Gå til innhold

Gaver til instanser og personer i giverlandet?

Anbefalte innlegg

Tiden er inne for å starte innkjøp av diverse gaver. Jeg er blank, totalt!! AF anbefaler servietter, lys og kalendere-. Jeg kan ikke la være å tenke at de personer vi forholder oss til må jo ha massevis av dette allerede..

Forrige gang hadde vi diverse krystall gjenstander av ulik art og størrelse, og litt parfyme. Kjærkommet for mottakerne (syntes det som..).(og godt for oss å få vekk bryllupspresanger som vi ikke verdsatte).

Denne gangen vet jeg ikke helt hva jeg skal ta med.

Gode tips ønskes:-) Vi ønsker å gjøre litt stas på de sentrale personene vi møter i giverlandet. Vil helst ha noe litt spesielt og samtidig litt orginalt. Klarar ikke finne eksakt hva...

Noen som kan hjelpe?

hilsen

Fortsetter under...

Jeg kommer til å notere meg alle tipsene du får her til det blir vår tur i i alle fall! Husker vi slet kraftig forrige gang, og det blir vel neppe lettere denne gangen....

Å kjøpe pynteting synes jeg er en dårlig ide. Husker de vi bodde hos i Colombia hadde ekstreme mengder glass og krystall i leiligheten. Veldig mye isbjørner og andre norske "suvenirer".

Parfyme, hudpleieprodukter, konfekt, fine matoljer, pennesett, fine lommetørkler. Jeg ville i alle fall satset på forbruksvarer.

Det er ikke så lett!

Beste hilsen fra

Forslag: Hardanger stålbestikkdeler, bok om Norge på språket (finnes ihvertfall på spansk, kinesisk og koreansk), små krystallfigurer fra Hadeland, brosje (spesielt hvis du treffer fostermor), leker til barnehjem (husk det er og ofte eldre barn på barnehjemmene), kalender,sjokolade,osv..

På det første turen vår hadde endel med cognac - det var og populært.

Tips: Hvis du skal reise i en gruppe avtal dere imellom. Med unntak av fostermor som er personlig, vil dere gi gaver som gruppe.

Vi ville gjerne gi noe som fortalte litt om sted og kulturen i Norge. Vi kjøpte noen forholdsvis rimelige turist bøker om Norge på kinesisk. Den fineste presangen var Håvamål i paperback på kinesisk (finnes oversatt til utallige språk) sammen med en liten flaske Larsen konjakk, med vikingskip på.

Til den kvinnen som overrakte oss barnet ga vi en tinn nål med viking mønster.

Ellers har jeg hørt at det kan være lurt å kjøpe en eske med mange små parfymeflaskeprøver på Tax-free. Hver og en flaske kan bli en liten oppmerksomhet pakket inn i vakkert papir.

Husk i Kina/Asia er de vel så nøye på hvor pent gaven er pakket inn som hva som er innholdet. Ofte takker de pent uten å åpne den så du ser det, visstnok for ikke å røpe sinnstemmning som innholdet gir mottaker. Ganske anderledes enn her!!!

Gjest Sommerstorm

Det er godt å ha litt mange gaver med... når man er i giverlandet er det alltids noen personer man angrer på at man ikke tok med gave til.

Vi tok med en del flotte Parker-penner som mannen min hadde fått gjennom jobben. Det stod et lite reklamemerke på dem, men det gjorde ingen ting syntes vi. Elles så hadde vi noen små Sveitser-kniver som vi la ved i enkelte av presangene - de var veldig populære. Ellers så hadde vi med noen små glassfigurer i julemotiv (det begynte å nærme seg jul da vi var på hentereise) - tror det er Holmgaard som har disse figurene som man kan samle på hvert år, og de ligger jo i flotte, små gaveesker. De fikk vi mye skryt av.

IKKE ta med ting som minner spesielt om Norge - det skal noe til at dere finner på noe som er så orginalt at de ikke har fått det fra før en gang!

Gjest utskremt reporter

Vi ville gjerne gi noe som fortalte litt om sted og kulturen i Norge. Vi kjøpte noen forholdsvis rimelige turist bøker om Norge på kinesisk. Den fineste presangen var Håvamål i paperback på kinesisk (finnes oversatt til utallige språk) sammen med en liten flaske Larsen konjakk, med vikingskip på.

Til den kvinnen som overrakte oss barnet ga vi en tinn nål med viking mønster.

Ellers har jeg hørt at det kan være lurt å kjøpe en eske med mange små parfymeflaskeprøver på Tax-free. Hver og en flaske kan bli en liten oppmerksomhet pakket inn i vakkert papir.

Husk i Kina/Asia er de vel så nøye på hvor pent gaven er pakket inn som hva som er innholdet. Ofte takker de pent uten å åpne den så du ser det, visstnok for ikke å røpe sinnstemmning som innholdet gir mottaker. Ganske anderledes enn her!!!

*** Til den kvinnen som overrakte oss barnet ga vi en tinn nål med viking mønster. ***

Kjære vene og off topic: Er det barnets biologiske mor du refererer til?

Annonse

*** Til den kvinnen som overrakte oss barnet ga vi en tinn nål med viking mønster. ***

Kjære vene og off topic: Er det barnets biologiske mor du refererer til?

Nei-nei, kjære vene!

Da ville jeg skrevet at det var den biologiske moren.

Hun som overakte oss fysisk barnet, var en av pleierne på barnehjemmet som visstnok ikke hadde hatt et nært forhold til vår kinafrøken, men som alikevel tørket bort noen tårer da hun tok farvel.

Jeg kommer til å notere meg alle tipsene du får her til det blir vår tur i i alle fall! Husker vi slet kraftig forrige gang, og det blir vel neppe lettere denne gangen....

Å kjøpe pynteting synes jeg er en dårlig ide. Husker de vi bodde hos i Colombia hadde ekstreme mengder glass og krystall i leiligheten. Veldig mye isbjørner og andre norske "suvenirer".

Parfyme, hudpleieprodukter, konfekt, fine matoljer, pennesett, fine lommetørkler. Jeg ville i alle fall satset på forbruksvarer.

Det er ikke så lett!

Beste hilsen fra

Ville nok også satset på bruksartikler. Det kan ikke være særlig stas å være bosatt i Korea, Kina, Thailand eller India og ha stua full av tinn og krystall som man kanskje ikke synes er særlig pent en gang (ikke noe særlig glad i nips selv jeg da..) Dette gjelder jo særlig for de som mottar mange slike gaver. Tror ikke jeg hadde klart å sette pris på så mange pynteting fra andre siden av verden heller. Smaken er jo litt forskjellig:-) Nei sats heller på forbruksvare som kan oppleves som lukus i hverdagen for dem: såpe, bodylotion, god mat og frukt, husholdningsartikler osv.

Vi hadde med litt av hvert. fra små parfymeflasker, såpestykker,. små telysholdere i mange fine farger,. kremer og så kjøpte vi vin og cognac i Colombia..

Greit å kjøpte noe som ikke er typisk NORSK.. dette har de sikker maaaasssse av fra før..

Til sjaførene så gav vi ekstra med tips..

Lykke til med valg av gaver!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...