Goliath Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Hvis du sitter hvor du vil,da har du faen meg bare deg sjøl å takke. Hvis folk går hen og får astma annfall bare på pur trass&faenskap har ikke jeg mye symp å tilby. Og nei, jeg er ikke folksky, det var ikke jeg som klagde. Selvom jeg ikke er overbegeistret for bæsjebleier ett par korte centimeter unna nachosskåla mi.. Jeg er ikke sikker på at jeg synes unger har forkjørsrett til de grader på kafe. Det ewr ikke en ting som er funnet på for unger. Det er laget mer med hensikt på at folk skal få mat og øl. he-he....svært godt svar laguna:-) Her er jeg veldig enig med deg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/118527-fundamentalistiske-ikke-r%C3%B8ykere/page/7/#findComment-716262 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Goliath Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Jeg leser hva du skriver, og registrerer at du er egoistisk. Jeg gidder ikke kaste vekk tiden med å dele meninger med enfoldige mennesket. Her er det barnefamiliene som møtte opp som var egoistiske. Hvis røyken plagde dem så veldig, så kunne de jo like godt satt seg innendørs der det er røykfritt eller valgt et annet sted der det ikke allerede satt røykere. En cafe er ikke lagd for å være en leke eller pleieplass for unger. Er det det man er ute etter, så finnes det godt av alternativer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/118527-fundamentalistiske-ikke-r%C3%B8ykere/page/7/#findComment-716269 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Hadde jeg truffet deg hadde jeg røyket med begge hender. *skrattler* Dersom du var ikke-røyker i utgangspunktet ogs`? ;o) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/118527-fundamentalistiske-ikke-r%C3%B8ykere/page/7/#findComment-716277 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laguna1365380434 Skrevet 5. september 2003 Forfatter Del Skrevet 5. september 2003 Du sier i et av innleggene dine at kafeer ikke er til for unger ,barnevogner og småbarnsforeldre. En kafe er vel tilat for alle? Jeg skrev et innlegg om barn og kafe ,og tok opp et motsatt problem. Vi ble nærmest jaget på dør fordi ungene ikke oppførte seg ordentlig nok. Enda vi la fra oss ganske mye penger for noen små kakestykker. Og poenget var at ungene faktisk oppførte seg bra nok etter vårt syn. Her skal man ta hensyn ,og omtrent flykte kafeen,fordi voksne trenger ro og fred,og ikke greie å holde ut en liten stund sammen med småunger. Da er det plutselig greit at en skal ta hensyn. Men når det gjelder røyk er det en katastrofe og en fornærming hvis en spør om en kan ta hensyn. For her virker det som en selvfølge at en skal få gjøre akkurat det som passer en. For min del skader passiv røyking mer enn litt barnebråk. Jeg hadde ellers aldri spurt om noen kunne la være å røyke,men jeg hadde heller aldri reagert eller blitt irritert over at andre unger laget bråk. Hva med litt toleranse ovenfor at alle er i forskjellige livssituasjoner,og at kafeer er til for alle? Jeg har ikke noe i mot unger, for all del;o) Men jeg synes ikke det skal være et krav at alle MÅ like unger.. Kafer med ølservering er ikke primært mynta på unger eller småbarnsfamilier. De er myntet på alle som er sultne eller som har lyst på en øl. Jeg synes ikke unger kan gjøre hva de vil offentlig, og ungegreier kan plage meg ganske kraftig, og det ser ut til at alle forventer at jeg skal synes en hver krabat er like uimotståelig som foreldrene synes.. Det hender jeg er barnevakt, men hvis krapylene oppfører seg dårlig ute er jeg fullstendug klar over at jeg er predisponert til å like dem bedre fdrdi jeg er i slekt med dem;) Da går vi faktisk hjem. Ungeskrik og møkkableier, har lite å gjøre kort unna mine ører og min tallerken da jeg er ute for å kose meg..Jeg har nemlig også betalt for mat/kake o.l Og jeg sitter ikke og lager ulyd eller slenger rundt meg med møkkableier, eller parkerer rollsroyce barnevogner oppå bordene til nærmeste naboer.. Derimot tillater jeg meg å ta en sigarett. UTE!! Og hvem klager? Jeg? Nei, det står hun purka for.. Jeg synes ikke unger har noe å gjøre overalt, spesiellt ikke om det skal stilles krav til forandring av eksiserende standarer når de finner det for godt å stikke innom. På mcDonalds o.l som tilrettelegger for barnebesøk er det så klart ikke like greit å røyke.. P.S Synes du det er greit med hylende unger på f.eks kino eller teatere for voksne også? Jeg synes faktisk det ødelegger opplevelsen, og jeg ville tatt med meg en hylende og vanskelig unge hjem øyeblikkelig fra både overnevnte og fra restaurant.. Det er rett og slett slik at enkelte steder er myntet mer på enkelte grupper enn andre. Det synes jeg er helt OK, så lenge alle har et tilbud. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/118527-fundamentalistiske-ikke-r%C3%B8ykere/page/7/#findComment-716286 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daredevil Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Du kunne jo sagt Kan dere la være å ta med ungene deres hit, av hensyn til røyken? Utekafè, pils, ammetreff...hm... det er noe som ikke rimer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/118527-fundamentalistiske-ikke-r%C3%B8ykere/page/7/#findComment-716287 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laguna1365380434 Skrevet 5. september 2003 Forfatter Del Skrevet 5. september 2003 Hallo??? Jeg anser meg sjøl for å være en ganske fanatisk ikke-røyker, men dere satt da pinadø meg ute??? Dersom vi har med Lillemann på café, foretrekker vi en utecafé - nettopp fordi det ikke gjør noe om folk røyker da. Kjerringer asså! ) Nemlig. Jeg har selvsagt forståelse for at folk ikke vil at det skal røykes på de søte små altså, men tid og sted! Utekafe med ølservering er nettopp det, og ikke en barnepark eller McDonalds, feks.. Unger har ikke alltid forkjørsrett. Hvis en er så bekymret for røykeksponering bør en ikke ta ungene sine med på et sted der det ligger i korten at det røykes. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/118527-fundamentalistiske-ikke-r%C3%B8ykere/page/7/#findComment-716298 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laguna1365380434 Skrevet 5. september 2003 Forfatter Del Skrevet 5. september 2003 Jeg er selv ikkerøyker og har en del sterke meninger om retten til røykfri luft, men: Jeg er faktisk enig med deg. På utekafeer bør det være fritt fram. Det skal godt gjøres å bli sjenert av røyking utendørs. Jepp, det skal det. Jeg mistenker det for å være ren vrangvilje og ubeskjedenhet;o) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/118527-fundamentalistiske-ikke-r%C3%B8ykere/page/7/#findComment-716301 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laguna1365380434 Skrevet 5. september 2003 Forfatter Del Skrevet 5. september 2003 Du kunne jo sagt Kan dere la være å ta med ungene deres hit, av hensyn til røyken? Utekafè, pils, ammetreff...hm... det er noe som ikke rimer. Nettopp.) Tar man ungen på bar/uteservering, da er sjansen stor for å se noen røykere. Tar man ungen på et familiested ser man ikke røykere(får man tro..) Det bør finnes forskjellige steder og jeg synes ikke alle trenger å passe for barn eller ammetreff. De må for all del gjerne ta de med, om de synes det passer, men da kan de ikke forlange å forandre stedet. Det finnes jo så mange alternativer, og mange passer jo. Litt sånn som at jeg ikke kan gå på et sted å be de slutte å spille f.eks country. Jeg får da heller gå et sted de ikke spiller det i utgangspunktet, om jeg misliker det så sterkt. For eksempel. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/118527-fundamentalistiske-ikke-r%C3%B8ykere/page/7/#findComment-716309 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daredevil Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Nettopp.) Tar man ungen på bar/uteservering, da er sjansen stor for å se noen røykere. Tar man ungen på et familiested ser man ikke røykere(får man tro..) Det bør finnes forskjellige steder og jeg synes ikke alle trenger å passe for barn eller ammetreff. De må for all del gjerne ta de med, om de synes det passer, men da kan de ikke forlange å forandre stedet. Det finnes jo så mange alternativer, og mange passer jo. Litt sånn som at jeg ikke kan gå på et sted å be de slutte å spille f.eks country. Jeg får da heller gå et sted de ikke spiller det i utgangspunktet, om jeg misliker det så sterkt. For eksempel. Tror de fleste ser at utepils og røyk er to sider av samme sak. Denne kjerringa er sikkert berømt i vennekretsen for å være sær. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/118527-fundamentalistiske-ikke-r%C3%B8ykere/page/7/#findComment-716317 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skjermtrollet Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 og en ting til.. er det rart unger idag blir syke?? De blir jo skåna for absolutt alt!! Detter smukken i gulvet...iikk.. sterilisering! Sikker på at enkelte steriliserer rumpa etter en bæsjebleie;) Man skal selvfølgelig ikke røyke inne med små barn, men ute er noe helt annet! Herre min.. enkelte burde bare holde seg hjemme om de ikke tåler noen ting! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/118527-fundamentalistiske-ikke-r%C3%B8ykere/page/7/#findComment-716332 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laguna1365380434 Skrevet 5. september 2003 Forfatter Del Skrevet 5. september 2003 he-he....svært godt svar laguna:-) Her er jeg veldig enig med deg! ) Fint at vi er enige, det er jo ikke hver dag det?;o) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/118527-fundamentalistiske-ikke-r%C3%B8ykere/page/7/#findComment-716333 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laguna1365380434 Skrevet 5. september 2003 Forfatter Del Skrevet 5. september 2003 og en ting til.. er det rart unger idag blir syke?? De blir jo skåna for absolutt alt!! Detter smukken i gulvet...iikk.. sterilisering! Sikker på at enkelte steriliserer rumpa etter en bæsjebleie;) Man skal selvfølgelig ikke røyke inne med små barn, men ute er noe helt annet! Herre min.. enkelte burde bare holde seg hjemme om de ikke tåler noen ting! Det synes jeg også) Dessuten har jeg vondt for å tro på at alt er så sinnsykt farlig. Jeg tror det er farlig(og i hvertfall lite trivelig) å tro at alt er farlig. Men jeg vet at det er farlig å røyke altså Men jeg tror det er røykeren selv som i all hovedsak løper den risikoen, om man da ikke setter seg i en tett heis eller noe og røyker en tjuepakning på noen.. Jeg tror farene ved passiv røyking er noe overdrevet, selv om jeg selvfølgelig ikke har som vane å røyke på småunger. Et par sigaretter i friluft får man bare tåle eller gå. Da er det du som er sær, ikke røykeren, synes nå jeg.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/118527-fundamentalistiske-ikke-r%C3%B8ykere/page/7/#findComment-716346 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skjermtrollet Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Det synes jeg også) Dessuten har jeg vondt for å tro på at alt er så sinnsykt farlig. Jeg tror det er farlig(og i hvertfall lite trivelig) å tro at alt er farlig. Men jeg vet at det er farlig å røyke altså Men jeg tror det er røykeren selv som i all hovedsak løper den risikoen, om man da ikke setter seg i en tett heis eller noe og røyker en tjuepakning på noen.. Jeg tror farene ved passiv røyking er noe overdrevet, selv om jeg selvfølgelig ikke har som vane å røyke på småunger. Et par sigaretter i friluft får man bare tåle eller gå. Da er det du som er sær, ikke røykeren, synes nå jeg.. Jepp, kunne ikke vært mer enig! Har en gutt på 3 år.. han lar jeg være inne i rom hvor det blir røyka i korte perioder.. (si en kveld på besøk hos noen.. ) men det røykes aldri hjemme hos oss.. Har og en sønn på 3 mnd, han derimot får ikke være inne i rom hvor det røykes.. men ute i friluft, nei der bryr jeg meg ikke! Eldstemann har alltid bytta smokker, drikkeflasker, sutta på samme leker når han var liten.. steriliserer smokker gjør jeg kun når de er nye... og mine barn er så og si aldri syke! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/118527-fundamentalistiske-ikke-r%C3%B8ykere/page/7/#findComment-716384 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Det der er drømmesituasjonen. Du beskriver her et scenario som man virkelig kan, og bør, gjøre noe ut av, og jeg håper du benyttet sjansen til å få ut litt skjult aggresjon. Var kvinnene feite? Lumske vesener er jo ofte det. Isåfall burde du gått løs på deres vekt og utseende. Kjørt en regle om farene ved omfattende sjokolade og majonesforbruk, gitt dem inn om blodtrykk, faren for hjerteproblemer, faren for at ungene dør som følge av at mor ramler på dem, og i det hele tatt. Slik oppførsel tolereres ikke, og du skal her ta igjen med samme mynt. Hønemødre og overbeskyttende faenskaper som ikke klarer å se seg selv for hva de har blitt, bør settes på plass noe helt ut av en annen verden. I går hadde du sjansen din. Håper du benyttet den. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/118527-fundamentalistiske-ikke-r%C3%B8ykere/page/7/#findComment-716391 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laguna1365380434 Skrevet 5. september 2003 Forfatter Del Skrevet 5. september 2003 Det der er drømmesituasjonen. Du beskriver her et scenario som man virkelig kan, og bør, gjøre noe ut av, og jeg håper du benyttet sjansen til å få ut litt skjult aggresjon. Var kvinnene feite? Lumske vesener er jo ofte det. Isåfall burde du gått løs på deres vekt og utseende. Kjørt en regle om farene ved omfattende sjokolade og majonesforbruk, gitt dem inn om blodtrykk, faren for hjerteproblemer, faren for at ungene dør som følge av at mor ramler på dem, og i det hele tatt. Slik oppførsel tolereres ikke, og du skal her ta igjen med samme mynt. Hønemødre og overbeskyttende faenskaper som ikke klarer å se seg selv for hva de har blitt, bør settes på plass noe helt ut av en annen verden. I går hadde du sjansen din. Håper du benyttet den. Nei, pokker altså, jeg lot den gå. Begrenset meg til et kort nei, og til å påpeke plassaltertnativene.. Typen min så derimot ut til å kunne tenke seg å bli veltalende, men av en eller annen mystisk årsak følte jeg for å sparke ham på leggen.. Han bærer litt nag for det enda.. Dessuten blir jeg desverre ofte kjapp i replikken en halvtime etter at anledningen har passert.Særlig om sv. sjokka. Det er et handicap;o) P.S Her kjente jeg deg bedre..Jeg kunne ikke helt skjønne når SDD hadde blitt så sær, dum og gravalvorlig som nede i tråden her;) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/118527-fundamentalistiske-ikke-r%C3%B8ykere/page/7/#findComment-716416 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pricilla Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Ser det for meg! ; ) Herregud, snakk om åødelegge stemninga.... Hva sa dama når du sa nei? Ble det kranglig? ; ) Jeg hadde sagt at de fikk da sette seg et annet sted hvis det ikke passet dem at jeg røyte ute! Nei det får være grenser.. Du hang vel ikke med huet oppi vogna med sneipen i kjeften? Herregud! Hadde røyka mer bare for å provosere tror jeg.. Nei, sånn oppførsel går ikke an! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/118527-fundamentalistiske-ikke-r%C3%B8ykere/page/7/#findComment-716420 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Nei, pokker altså, jeg lot den gå. Begrenset meg til et kort nei, og til å påpeke plassaltertnativene.. Typen min så derimot ut til å kunne tenke seg å bli veltalende, men av en eller annen mystisk årsak følte jeg for å sparke ham på leggen.. Han bærer litt nag for det enda.. Dessuten blir jeg desverre ofte kjapp i replikken en halvtime etter at anledningen har passert.Særlig om sv. sjokka. Det er et handicap;o) P.S Her kjente jeg deg bedre..Jeg kunne ikke helt skjønne når SDD hadde blitt så sær, dum og gravalvorlig som nede i tråden her;) Ja, det er en eller annen psykisk ustabil skapning med dyseleksi, som forsøker å etterligne meg om dagen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/118527-fundamentalistiske-ikke-r%C3%B8ykere/page/7/#findComment-716430 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pricilla Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Du sier i et av innleggene dine at kafeer ikke er til for unger ,barnevogner og småbarnsforeldre. En kafe er vel tilat for alle? Jeg skrev et innlegg om barn og kafe ,og tok opp et motsatt problem. Vi ble nærmest jaget på dør fordi ungene ikke oppførte seg ordentlig nok. Enda vi la fra oss ganske mye penger for noen små kakestykker. Og poenget var at ungene faktisk oppførte seg bra nok etter vårt syn. Her skal man ta hensyn ,og omtrent flykte kafeen,fordi voksne trenger ro og fred,og ikke greie å holde ut en liten stund sammen med småunger. Da er det plutselig greit at en skal ta hensyn. Men når det gjelder røyk er det en katastrofe og en fornærming hvis en spør om en kan ta hensyn. For her virker det som en selvfølge at en skal få gjøre akkurat det som passer en. For min del skader passiv røyking mer enn litt barnebråk. Jeg hadde ellers aldri spurt om noen kunne la være å røyke,men jeg hadde heller aldri reagert eller blitt irritert over at andre unger laget bråk. Hva med litt toleranse ovenfor at alle er i forskjellige livssituasjoner,og at kafeer er til for alle? Kafeer er ikke for drittunger, de bør holdes i parken eller pålekeplassen eller hjemme... Folk har rett til å kunne høre hva den andre over bordet sier når man spiser ute.. Jeg hater drittunger, og med drittunger mener jeg unger som løper rundt, skriker, griner for å få ting, maser på mamma høylydt, glaner og gjeiper, klatrer oppå bordet. SÅNNE unger bør holdes vekk fra kafeer. Men i utgangspunktet er kafeer for alle. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/118527-fundamentalistiske-ikke-r%C3%B8ykere/page/7/#findComment-716434 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laguna1365380434 Skrevet 5. september 2003 Forfatter Del Skrevet 5. september 2003 Ser det for meg! ; ) Herregud, snakk om åødelegge stemninga.... Hva sa dama når du sa nei? Ble det kranglig? ; ) Jeg hadde sagt at de fikk da sette seg et annet sted hvis det ikke passet dem at jeg røyte ute! Nei det får være grenser.. Du hang vel ikke med huet oppi vogna med sneipen i kjeften? Herregud! Hadde røyka mer bare for å provosere tror jeg.. Nei, sånn oppførsel går ikke an! ) Jeg røkte litt mer enn jeg pleier, på pur trass, men åpen krangling ble det ikke.. Det var fint vær, og jeg gadd ikke la henne forpurre dagen min.. Hun spurte om jeg kunne slukke og om at jeg ikke så at det var små barn til stede, jeg sa nei og ja, og påpekte den rikelige plassen, men begrenset meg til det. Hun sa heller ikke noe mer, men skulte en del, og snakket høyt om fæle mennesker til venninnene sine, og de fæle menneskene var oss;o) Jeg trodde ikke mine egne ører, men jeg gadd ikke å la henne forpurre sesongens siste utepils, som sagt.. Men jeg er overasket over at det er ganske mange her som synes hun var i sin rett. Jeg trodde vel egentlig at sånne rent generelt blir annsett som megger.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/118527-fundamentalistiske-ikke-r%C3%B8ykere/page/7/#findComment-716438 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laguna1365380434 Skrevet 5. september 2003 Forfatter Del Skrevet 5. september 2003 Ja, det er en eller annen psykisk ustabil skapning med dyseleksi, som forsøker å etterligne meg om dagen. Hvordan får han til det da? Jeg trodde det med å stjele signaturer ble løst tidligere i sommer jeg? Det var noen som tok mitt en stund også, men det tror jeg ikke har skjedd på en stund... Ser man forskjell på signaturene om man ser godt etter på noen måte? Bortsett fra at vedkommende er både dum&dyslektisk altså.. Punktum langt ute e.l ting? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/118527-fundamentalistiske-ikke-r%C3%B8ykere/page/7/#findComment-716453 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.