Gå til innhold

Dette irriterer meg

Anbefalte innlegg

Gjest e-mail-adresse
Skrevet

Det irriterer meg at folk som har min e-post-adresse bruker den i masseutsendelser. Enkelte mail blir videresendt og videresendt, så må man scrolle laangt ned for å komme til innholdet i mailen, mesteparten av mailen består av adresser.

Hvorfor kan ikke folk lære seg å bruke bcc når de sender ut sånne mail.

Jeg pleier alltid, i de få tilfellene jeg videresender sånne morsomheter, først slette alle adressene som er blitt lagt på mailens vandring, så setter jeg mitt eget navn i til-feltet, og de jeg videresender til legger jeg i bcc-feltet.

Verre er det ikke? Jeg blir rett og slett forbannet når min mailadresse vandrer rundt hele landet i en eller annen morsom mail. Er det rart dt florerer med virus?

Skrevet

Det er bare å sende dem en e-mail og si fra at de skal fjerne deg fra lista si, og så gjør de helt sikkert det.

Gjest Ikke så greit
Skrevet

Det er nok fordi de fleste kan for lite om bruk av mail.

JEG har bl.a. PRØVD å slette adressene, men ikke fått det til! Hva er feks 'bcc'?

Gjest e-mail-adresse
Skrevet

Det er bare å sende dem en e-mail og si fra at de skal fjerne deg fra lista si, og så gjør de helt sikkert det.

Desverre er det ikke alle som aksepterer det, jeg har forsøkt. De fleste tar jo et hint, heldigvis.

Gjest e-mail-adresse
Skrevet

Det er nok fordi de fleste kan for lite om bruk av mail.

JEG har bl.a. PRØVD å slette adressene, men ikke fått det til! Hva er feks 'bcc'?

Bcc = blindkopi. Du får vanligvis opp det valget når du skal sende e-mail, adresse øverst, så kopi og under der blindkopi.

Når du sender som blinkopi ser ikke de som du har sendt til annet enn din e-mail adresse siden din adresse er i til-feltet, og de blir altså uvitende om at du har sendt samme mail til mange. Da utleverer du heller ikke andres e-mail adresse.

Skrevet

Jeg HATER sånne "morsom-mailer" med halvkledde brannmenn, søte apekatter eller kattepuser (fornærmer sikkert noen her nå...) - og jeg sletter de ALLTID.Sender de i affal ikke videre! Skjønner de altså ikke jeg! - Vil ha mail med hvordan det står til med folk og sånn jeg...

hilsen gamla:-)

Gjest ikke undertegnet
Skrevet

Bcc = blindkopi. Du får vanligvis opp det valget når du skal sende e-mail, adresse øverst, så kopi og under der blindkopi.

Når du sender som blinkopi ser ikke de som du har sendt til annet enn din e-mail adresse siden din adresse er i til-feltet, og de blir altså uvitende om at du har sendt samme mail til mange. Da utleverer du heller ikke andres e-mail adresse.

Bruker du hotmail du da eller?

Jeg bruker Microsoft Outlook nå, og jeg finner ikke det alternativet jeg.

Skrevet

Bruker du hotmail du da eller?

Jeg bruker Microsoft Outlook nå, og jeg finner ikke det alternativet jeg.

Åpne en ny mail (som om du skal sende en), og gå på menyen View, der finner du Bcc field (jeg har engelsk versjon, men det heter vel Vis og Blindkopi om du har norsk utgave).

PS: Jeg har Outlook, ikke Outlook Express, men antar at det er ganske likt på dette feltet.

Skrevet

Jeg HATER sånne "morsom-mailer" med halvkledde brannmenn, søte apekatter eller kattepuser (fornærmer sikkert noen her nå...) - og jeg sletter de ALLTID.Sender de i affal ikke videre! Skjønner de altså ikke jeg! - Vil ha mail med hvordan det står til med folk og sånn jeg...

hilsen gamla:-)

Hør hør!! :o) Jeg irriterer meg også grønn av sånt. Samme med "moro"-meldinger på mobilen også. *knurr*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...