Gå til innhold

FU: Plukker du sopp eller bær?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I teorien plukker jeg blåbær og tyttebær, molter hvis jeg er på fjellet om høsten, bringebær i hagen til pappa, jordbær hvis vi har i hagen vår, og sopp hvis jeg er på sopptur med pappa.

I praksis har jeg i år plukket bringebær hos pappa (7 kg), jordbærene uteble helt, var på blåbærtur med ei venninne og fant 4 dl, har ikke vært på tyttebærtur og ikke moltetur. Har heller ikke hatt noen soppturer med pappa.

Fikk imidlertid kilovis med solbær og rips av svigermor som jeg har saftet noe av. Resten ligger i frysen og skal bli til saft når jeg får tid.

Elsker å plukke bær og lage syltetøy og saft, men i praksis blir det altfor lite :-(

Annonse

Jepp, både bringebær og blåbær. Tar med ungene og vi storkoser oss ute i skogen. Har også vært på to soppturer, men ettersom jeg ikke spiser sopp og ikke kan noe som helst om sopp så er jeg med der bare for turens og samværets del.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...