skam dere....

Ok! Deg hadde jeg sagt nei til..

Gjest Ikke signert

Det er lett å si for deg som kanskje ikke er plaget med Astma. Selv på store åpne uteplasser, så får jeg pusteproblemer grunnet sigarett røyk. Jeg er glad for at helseministeren endelig tar mot til seg og planlegger å forby røyking i offentlig rom.

Ingen kan være SÅ plaget at de ikke kan sitte på en utecafé. Da kan du vel ikke gå ut i det hele og det store p.g.a. eksosen?

Gjest Ikkerøyker, men det får være måte på!

DEG hadde jeg bedt reise til helvette... Rett og slett.

Ingen kan være SÅ plaget at de ikke kan sitte på en utecafé. Da kan du vel ikke gå ut i det hele og det store p.g.a. eksosen?

Jeg er faktisk så plaget. I stedet for å komme med slike teite argumenter, så er det bare å godta at vi er forskjellige og har forskjellig tolleranse for ulike substanser.

laguna1365380434

Du, altså en utekafe er tross alt ute. Og konseptet er ikke oppfunnet for småbarn primært.

Drar du ungene med på bar/utekafe får du jaggu tåle at folk røyker.

Hvordan hadde du tenkt å ikke aksepetere et nei forresten? Knekke sigaretten min?;)

Om jeg stemmer KRF? Hvorfor det liksom? Er det mange storøykere der?(ser ikke det helt for meg..) Ikke SV heller, for den saksskyld.

Synes surmegger har mindre på kafe å gjøre enn røykere. DE forpester omgivelsene de, om noen...

Annonse

Gjest Stolt av å ikke forpeste omgivelsene.

Du, altså en utekafe er tross alt ute. Og konseptet er ikke oppfunnet for småbarn primært.

Drar du ungene med på bar/utekafe får du jaggu tåle at folk røyker.

Hvordan hadde du tenkt å ikke aksepetere et nei forresten? Knekke sigaretten min?;)

Om jeg stemmer KRF? Hvorfor det liksom? Er det mange storøykere der?(ser ikke det helt for meg..) Ikke SV heller, for den saksskyld.

Synes surmegger har mindre på kafe å gjøre enn røykere. DE forpester omgivelsene de, om noen...

Krf'ere liker å diktere hvordan andre skal leve og oppføre seg, slik som du gjør. Sv'ere er jo kjent for å være frigjort, og mange har sikkert prøvd sterkere sort en sigaretter.

laguna1365380434

Hehehe, tenker du provoserer ikke-røykende mødre nå ja;o)

Det er hysterisk for det første å ikke kunne sitte ute i frisk luft ved siden av røykere. Da er det mødrene som har et problem -ikke ungene.

De kunne selvsagt satt seg en annen plass. Jeg setter meg ikke ved siden av en som lukter svette for deretter be han skifte skjorte eller gå..

Jeg hadde sagt nei:-))

Helt enig her, så klart..:o)

Jeg aksepterer at folk ikke liker røyk/røyklukt, men da trenger de ikke å sette seg omtrent oppå meg..

Og er det god plass er det ikke noe å krangle om engang.

laguna1365380434

Da regner jeg med at du ikke hadde tatt nabobordet mitt. det fantes en rekke alternativer.

laguna1365380434

Jeg er faktisk så plaget. I stedet for å komme med slike teite argumenter, så er det bare å godta at vi er forskjellige og har forskjellig tolleranse for ulike substanser.

kjøp gassmaske eller bli inne da.. ;)

Jeg mener du må jo ha kjempeproblemer med f.eks biltrafikken med den overfølsomheten? Jeg hadde i allefall ikke anbefalt å bo i Oslo...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...