Gå til innhold

Hvor tung kan en hest bli?

Anbefalte innlegg

Har en diskusjon med en venn for tida. Han mener at hester kan veie opptil et halvt tonn. Dette kan da umnulig stemme? Giraffer veier jo så mye, og de er jo dobbelt så svære? Er det noen som har peiling på dette? Finner ikke så mange fakta på internett heller.

Denne diskusjonen har blitt ganske så opphetet, og det ligger mye prestisje i dette. Hihi.. Er det noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/118645-hvor-tung-kan-en-hest-bli/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Greit nok at en giraff er dobbelt så høy, men har du sett hvor TYNNE de er? Kanskje lurt å tenke på det også?

Jamen det er jo bare beina og halsen som er tynn jo.. Magepartiet er temmelig kraftig hos en giraff. Jeg kunne ikke i min villeste fantasi tenke meg at hester kan bli tyngre enn giraffer? Hvis en hest kan bli 1,4 tonn, hvor mye kan giraffene bli da? 3 tonn? Hjelp!!!.

Jamen det er jo bare beina og halsen som er tynn jo.. Magepartiet er temmelig kraftig hos en giraff. Jeg kunne ikke i min villeste fantasi tenke meg at hester kan bli tyngre enn giraffer? Hvis en hest kan bli 1,4 tonn, hvor mye kan giraffene bli da? 3 tonn? Hjelp!!!.

Sjiraffer:

Totallengde: 400-500 cm

Hale: 90-110 cm

Høgde: 500-580 cm

Akslehøgde: 270-330 cm

Vekt: 500-850 kg

Annonse

Gjest Raggarpoket

Hadde tidliger en hest som var 1,49 i mankehøyde, og det er ikke så stort. Den veide ca 450 kilo. Har nå en som er ca 1,55 og veier nok en hundrings mer. Er ikke så lett å antyde vekt på de, veier mer enn man innbiller seg.

Skal love deg at du kjenner kiloene godt når de ligger over beina dine!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...