Gå til innhold

Irriterende fra symantec

Anbefalte innlegg

millymollymandy

De siste ukene har jeg hatt følgende problem:

Små vinduer popper opp med følgende (eller lignende) beskjed:

"Your e-mail message was unable to be sent because your mail server rejected the sender". Noen ganger er dette supplert med en (fremmed) e-mail adresse og et eller annet tema/emne. Det kan komme hundrevis av slike små vinduer som klasker seg oppå hverandre midt på skjermen - slik at det blir umulig å jobbe på den. Samtidig står det lille symantecvinduet nede i høyre hjørne og sier: Scaning message 1 og 10 (eller 1 of 4 osv).

Jeg har vært inne på Symantec og lest om dette - har sjekket at innstillingene på min mail er slik som de skal. Men DET HJELPER IKKE. Jeg blir snart sprø - og maskinen er til tider ubrukelig.

Min eneste forklaring er at jeg har fått ADSL for noen uker siden, men at Telenor ikke har koplet ut ISDN boksen min ennå (men abonnementet skal være stoppet). Er det dette som er årsaken? Fint hvis noen kan hjelpe meg med et svar - eller tips på hva jeg skal gjøre! Takk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/118643-irriterende-fra-symantec/
Del på andre sider

Fortsetter under...

millymollymandy

Hvilket Symantec-produkt er det du har?

Det virker som det er et virus du har. Har du oppdatert virusdefinisjonene dine?

ISDN-boksen har ingenting med dette å gjøre.

Norton - og den oppdateres daglig online. Nei, den finner ingen virus - jeg har sjekket og scannet mange ganger - fordi jeg også trodde det til å begynne med.

Jo - det står en del om dette problemet på Symantec, men så langt jeg skjønner har jeg stilt inn Outlook'en min riktig. Her er kopi at noe av det som står på Symantec:

"Error: "Your email message was unable to be sent because your mail server rejected the sender." (1003,7)

Situation:

When you send an email, you see the error message: "Your email message was unable to be sent because your mail server rejected the sender." In the lower-left corner of the message window, you see the numbers 1003,7.

Solution:

This message appears when your mail server has rejected a message because it did not conform to the standards that the mail server has set. Some of the more common reasons are:

The attachment you are sending is too large or is a filtered file type.

The To:, CC:, or BCC: list exceeds the mail server specified limit.

The mail server is overloaded and unable to send your mail.

Your username or password was rejected by your mail server".

Håper du gidder å lese dette - og kanskje gi meg et svar.

Jeg tenker på ISDNopplegget fordi abonnementet jo er sagt opp - men boksen ikke fjernet/koplet ut ennå. Så kanskje maskinen prøver å "ringe opp" - uten å få svar der?

Norton - og den oppdateres daglig online. Nei, den finner ingen virus - jeg har sjekket og scannet mange ganger - fordi jeg også trodde det til å begynne med.

Jo - det står en del om dette problemet på Symantec, men så langt jeg skjønner har jeg stilt inn Outlook'en min riktig. Her er kopi at noe av det som står på Symantec:

"Error: "Your email message was unable to be sent because your mail server rejected the sender." (1003,7)

Situation:

When you send an email, you see the error message: "Your email message was unable to be sent because your mail server rejected the sender." In the lower-left corner of the message window, you see the numbers 1003,7.

Solution:

This message appears when your mail server has rejected a message because it did not conform to the standards that the mail server has set. Some of the more common reasons are:

The attachment you are sending is too large or is a filtered file type.

The To:, CC:, or BCC: list exceeds the mail server specified limit.

The mail server is overloaded and unable to send your mail.

Your username or password was rejected by your mail server".

Håper du gidder å lese dette - og kanskje gi meg et svar.

Jeg tenker på ISDNopplegget fordi abonnementet jo er sagt opp - men boksen ikke fjernet/koplet ut ennå. Så kanskje maskinen prøver å "ringe opp" - uten å få svar der?

Tviler på at jeg kan hjelpe, men har du ADSL fra Telenor også?

Har du de riktige innstillingene for utgående mail? pop.online.no

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...