Gå til innhold

Hva syns du er Tidenes Beste Grøsser?


BettyBlue

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fordi jeg var 12 år og hadde sneket meg inn på Bygdekinoen: "HAISOMMER" - også jeg som den dag i dag ikke klarer undervannscener! :-)

Syns også det var skikkelig ekkelt å se OMEN,- han som datt uti elva - under isen - og banket villt på isen for å unngå å drukne.

(vann igjen - sikkert derfor)

Ellers oppsøker jeg ikke denslags filmer - jeg skvetter for mye og har ikke godt av det.

Syns ikke Shining var så ekkel..., ei heller Alian....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På norsk heter den "mørke krefter" og hovedrollen has av Christopher Walken. Har ikke sett den på mange år, men jeg husker den som innmari skummel.

Bare den skuespilleren gjør at jeg holder meg unna - HAN er ekkel!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes alt for få gode grøssere.

Jeg heller vel mot Den Sjette Sansen når jeg skal nevne "tidenes beste grøsser". Den er skummel, velspilt og historien er meget god. Tre faktorer som stort sett mangler i grøssere.

The Shining nevnes selvsagt under her, en film som er ok grunnet Jack Nickolson. Den mannen vet å spille syk og lykkes også her. Min minsnøye mot filmen går mer på at Stanley Kubrick overhodet ikke har vært tro til Stephen King sin bok. Den viker så langt i fra boka at det er regelrett irriterende å se på filmen, i hvert fall når man selv sitter og tenker seg hvor innihelvetes bra det her kunne vært gjort om Kubrick hadde foretatt et par vrier.

The Others er også en meget god grøsser.

The Omen gjorde inntrykk på meg for mange år siden, dog er det lenge siden jeg nå har sett den. Det samme gjelder den første Children Of The Corn filmen, men her var jeg vel heller ikke gamle karen så hva jeg ville sagt om filmen nå aner jeg ikke.

Av Stephen King filmer vil jeg si at The Shining, den som ikke er en Kubrick versjon men en Stephen King versjon, er en god film, men jeg vet også at jeg er så godt som den eneste som mener dette.

Halloween er også en god film. Altså den første av dem.

Vel, gode grøssere finnes knapt og denne genren er for mye preget av jenter med store pupper og lite IQ. Dessverre.

Ja, guri - den Halloween var flott! hehe - jeg bodde sammen med et par den gangen- vi leide en leilighet sammen mens vi gikk på skolen - husker han måtte kikke i kofferten på bilen før vi dro hjem, og HUN måtte ha meg til å sjekke alle kott og rom da vi kom hjem - hehehe!

Kinoen i Askim var det *s* - 1979 *mimre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, guri - den Halloween var flott! hehe - jeg bodde sammen med et par den gangen- vi leide en leilighet sammen mens vi gikk på skolen - husker han måtte kikke i kofferten på bilen før vi dro hjem, og HUN måtte ha meg til å sjekke alle kott og rom da vi kom hjem - hehehe!

Kinoen i Askim var det *s* - 1979 *mimre*

Det hjelper ikke å sjekke kott, rom og kofferter dersom Michael Myers finner ut at han vil da deg av dage!

Da er du dessverre fucked, i hvert fall med mindre du er hovedpersonen og ikke bare har en mindre birolle, har store bryster og har sex med fotballstjernen på skolelaget mens du sitter barnevakt for naboen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper ikke å sjekke kott, rom og kofferter dersom Michael Myers finner ut at han vil da deg av dage!

Da er du dessverre fucked, i hvert fall med mindre du er hovedpersonen og ikke bare har en mindre birolle, har store bryster og har sex med fotballstjernen på skolelaget mens du sitter barnevakt for naboen :)

Var mest opptatt av sønnen til lensmann iMysen jeg, dengang! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ChiengMai

Helt enig. Jeg liker mye av det King har laget, men den boka (har ikke sett filmen) var bare vemmelig

synes

Det er en utrolig bra bok, egentlig. Avsindig krypende skummel, men virkelig bra. Det er forresten "Mørke krefter" også (siden den er nevnt i denne tråden) - bra altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ChiengMai

Det finnes alt for få gode grøssere.

Jeg heller vel mot Den Sjette Sansen når jeg skal nevne "tidenes beste grøsser". Den er skummel, velspilt og historien er meget god. Tre faktorer som stort sett mangler i grøssere.

The Shining nevnes selvsagt under her, en film som er ok grunnet Jack Nickolson. Den mannen vet å spille syk og lykkes også her. Min minsnøye mot filmen går mer på at Stanley Kubrick overhodet ikke har vært tro til Stephen King sin bok. Den viker så langt i fra boka at det er regelrett irriterende å se på filmen, i hvert fall når man selv sitter og tenker seg hvor innihelvetes bra det her kunne vært gjort om Kubrick hadde foretatt et par vrier.

The Others er også en meget god grøsser.

The Omen gjorde inntrykk på meg for mange år siden, dog er det lenge siden jeg nå har sett den. Det samme gjelder den første Children Of The Corn filmen, men her var jeg vel heller ikke gamle karen så hva jeg ville sagt om filmen nå aner jeg ikke.

Av Stephen King filmer vil jeg si at The Shining, den som ikke er en Kubrick versjon men en Stephen King versjon, er en god film, men jeg vet også at jeg er så godt som den eneste som mener dette.

Halloween er også en god film. Altså den første av dem.

Vel, gode grøssere finnes knapt og denne genren er for mye preget av jenter med store pupper og lite IQ. Dessverre.

Den sjette sansen er skikkelig bra, men er den så skummel, da? Skikkelig finurlig, fiffig. Men _skummel_?

Liker forresten "The Silence Of The Lambs" også ,jeg da. Men jeg syns knapt de to kommer inn under hva jeg ville kalle grøssere selv om det er den kategorien de regnes i. De er ikke skumle nok, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den sjette sansen er skikkelig bra, men er den så skummel, da? Skikkelig finurlig, fiffig. Men _skummel_?

Liker forresten "The Silence Of The Lambs" også ,jeg da. Men jeg syns knapt de to kommer inn under hva jeg ville kalle grøssere selv om det er den kategorien de regnes i. De er ikke skumle nok, hehe.

Tja, jeg synes The Sixth Sence er meget skummel, men det er vel fordi jeg har en eller annen fobi mot spøkelser.

Men det er jo en grøsser i en setting hvor ingen av spøkelsene er direkte slemme. Altså mangler man kanskje en Freddy Krueger, Jason eller Michael Myers i denne filmen.

Dog er det vel kanskje mangelen på en slik karakter som gjør filmen så god.

Jeg ser for øvrig at noen nevner Evil Dead filmene, men disse kan vel knapt sies å være spesielt skumle. Morsomme er de derimot.

Selv om den første Evil Dead filmen kan sies å være litt skummel første gang man ser den.

Hellraisor er vel heller ikke helt å forrakte, dog er det karakteren Pin Head som i seg selv gjør en så god figur at filmen er verdt å se. Sånn med unntak av denne skapningen sine opptredener i filmen så kan vel også denne regnes som mer eller mindre søppel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg var 12 år og hadde sneket meg inn på Bygdekinoen: "HAISOMMER" - også jeg som den dag i dag ikke klarer undervannscener! :-)

Syns også det var skikkelig ekkelt å se OMEN,- han som datt uti elva - under isen - og banket villt på isen for å unngå å drukne.

(vann igjen - sikkert derfor)

Ellers oppsøker jeg ikke denslags filmer - jeg skvetter for mye og har ikke godt av det.

Syns ikke Shining var så ekkel..., ei heller Alian....

Jeg må nok se The Omen igjen, sikkert 15 år siden jeg så den, og den scenen under isen kan jeg nemlig ikke huske.

Jeg har et elsk/hatforhold til grøssere; greier ikke helt å bestemme meg. Hmh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evil death/dead

Er det den med den scenen der det kommer noen dritskumle dukker som hvisker ondskapsfullt: "We're gonna get ya!" ?

Og ei jente som løper ut i skogen, og blir voldtatt av et tre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes alt for få gode grøssere.

Jeg heller vel mot Den Sjette Sansen når jeg skal nevne "tidenes beste grøsser". Den er skummel, velspilt og historien er meget god. Tre faktorer som stort sett mangler i grøssere.

The Shining nevnes selvsagt under her, en film som er ok grunnet Jack Nickolson. Den mannen vet å spille syk og lykkes også her. Min minsnøye mot filmen går mer på at Stanley Kubrick overhodet ikke har vært tro til Stephen King sin bok. Den viker så langt i fra boka at det er regelrett irriterende å se på filmen, i hvert fall når man selv sitter og tenker seg hvor innihelvetes bra det her kunne vært gjort om Kubrick hadde foretatt et par vrier.

The Others er også en meget god grøsser.

The Omen gjorde inntrykk på meg for mange år siden, dog er det lenge siden jeg nå har sett den. Det samme gjelder den første Children Of The Corn filmen, men her var jeg vel heller ikke gamle karen så hva jeg ville sagt om filmen nå aner jeg ikke.

Av Stephen King filmer vil jeg si at The Shining, den som ikke er en Kubrick versjon men en Stephen King versjon, er en god film, men jeg vet også at jeg er så godt som den eneste som mener dette.

Halloween er også en god film. Altså den første av dem.

Vel, gode grøssere finnes knapt og denne genren er for mye preget av jenter med store pupper og lite IQ. Dessverre.

"Vel, gode grøssere finnes knapt og denne genren er for mye preget av jenter med store pupper og lite IQ. Dessverre. "

Mener du skuespillerne i filmen, som f.eks i "Skrik"?

Eller mener du faktisk grøsserfantastene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Vel, gode grøssere finnes knapt og denne genren er for mye preget av jenter med store pupper og lite IQ. Dessverre. "

Mener du skuespillerne i filmen, som f.eks i "Skrik"?

Eller mener du faktisk grøsserfantastene?

Jeg mener faktiske grøssere, eller i det minste det amerikanerne selv regner som grøssere.

Skrik og co er jo i utgangspunktet en parodi på grøssergenren, men likefullt er det denne typen filmer som har tatt over grøssermarkedet, i den grad dette markedet kan sies å være stort nok til å kalles for et marked.

Jeg liker grøssere men det er dessverre alt for sjelden at det kommer noe innen denne genren som faktisk er verdt å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må nok se The Omen igjen, sikkert 15 år siden jeg så den, og den scenen under isen kan jeg nemlig ikke huske.

Jeg har et elsk/hatforhold til grøssere; greier ikke helt å bestemme meg. Hmh.

Tror det er flere "Omen"-filmer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kassiraggih

Er det den med den scenen der det kommer noen dritskumle dukker som hvisker ondskapsfullt: "We're gonna get ya!" ?

Og ei jente som løper ut i skogen, og blir voldtatt av et tre?

Ja! Syntes den var helt forferdelig!!! Elendige effekter hvis du ser den i dag, men når man er 12.....og ser den ulovlig....... Fy f...! Ikke sett noen etter det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, skremte den filmen deg er det nok mange grøssere du ikke burde se. Til å være Stephen King er "Mørke krefter" rene barnehagefilmen.

"Vindeltrappen" (?) ga meg mareritt i flere uker. Første og siste gang jeg har opplevd å få mareritt av en film.

Nei, grøssere er ikke min kategori, jeg skal innrømme det. Det var veldig kult når vi var fjortiser og på kino med store sterke karer som vi kunne gjemme oss i jakka til når det ble for ille. (Takk og lov at det ble skummelt!!) ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...