namo Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Jeg har fått trøbbel med utdrivingsrefleksen etter å ha ammet i fem måneder. Det starta med at den gradvis begynte å streike når jeg pumpa meg. Det er bedre når jeg ammer, selv om det tar litt tid og jeg ikke er sikker om all melka kommer ut. Veit at adrenalin hemmer refleksen, men jeg er hverken særlig stressa eller trøtt (tror jeg). Som sagt har både amming og pumping funka fint fram til nå. Nå har melkemengden minka betraktelig, og jeg ammer og pumper(m/nesespray) for harde livet. Noen som har erfaring med dette/tips? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/118702-utdrivingsrefleks/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
kizmiaz Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 Hei, nå skrev du ikke hvor lenge UR har vært vanskelig. Men hos meg har UR vært sterkere og svakere i perioder, ammet vesla mi i 13 mnd og ammer nå junior, 2 1/2 mnd gammel. Stress, også ubevisst stress, påvirker min UR, helt klart. Det å trives i hverdagen er viktig, kan godt ha det travelt og fly frem og tilbake, gjøre fysiske anstrengelser etc, dette påvirker ikke UR, men det å mistrives, være redd, ha "angst" etc. påvirker. Feks angst for ikke å ha nok melk, som du nå kanskje har ? Brukte også nesesprayen i de periodene hvor UR var slapp, tok seg fint opp igjen etter en stund. Stimulere brystvortene. Hold deg varm rundt brystet og ellers også. Jeg bruker ulljakker døgnet rundt. Å fryse gjør UR svakere hos meg. Drikke noe søtt/godt/varmt før ammingen. Og....dette høres kanskje rart ut, men sånn er det faktisk....noen ganger hjelper det å tenke på noe behagelig, til og med seksuelt, for å skynde på refleksen.Vel, vel. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/118702-utdrivingsrefleks/#findComment-718320 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.