Gå til innhold

Hjelp.. har isdn, og internett bruker begge linjene!!

Anbefalte innlegg

Gjest kristinee83
Skrevet

Hei!

Jeg har isdn-modem, og har da to linjer...

Men når jeg er på internett, er d opptatt i tlf, og står "nettavsnitt opptatt" i telefonen..

Når jeg får regningen fra internett, står d dobbelte priser!! Altså...jeg bruker begge linjene samtidig, og d blir dobbelt så dyrt!

Jeg kan VELDIG lite om data..men er d noen som kan forklare hvordan jeg fikser dette trinn for trinn? Eller bare si eks. på hva jeg kan prøve??

Blir kjempeglad for svar!

hilsen meg!

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Du kan slå av dobbeltlinje, men svaret avhenger av hvilket operativsystem du bruker.

Skrevet

Sjekk nede i høyre hjørne på PC-skjermen din. Nede der hvor klokka står. Der finner du et bittelite symbol som viser en dataskjerm. Den vises når du er tilkoblet nettet.

Når du beveger musa slik at markøren kommer over den, skal det komme en slik liten tekstfirkant som f.eks. sier "ISDN".

På denne lille dataskjermen skal du HØYREKLIKKE en gang. I tekstboksen som kommer opp, skal du kunne se tre valg, et for "Koble ned forbindelsen", og to for linjer du bruker. En skal være markert, men for å få dobbel hastighet (og dobbelt så dyrt) kan man markere for to.

Sjekk hva som står hos deg, og fjern den ene haken evt. Tror det er den nederste av dem, og det står noe om "ekstra hastighet" der, tror jeg....(Husker ikke helt, for selv har jeg ADSL).

Gjest kristinee83
Skrevet

Du kan slå av dobbeltlinje, men svaret avhenger av hvilket operativsystem du bruker.

og d er..?

Gjest kristinee83
Skrevet

Sjekk nede i høyre hjørne på PC-skjermen din. Nede der hvor klokka står. Der finner du et bittelite symbol som viser en dataskjerm. Den vises når du er tilkoblet nettet.

Når du beveger musa slik at markøren kommer over den, skal det komme en slik liten tekstfirkant som f.eks. sier "ISDN".

På denne lille dataskjermen skal du HØYREKLIKKE en gang. I tekstboksen som kommer opp, skal du kunne se tre valg, et for "Koble ned forbindelsen", og to for linjer du bruker. En skal være markert, men for å få dobbel hastighet (og dobbelt så dyrt) kan man markere for to.

Sjekk hva som står hos deg, og fjern den ene haken evt. Tror det er den nederste av dem, og det står noe om "ekstra hastighet" der, tror jeg....(Husker ikke helt, for selv har jeg ADSL).

tror ikke du husker helt rett, fordi når jeg høyreklikker der, kommer d bare opp "koble fra" og "status".....

Har aldri sett d du sa..på noen annen maskin..

noen andre som vet da?

Skrevet

tror ikke du husker helt rett, fordi når jeg høyreklikker der, kommer d bare opp "koble fra" og "status".....

Har aldri sett d du sa..på noen annen maskin..

noen andre som vet da?

Vel, jeg er nettopp kommet hjem fra svigermor, som fikk internett i går. Hun har Tele2 som internettleverandør, og der sto det iallefall slik jeg har beskrevet...

Hva om du sjekker "Alternativer for internett" da, i menylinjen øverst på skjermen, under "Verktøy"...? Kanskje du finner noe der? Eller i Kontrollpanelet?

Skrevet

og d er..?

Windows? Windows XP? Windows 98 eller 2000? Noe annet op.system?

Ulv I Faarikaal
Skrevet

og d er..?

Linux, Unix, Mac, Windows, CPM, Sun, DOS?

Kanskje Windows 98 SE?

Gjest kristinee83
Skrevet

Windows? Windows XP? Windows 98 eller 2000? Noe annet op.system?

har windows 98 eller 2000...vet ikke. er ikke på den maskinen nå uansett.. har aldri slått noe på, som skal gjøre at begge linjene skal brukes..såh..vet ikke..

Kom en fyr som jobber med data, som skulle fikse d, men han klarte d ikke..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...