Gå til innhold

Hjelp!! Hva skjer med oss!!

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er en gutt på 31, som for ett drøyt år fant min elskede samboer. Vi har ALT vi ønsker. Ingen problemer.....Bortsett fra ett... Jeg føler at følelsene fra henne til meg dabber av. Selv sier hun at det ikke stemmer. Hun sier hun elsker meg, å at hun er glad i meg. Men en ting jeg savner, er det gode sexlivet vi hadde. Vi elsket daglig første 2-3 måndene. men frem til nå, er det dabbet av. Nå er det 1-3 ganger i uken. Det er så å si alltid jeg som vil ha sex. Jeg må liksom presse meg på hver kveld, å føler det veldig vondt når jeg blir avvist.Jeg føler at det er meg det er noe galt med, men hun benekter det. Jeg føler at hun ikke har den spenningen med meg noe mer.Hun sier det ikke har noe med meg å gjøre. De gangene vi har sex. Får hun Orgasme, å blir i extase.

Jeg er veldig glad i henne, å har hatt planer om å fri. Jeg elsker henne, å henne sier til meg at hun elsker meg. Jeg har til å med fått hint om at hun vil gifte seg med meg. Hva er vanlig.... Hvor ofte har man sex å romantiske stunder.... Jeg vil si at jeg elsker henne å er glad i henne. Men er på en måte redd hun ikke elsker meg så høyt....Noen råd?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/119316-hjelp-hva-skjer-med-oss/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når man er stormende forelsket er det vanligere å ha sex hver dag, flere ganger daglig, enn når man har vært sammen en stund.

Hvis hun sier hun elsker deg, så gjør hun vel det. Du kan ikke bedømme alt utifra hvor ofte hun vil ha sex.

Noen har mer/mindre lyst enn andre, og dere må innstille dere etter hverandre.

Jeg og samboer hadde 6 års dag i går :-) og vi har ikke sex tre ganger om dagen lenger, for å si det sånn. Men elsker han, ja det gjør jeg!!

Gjest sexperten

Det kan godt hende hun er glad i deg selv om hun ikke har lyst på sex hver dag. Ditt press kan være med på å ødelegge sexlysten.

Du får vurdere om du vil ha en kone som har lavere sexdrift enn deg, regn med at den ikke akkurat øker med årene, etter barnefødlser osv.

Jeg råder deg til å legge opp til en skikkelig prat om dette. Hvis du prøver deg hver eneste kveld kan det føles ganske kveldende for lysten.

Gjest kiaralumpur

Jeg synes 1 - 3 ganger i uka er mye. Og det mer du presser det mindre sexlyst kommer hun til å få. For da gjør hun det nemmelig for din skyld og ikke for at hun har lyst lenger.

Det eneste du kan gjøre er å bli så bra som mulig i senga og tenk på hennes ve og vel og orgasmer....og ikke bare på at du skal få bekreftelse.

Det står litt om dette i boka Hot sex

Kanksje du også bør ta deg en masturbasjon i ny og ne når du er alene for å lette på trykket.

Gjest ikke sign

Vi har ikke sex mer enn noen få ganger i måneden.. (har små barn/travelt(. Sex er ikke det viktigste, men her i huset er det jeg (jente) som må mase om sex.. mannen er sliten og orker ikke. Kanskje kjæresten din er sliten? Tenk mer på nærhet.. man har ikke alltid tid til sex hver dag. Noen ganger i uka er vel passe? Man må finne noe som passer begge. Snakk med henne om dette. Klem hverandre. Forholdet endrer seg jo, og forelskelsen kan gå over i dypere følelser..

Annonse

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Slik jeg oppfatter brevet ditt, er det ikke noe galt som skjer med forholdet. Ikke enda. Men stresser du sexbehovet ditt mer opp, kan det bli galt.

At et nytt forhold er heftig og tett med mye sex er vanlig i begynnelsen. Når samlivet har vart en stund, 1 års tid, forandrer ofte forholdet seg. Den stormende forelskelsen daler noe, og ønsket om dypere kjærlighet trer frem. Det handler om om å bli mer kjent med hverandre, om nærhet og tillit, om et mer sosialt fellesskap.

Jeg tror du er for sexfiksert i ditt syn på forholdet og samboeren. Det er ikke unormalt, heller noe over gennomsnittet, å ha sex 1-3 ganger i uken.

Følelsene blir ikke borte, selv om dere ikke har sex hver dag. for kvinner kan det bli for mye sex og for lite nærhet på nadre områder enn det fysiske.

Du må øve deg i å vise henne kjærlighet på andre måter enn i sengen. Romantikk er mye mer enn sex. Det kan være en god samtale, en kveldstur sammen, en god middag eller et kinobesøk.

Det beste du kan gjøre for å forstå din samboer og hva hun tenker om deg, er å spørre henne. Ta initiativ til en prat om saken.

Etter den første stormende forelskelsen slapper man av, hormonene går inn i en annen modus. Det betyr ikke mindre kjærlighet.

Taktikken med 'å presse deg på' henne hver kveld er garantert feilslått. Ro ned og vær en fin mann, så skal du se at dere kommer i balanse.

Det er alltid et maktforhold mellom partnere, og du er tydeligvis den usikre nå. At hun ikke vil ha sex like ofte som deg, betyr ikke at hun elsker deg mindre - dere er bare litt forskjellige. Ikke stress dette, da blir hun lei.

Gir du f.eks. henne blomster, inviterer henne på middag, og oppvarter henne like mye nå, som i begynnelsen? Antar svaret er nei... Det betyr ikke at du elsker henne mindre?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...