Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hvorfor babyen gulper? Har hun fått for mye mat? Jeg synes hun gulper ofte. Etter hvert måltid. Ikke store mengder og hun legger på seg 200g i uka så hun får i seg nok. Får henne heller ikke til å rape etter hvert måltid. Har noen noen gode råd?

Skrevet

Når barnet er friskt og legger på seg, så er det overskuddet som kommer opp. Gjerne er det litt luft i magen og som gjør at gulpet får litt fart på seg. Det er melk blandet med spytt og magesyre, så det er ikke så mye melk som det ser ut som.

Det er ikke uvanlig at babyen din gulper etter hvert måltid.

Hvis barnet ditt raper lite, men ikke plages av luft i magen, så har det vel ikke så stort behov for å rape?

Hvis det plages, bør du jo prøve og få til en rap.

Jeg vet at datteren min alltid skal rape. Men det kan ta tid. Jeg går med henne på armen helt til rapen kommer. Stryker henne fra helt neders på ryggen og opp til nakken med jevne, faste bevegelser. Rapen kommer etter alt fra 1 sekund til 10 minutter.

Skrevet

Når barnet er friskt og legger på seg, så er det overskuddet som kommer opp. Gjerne er det litt luft i magen og som gjør at gulpet får litt fart på seg. Det er melk blandet med spytt og magesyre, så det er ikke så mye melk som det ser ut som.

Det er ikke uvanlig at babyen din gulper etter hvert måltid.

Hvis barnet ditt raper lite, men ikke plages av luft i magen, så har det vel ikke så stort behov for å rape?

Hvis det plages, bør du jo prøve og få til en rap.

Jeg vet at datteren min alltid skal rape. Men det kan ta tid. Jeg går med henne på armen helt til rapen kommer. Stryker henne fra helt neders på ryggen og opp til nakken med jevne, faste bevegelser. Rapen kommer etter alt fra 1 sekund til 10 minutter.

Det er noen ganger når hun gulper så vil hun ha mer mat etterpå. Hvis det er overskuddet, vil hun ha mer mat da? Eller er det bare sugebehovet? Synes dette er vanskelig. Hva hun egentlig vil? Blir vel lettere etter hvert.

Skrevet

Det er noen ganger når hun gulper så vil hun ha mer mat etterpå. Hvis det er overskuddet, vil hun ha mer mat da? Eller er det bare sugebehovet? Synes dette er vanskelig. Hva hun egentlig vil? Blir vel lettere etter hvert.

Enig. Det er veldig vanskelig. Datteren min er 6,5 mnd og jeg synes fortsatt det er vanskelig å tyde sånne ting. Hun pleier å få begge bryst og kan godt gulpe (i rapen) mellom de to brystene, men hun er fortsatt sulten. Så gulpet i mellomrapen er jo ikke overskudd da...

Skrevet

Gulp kan være at lukkemuskelen øverst i magesekken ikke er helt utviklet ennå, og derfor kommer ting lett opp igjen, særlig hvis babyen ikke ligger helt i ro. Det er helt normalt og betyr ikke at hun får for mye mat. Brystmelk kan hun ikke få for mye av så bare gi hver gang hun vil ha du. Det pleier bedre seg når de kommer i gang med fast føde om ikke før.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...