Gå til innhold

Hovedrett:Elg, Hjelp meg..

Anbefalte innlegg

Gjest gifteklar?

Har planer om brylupp neste år og i den anledning leter og leter jeg etter gode hovedretter som inneholder Elg.Tips til forretter og desserter ønskes også.

Er det sånn at man MÅ/skal ha fisk til forret når man har kjøtt som hovedrett? Brudgommen spiser ikke fisk, så....Tips mottaes med takk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/119401-hovedrettelg-hjelp-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

millymollymandy

Elgstek - gjerne som roastbeef - er ypperlig. Tilbehør rosenkål, blomkål, broccolli, bakt pastinakk eller persillerot. God fyldig saus, poteter og tyttebær.

Alternativt en fin biffgryte eller elgkarbonader. Gammeldags elghakk er bare å ødelegge kjøttet - så det ville jeg ikke valgt.

Hvis forloveden ikke spiser røkt eller gravet fisk (som egner seg godt til forrett), ville jeg valgt f.eks. en toast med en liten rute kald omelett - lagt på en ruccola eller bladsalat. gjerne omelett med kantareller og/eller enerrøkt bacon.

Andre muligheter er spekeskinke og melon - eller kanskje å holde seg til elg og lage en forrett av røkt elgkjøtt. Dette kan en bestille hos gode slaktere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...