Gjest lurer litt på det i dag... Skrevet 11. september 2003 Skrevet 11. september 2003 Tidsbruk og distanse. "Har du gått 2 1/2 mil - uten oppakning på ryggen? Hvor lang tid brukte du?" Hvor lang tid bruker en voksen mann på å gå en distanse på 2 1/2 mil? Håper på seriøse svar. 0 Siter
flisa Skrevet 11. september 2003 Skrevet 11. september 2003 Jeg har gått endel marsjer i mitt liv - men de har bare vært på en mil, - mener å huske det tok omtrent en time så da tar det vel kanskje 2,5 time da? *s* 0 Siter
Gjest lurer litt på det i dag... Skrevet 11. september 2003 Skrevet 11. september 2003 Jeg har gått endel marsjer i mitt liv - men de har bare vært på en mil, - mener å huske det tok omtrent en time så da tar det vel kanskje 2,5 time da? *s* Pussig, er det bare jeg som er i dårlig form? Når jeg har jogget/gått en mil, så har jeg brukt en time. Og når jeg går 4,5 kilometer i normalt tempo i så bruker jeg 1 time... Er du sikker på at du klarer gå en mil på en time? Eller er det jeg som er helt bak mål 0 Siter
flisa Skrevet 11. september 2003 Skrevet 11. september 2003 Pussig, er det bare jeg som er i dårlig form? Når jeg har jogget/gått en mil, så har jeg brukt en time. Og når jeg går 4,5 kilometer i normalt tempo i så bruker jeg 1 time... Er du sikker på at du klarer gå en mil på en time? Eller er det jeg som er helt bak mål Vet ikke- tror da det! :-) med en fart på 10 km i timen??? mulig det ikke går? hehe 0 Siter
Gjest joha Skrevet 11. september 2003 Skrevet 11. september 2003 Pussig, er det bare jeg som er i dårlig form? Når jeg har jogget/gått en mil, så har jeg brukt en time. Og når jeg går 4,5 kilometer i normalt tempo i så bruker jeg 1 time... Er du sikker på at du klarer gå en mil på en time? Eller er det jeg som er helt bak mål Min normale ganghastighet er 6 km/t. Altså at jeg går 3 km på en halvtime, 10 minutter på kilometeren. Tror det er ganske alminnelig hastighet. Da går jeg raskt og målrettet, men løper ikke. *Tror ikke jeg er i stand til å løpe lengre.... den alderen, den alderen* 0 Siter
Gjest prust Skrevet 11. september 2003 Skrevet 11. september 2003 Jeg har gått endel marsjer i mitt liv - men de har bare vært på en mil, - mener å huske det tok omtrent en time så da tar det vel kanskje 2,5 time da? *s* Når jeg går fort, går jeg 6-7 km/t. Vet ikke hvor lenge jeg klarer å holde det tempoet - kanskje i ca en time, og jeg er vel i passe normalt god form. 0 Siter
Euler Skrevet 11. september 2003 Skrevet 11. september 2003 Vet ikke- tror da det! :-) med en fart på 10 km i timen??? mulig det ikke går? hehe Har du vært aktiv innen kappgang? Jeg kjekket NM resultater for kvinner. Det var bare 3 av 7 som gikk mila under 1 time. 6 km/t er rask gange, da tar 2,5 mil rundt 4 timer. Dersom formen er dårlig tar det nok betydelig lengre tid. 0 Siter
Lillemus Skrevet 11. september 2003 Skrevet 11. september 2003 Jeg har gått endel marsjer i mitt liv - men de har bare vært på en mil, - mener å huske det tok omtrent en time så da tar det vel kanskje 2,5 time da? *s* Nå ljuger du så du tror det sjøl! ) Jeg tror _ikke_ du klarer å gå en mil på en time og laaangt i fra 2 1/2 mil på 2 1/2 time! Vil gjette på minst 4 1/2 time på 2 1/2 mil. Jeg bruker i alle fall ca. 10 min på en km og man går vel ikke akkurat raskere mot slutten. 0 Siter
flisa Skrevet 12. september 2003 Skrevet 12. september 2003 Har du vært aktiv innen kappgang? Jeg kjekket NM resultater for kvinner. Det var bare 3 av 7 som gikk mila under 1 time. 6 km/t er rask gange, da tar 2,5 mil rundt 4 timer. Dersom formen er dårlig tar det nok betydelig lengre tid. Du har sikkert rett! Jeg var aktiv innen kappgang på 70-tallet, men kun som tilskuer :-)Min far og søster gikk...hehe, helt sant! 0 Siter
flisa Skrevet 12. september 2003 Skrevet 12. september 2003 Nå ljuger du så du tror det sjøl! ) Jeg tror _ikke_ du klarer å gå en mil på en time og laaangt i fra 2 1/2 mil på 2 1/2 time! Vil gjette på minst 4 1/2 time på 2 1/2 mil. Jeg bruker i alle fall ca. 10 min på en km og man går vel ikke akkurat raskere mot slutten. Jeg mener bare å huske at slike masjer varte en time - og 1 mil lange var de jo! *s* men da var jeg jo ungdom også da- mulig jeg brukte 2 timer også..*s* 0 Siter
Gjest siwidi Skrevet 12. september 2003 Skrevet 12. september 2003 Tror det er vanlig å ha en fart på ca. 5 km/t i normal tur-mars gange. Altså sånn passe fort. Det tilsier at 2,5 mil vil ta ca. 5 timer. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.