Gå til innhold

Ønsker boktips om barns utvikling

Anbefalte innlegg

Jeg håper pa at vi skal reisi til Kina og hente hjem vårt første barn til vinteren. Derfor har jeg lyst til å begynne å lese bøker om ulike sider av barns utvikling. Jeg tipper at vi får et barn som er +/- 1 år. Er det noen som har noen gode bøker å anbefale? Gjerne generelle utviklingsbøker, men det er aldeles supert dersom noen har sett noen gode bøker som tar for seg adopsjonsbarns utvikling. (Jeg leser også gjerne bøker på engelsk.)

Takk!

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/118759-%C3%B8nsker-boktips-om-barns-utvikling/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil gjerne anbefale ei bok som heter "Gode knep for småbarnsforeldre" av Elisabeth Gerhardsen. Det er ei nokså praktisk bok, og veldig lettlest og nokså morsom å lese.

Hvis du vil lese teoretisk om barns utvikling, er nok ikke dette boka. Boka er heller ikke spesielt myntet på adoptivbarn, men jeg finner en god del nyttig å lese der!

Gå på biblioteket og forhør deg. Jeg har funnet noen fine og enkle bøker om hver enkelt alder; 1, 2, 3 - åringen osv. Husker ikke annen tittel, dessverre.

Ellers anbefaler jeg ei stor og omfattende bok om barn og barneoppdragelse. Husker ikke forfatter, men de har den garantert på bilioteket!

Boka tar for seg alt fra barnets utvikling opp til skolealder, samt ernæring og sykdom. leste den nærmest fra perm ti perm da vi ventet på førstemann og etterat han var i hus.

God lesning!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...