Gå til innhold

Taktiske Semb.

Anbefalte innlegg

Jupp, jeg har vel aldri ytret meg positivt om mannen, og ikke skal jeg gjøre det nå heller. Han klarte likevel det geniale før den kampen her. Han klart nemlig å få nordmenn til å håpe på seier.

For 2 uker siden, altså før Semb annonserte sin avgang, håpet jeg tross alt nærmest på tap rett og slett for at Semb måtte ta hatten sin og gå.

Men hva gjorde faenskapet? Jo! Han annonserte sin avgang 2 uker før den viktige EM-sluttspillsbillettkampen, og fikk da mange nordmenn, de som tenker som meg, på å håpe på seier og norsk EM sluttspill. Med Semb som på forhånd hadde annonsert at han skulle gå hadde vi tross alt ingenting å "tape" på sier.

Men vi tapte, og med stor sannsynlighet er vi ikke i EM.

Semb klarte det utrolige stuntet å få selv meg til å håpe på seier. Faenskapet.

Velvel, før neste års VM-kvalifisering stiller vi forhåpentligvis, dersom NFF klarer å få ut fingern i forhold til en kommende trener, med et langt bedre lag enn dagens. Uten avdankede fotballspillere som ikke har gjort det bra på verken landslag eller klubblag på flere år, men som likefullt har klippekort på laget.

Huff, Semb er en fuckings idiot. Så mange gode, for ikke å snakke om unge, spillere har vi, men mannen satser likevel på de som gjorde det bra for 5 år siden. Det er tross alt mulig at de plutselig finner formen igjen.

Makan til mongis!

Fyren burde gifte seg med Svarstad og joine kommunistpartiet med Drillo for så å bli rævpult av Juritzen, Jan Werner og Rimi Hagen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/118795-taktiske-semb/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke ta det så tungt da - vi har jo Rosenborg!:-/

Rosenborg din jyppling!! ikke alle har nære følelser til det laget hvet du.

Nei vekk med Semb og endel av gamle gutta (De som sliter reservebenken i utlandet), Denne mannen mangler evnen til å fornye seg, det viser han jo ved å stadig dra med seg f.eks.Flo.

Nei her må det da være plass for ganske mange fra vårt U-landslag snart.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/118795-taktiske-semb/#findComment-717574
Del på andre sider

Man kan ønske Semb bort, og han har tatt konsekvensen av at de fleste ønsker nettopp det.

For min del er den viktigste grunnen at han ikke evner å tilføre landslaget noe nytt.

Han kan ikke beskyldes for dårlige resultater. Ingen kan lage gull av gråstein, og han har vel fått ut det som er mulig av det begrensede materiellet.

Problemene er nemlig langt mer grunnleggende enn at en trener kan fikse dette over et par, tre år.

De tre hovedsyndene er mangel på basisteknikk, hurtighet og mot. Dette er NFF's ansvar og sammen med Semb, bør flere andre finne seg noe annet å gjøre. Hele kretsen rundt drillo-kulturen må vekk. Inn må krefter som er i stand til å dyrke individualisme og artisteri, krefter som kan ta tak i talenter og utvikle disse i samarbeid med klubbene.

....

Når et norsk landslag gjennom en hel kamp ikke klarer å gjøre et eneste skudd på mål, er det bare tragisk. Ingen av de norske spillerne ville hatt sjanser til en plass på det bosniske laget. Og slikt aksepterer vi. Det er ufattelig.

Semb burde ha anstendighet til å gå av i dag, og ikke vente til kvaliken formelt sett er over. For Norge var det slutt i ti-tida i går kveld.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/118795-taktiske-semb/#findComment-717587
Del på andre sider

Rosenborg din jyppling!! ikke alle har nære følelser til det laget hvet du.

Nei vekk med Semb og endel av gamle gutta (De som sliter reservebenken i utlandet), Denne mannen mangler evnen til å fornye seg, det viser han jo ved å stadig dra med seg f.eks.Flo.

Nei her må det da være plass for ganske mange fra vårt U-landslag snart.

Jeg tror de fleste fotballtullinger som ikke sympatiserer med Rosenborg er misunnerlig på deres suksess. Nå er de ute etter treneren deres også. Reke!:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/118795-taktiske-semb/#findComment-717590
Del på andre sider

Jeg tror de fleste fotballtullinger som ikke sympatiserer med Rosenborg er misunnerlig på deres suksess. Nå er de ute etter treneren deres også. Reke!:-)

RBK har lykkes og gjort mye imponerende. Det er viktig at de nå beholder hegemoniet i norsk fotball og karrer til seg CL-plass hvert år. Dette gir penger, og uten penger kan ingen få til toppklubber.

Rosenborg vil likevel lide av de samme basisproblemer som annen norsk fotball, nemlig mangel på hurtighet og teknikk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/118795-taktiske-semb/#findComment-717593
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jolly Roger

Man kan ønske Semb bort, og han har tatt konsekvensen av at de fleste ønsker nettopp det.

For min del er den viktigste grunnen at han ikke evner å tilføre landslaget noe nytt.

Han kan ikke beskyldes for dårlige resultater. Ingen kan lage gull av gråstein, og han har vel fått ut det som er mulig av det begrensede materiellet.

Problemene er nemlig langt mer grunnleggende enn at en trener kan fikse dette over et par, tre år.

De tre hovedsyndene er mangel på basisteknikk, hurtighet og mot. Dette er NFF's ansvar og sammen med Semb, bør flere andre finne seg noe annet å gjøre. Hele kretsen rundt drillo-kulturen må vekk. Inn må krefter som er i stand til å dyrke individualisme og artisteri, krefter som kan ta tak i talenter og utvikle disse i samarbeid med klubbene.

....

Når et norsk landslag gjennom en hel kamp ikke klarer å gjøre et eneste skudd på mål, er det bare tragisk. Ingen av de norske spillerne ville hatt sjanser til en plass på det bosniske laget. Og slikt aksepterer vi. Det er ufattelig.

Semb burde ha anstendighet til å gå av i dag, og ikke vente til kvaliken formelt sett er over. For Norge var det slutt i ti-tida i går kveld.

Dette er selvsagt tull, gjennom hele 90-tallet fikk vi bevis på at det faktisk lar seg gjøre å skape gull av gråstein. (Den som tror Drillo-filosofien var langpasninger, har ikke fulgt med i timen, evnt. er indoktrinert av vg.)

En annen ting Drillo skal ha ros for, er at han gikk av i tide. Når han selv forsto at det måtte forandringer til, og innså at han selv ikke hadde mer å tilføre, så gikk han av.

Semb ville også skape sin egen stil. Men det ble bare rør, ingen skjønte hva han egentlig ville, han skjønte det nok knapt selv. En fornuftig mann ville da ha trukket seg. Istedet har han sendt landslaget så langt ned som det går an å komme, neste år blir vel en sammenhengende rekke av privatlandskamper mot San Marino, Luxemburg, Oman, Nord-Korea og et sammensatt lag av pensjonistforeningene på Oppsal og Bøler.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/118795-taktiske-semb/#findComment-717603
Del på andre sider

Dette er selvsagt tull, gjennom hele 90-tallet fikk vi bevis på at det faktisk lar seg gjøre å skape gull av gråstein. (Den som tror Drillo-filosofien var langpasninger, har ikke fulgt med i timen, evnt. er indoktrinert av vg.)

En annen ting Drillo skal ha ros for, er at han gikk av i tide. Når han selv forsto at det måtte forandringer til, og innså at han selv ikke hadde mer å tilføre, så gikk han av.

Semb ville også skape sin egen stil. Men det ble bare rør, ingen skjønte hva han egentlig ville, han skjønte det nok knapt selv. En fornuftig mann ville da ha trukket seg. Istedet har han sendt landslaget så langt ned som det går an å komme, neste år blir vel en sammenhengende rekke av privatlandskamper mot San Marino, Luxemburg, Oman, Nord-Korea og et sammensatt lag av pensjonistforeningene på Oppsal og Bøler.

Jeg har ikke kritiert Drillo for hans innsats med landslaget. Han oppnådde meget gode resultater, om enn ikke gull akkurat. Han tilførte norsk fotball noe nytt ved at han ekstremt utnyttet de områder hvor vi tross alt hadde spesielle ferdigheter. Slik fikk han ut det aller beste av det tilgjengelige materialet.

Men fotballen har utviklet seg, og Drillo så nok at utviklingen gjorde det stadig vanskeligere å kompensere for manglende hurtighet og teknikk. Han gikk av, fornuftig nok.

Nå stilles det nye krav og jeg synes vi ser våre svakheter tydeligere og tydeligere for hvert år. For meg virker det som om det er få som tenker nytt i NFF, få som diskuterer strategier og visjoner.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/118795-taktiske-semb/#findComment-717606
Del på andre sider

Nei, jeg er ikke missunelig, *ler*

Grunnen er ganske enkelt at jeg kommer fra en helt annen kant av landet, og da er det ihvertfall naturlig for meg å følge ett annet lag. :-)

For ordensskyld, jeg er ikke av de som er interesert i treneren deres heller.

(det måtte isåfall være den gamle, kansje han kunne fått skikk på landslaget)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/118795-taktiske-semb/#findComment-717661
Del på andre sider

Nei, jeg er ikke missunelig, *ler*

Grunnen er ganske enkelt at jeg kommer fra en helt annen kant av landet, og da er det ihvertfall naturlig for meg å følge ett annet lag. :-)

For ordensskyld, jeg er ikke av de som er interesert i treneren deres heller.

(det måtte isåfall være den gamle, kansje han kunne fått skikk på landslaget)

Jeg er ikke fra trøndelag, men synest at de har et godt fotballag. Jeg er heller ingen "spesiellt interessert" men følger litt med. Det holder lenge at mine barn er int. De holder et helvettes leven når det er kamper.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/118795-taktiske-semb/#findComment-717676
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...