Gå til innhold

Får ikke til å lagre passordet i Outlook mail

Anbefalte innlegg

Når jeg logger meg på maskinen og starter Outlook, popper boksen for brukernavn og passordet opp. Selv om jeg haker av for "lagre passord", så lagrer den det ikke, men spør igjen neste gang. Haken blir borte.

Hva kan jeg gjøre for å slippe og skrive inn passordet hver gang, og få Outlook til å lagre det?

Fortsetter under...

Gjest ikkesignert

Hvilken Windowsversjon har du?

Faren min opplevde de samme problemene med XP Home Edition på sin maskin. Han fikk en fiks som tok feilen, men nå husker jeg ikke hva det var. Det var noe med registry key. Titt litt inne på Microsoft sine download-sider og se om du finner noe som fikser det der.

*klippe, lime* (er litt lat i dag)

Sometimes Windows will not remember a password because it doesn't know it has to. To force Windows to save settings for each user, double-click on the Passwords icon in Control Panel, and choose the User Profiles tab. If not already checked, check the box that says Users can customize their preferences..., and turn on either of the preferences below, if desired, and click OK. Restart Windows, and when prompted for a user name and password, enter a user name but leave the password field blank. Select Yes if Windows asks if it should remember settings for this User.

Your Password List (a file with *.pwl extension) can get corrupted. Select Find and the Files or Folders from the Start Menu, and look for *.pwl, and delete any files it finds in your \Windows folder. After restarting Windows, all corrupted passwords will be forgotten, and you should be able to start from scratch.

*klippe, lime* (er litt lat i dag)

Sometimes Windows will not remember a password because it doesn't know it has to. To force Windows to save settings for each user, double-click on the Passwords icon in Control Panel, and choose the User Profiles tab. If not already checked, check the box that says Users can customize their preferences..., and turn on either of the preferences below, if desired, and click OK. Restart Windows, and when prompted for a user name and password, enter a user name but leave the password field blank. Select Yes if Windows asks if it should remember settings for this User.

Your Password List (a file with *.pwl extension) can get corrupted. Select Find and the Files or Folders from the Start Menu, and look for *.pwl, and delete any files it finds in your \Windows folder. After restarting Windows, all corrupted passwords will be forgotten, and you should be able to start from scratch.

*grubler*

Jeg har glant ganske lenge der nå, men finner slett ikke noe "passord ikon"...Er jeg helt BLIND ? Eller?

Har forresten Windows XP Home ed. om det har noen betydning for hvor man skal lete?

*grubler*

Jeg har glant ganske lenge der nå, men finner slett ikke noe "passord ikon"...Er jeg helt BLIND ? Eller?

Har forresten Windows XP Home ed. om det har noen betydning for hvor man skal lete?

Hei :-)

Hvis du har msn,så kan du legge meg til,så kan jeg kanskje hjelpe deg

[email protected]

Mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...