Gå til innhold

Fu:Hva skal DU stemme?

Anbefalte innlegg

Det der med ikke å kunne klage om man ikke stemmer er en myte uten noe sannhet.

Det er klart jeg kan klage selv om jeg ikke stemmer.

Jeg har for øvrig aldri forstått forskjellen på å stemme blankt og å drite i å stemme?

Myte? Du kan selvsagt ikke klage over hvem som bestemmer hvis du ikke har gjort noe som helst for å endre på situasjonen.

Fortsetter under...

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• SierDuDet

10

• Sør

9

• Tornerose

3

• laguna1365380434

3

Litt mer seriøst:

Jeg mener du blander karisma og populisme. Populister skifter ståsted alt etter hva de mener er godt for populariteten. Du kan være uenig med Kristin Halvorsen, men ingens skal anklage henne for å skifte ståsted for å bli populær! :)

Hvis du ser på hva CIH gjør, derimot, når han plutselig vil subsidiere Finnmark, vil bruke av oljefondet (var mot det før) og forsøker å gjøre partiet "stuerent", så er det helt klart populisme.

====

Av politiske partier: Jeg er uenig med f. eks. Høyres økonomiske politikk, men jeg respekterer dem som et seriøst politisk parti, og som (vanligvis) behandler folk som individer. Det er faktisk uvanlig for den type partier, og de skal ha skryt for det.

Derimot bør de eldre bli beskyttet mot deres "bestemor ut på anbud" mentalitet, og kne-refleksen om at "alt blir bedre med konkurranse". Jeg har bodd i mange land hvor de har gjort dette, og kan garantere deg for at det IKKE funker slik de (og Frp) påstår. I praksis blir det velferd for de rike, finansiert av skattebetalerene.

Jeg håper ikke du finner på å stemme Frp - de ødelegger for alt for mange individer. De rammer alt for mange uskyldige mennesker.

Men uansett, SDD, så håper jeg du stemmer på noen. Det synes jeg er vår plikt - fordi styre og stell i vårt land (eller din kommune) er for viktig til å overlate til "noen andre"!

Med vennlig hilsen

Hva stemmer du på da? Og hvorfor stemmer du på dem?

Jeg ville vel gjettet SV, selv om enkelte andre her hardnakket påstår at du stemmer RV :)

Myte? Du kan selvsagt ikke klage over hvem som bestemmer hvis du ikke har gjort noe som helst for å endre på situasjonen.

Eks: Jeg stemmer KRF (noe jeg selvsagt aldri ville ha gjort), og jeg stemmer dem basert på deres partiprogram som jeg er helt enig i.

Valget er over, KRF danner regjering med to av norges minste partier, og er avhengig av støtte fra f.eks. FRP.

Bondevik, maktsyk som han er, gjør alt som står i hans makt for å beholde makten. Dette går selvsagt på bekostning av politikken og han selger seg til både FRP og AP, SV og Høyre, regelrett for å beholde statsministerkanditaturet sitt.

Jeg er veldig motstander av ungdomsfyll og fyll, og mener alkohol burde vært vanskelig å få tak i, samt dyrt slik at folk ikke har råd til å drikke. Dette er Bondevik enig i, men likevel ser vi en økning i polutsalg, en avgiftsreduksjon på alkohol som vi aldri tidligere har sett maken til i Norge, samt at han er skyldig i å gjøre det enkelt og billig å få tak i et alkoholprodukt som er spekulativt som faen, og retter seg til 14 år gamle jenter.

Han her har jeg stemt på (dvs, det har jeg jo ikke, dette er bare et eksempel), og er derfor medskyldig i at unge jenter drikker seg fra sans og samling, og langt oftere enn før denne mannen jeg stemte på fikk makt.

Dette er Bondevik, og han er kanskje et ekstremt eksempel men jeg kan ikke per idag se noen politikkere som ikke selger seg på samme måte.

Og disse skal jeg stemme på eller holde kjeft?

Vel, deg om det.

Eks: Jeg stemmer KRF (noe jeg selvsagt aldri ville ha gjort), og jeg stemmer dem basert på deres partiprogram som jeg er helt enig i.

Valget er over, KRF danner regjering med to av norges minste partier, og er avhengig av støtte fra f.eks. FRP.

Bondevik, maktsyk som han er, gjør alt som står i hans makt for å beholde makten. Dette går selvsagt på bekostning av politikken og han selger seg til både FRP og AP, SV og Høyre, regelrett for å beholde statsministerkanditaturet sitt.

Jeg er veldig motstander av ungdomsfyll og fyll, og mener alkohol burde vært vanskelig å få tak i, samt dyrt slik at folk ikke har råd til å drikke. Dette er Bondevik enig i, men likevel ser vi en økning i polutsalg, en avgiftsreduksjon på alkohol som vi aldri tidligere har sett maken til i Norge, samt at han er skyldig i å gjøre det enkelt og billig å få tak i et alkoholprodukt som er spekulativt som faen, og retter seg til 14 år gamle jenter.

Han her har jeg stemt på (dvs, det har jeg jo ikke, dette er bare et eksempel), og er derfor medskyldig i at unge jenter drikker seg fra sans og samling, og langt oftere enn før denne mannen jeg stemte på fikk makt.

Dette er Bondevik, og han er kanskje et ekstremt eksempel men jeg kan ikke per idag se noen politikkere som ikke selger seg på samme måte.

Vel, deg om det.

La oss si at alle som sier at de ikke gidder å stemme hadde stemt KrF så hadde de kanskje sluppet å samarbeide med andre partier? Du tror kanskje din lille stemme ikke teller, men hvis alle hadde tenkt slik så hadde vi ikke kommet noen vei.

Annonse

Vel, deg om det.

Vil minne om at det er kommunevalg, og ikke stortingsvalg...

La oss si at alle som sier at de ikke gidder å stemme hadde stemt KrF så hadde de kanskje sluppet å samarbeide med andre partier? Du tror kanskje din lille stemme ikke teller, men hvis alle hadde tenkt slik så hadde vi ikke kommet noen vei.

Vi kommer oss noen vei om vise menn som Kåre Willock, Carl I Hagen og mindre vise Erik Solheim blir hørt, om at vi burde ha færre partier slik at de i maktposisjon faktisk hadde fått reell makt.

Slik det er idag er det ingen som fortjener min stemme, og det er bedre å gi faen enn å tippe.

Jeg har alltid stemt tidligere og da valgt det jeg har ment er det minste av alle onder, men i år har jeg overhodet ingen aning om hvem dette er.

Og tippe gjør jeg heller på lørdager.

Hva stemmer du på da? Og hvorfor stemmer du på dem?

Jeg ville vel gjettet SV, selv om enkelte andre her hardnakket påstår at du stemmer RV :)

Hei,

Ihvertfall ikke RV. Ironien er at under Sovjet-tiden så hjalp jeg sovjetiske studenter i Storbritannia å rømme fra deres "påpassere" fra KGB, slik at de kunne få se Storbritannia i frihet. (De måtte selvsagt tilbake til universitetet etterpå.)

Jevnt over ville jeg trolig stemt for Krf før et kommunistisk parti! (Og det sier jo sitt!)

Litt avhengig av sak, støtter jeg vanligvis Ap eller SV. For meg er SV mer "urbant" (og jeg er et typisk by-menneske), men jeg er for EU og gasskraftverk.

Jeg er også veldig opptatt av at industrien skal få fornuftige vilkår i Norge.

Med vennlig hilsen

Hei,

Ihvertfall ikke RV. Ironien er at under Sovjet-tiden så hjalp jeg sovjetiske studenter i Storbritannia å rømme fra deres "påpassere" fra KGB, slik at de kunne få se Storbritannia i frihet. (De måtte selvsagt tilbake til universitetet etterpå.)

Jevnt over ville jeg trolig stemt for Krf før et kommunistisk parti! (Og det sier jo sitt!)

Litt avhengig av sak, støtter jeg vanligvis Ap eller SV. For meg er SV mer "urbant" (og jeg er et typisk by-menneske), men jeg er for EU og gasskraftverk.

Jeg er også veldig opptatt av at industrien skal få fornuftige vilkår i Norge.

Med vennlig hilsen

Det er da ufattelig hvor mye du har drevet med. Facet maskingevær i Sør Amerika, reist halve verden rundt i barmhjertighetens ærend og nå også hjulpet KGB rømlinger. Du skulle ikke tilfeldigvis være James Bond?

Og hvis ikke; har du solgt filmrettighetene til noen? :)

Annonse

Det er da ufattelig hvor mye du har drevet med. Facet maskingevær i Sør Amerika, reist halve verden rundt i barmhjertighetens ærend og nå også hjulpet KGB rømlinger. Du skulle ikke tilfeldigvis være James Bond?

Og hvis ikke; har du solgt filmrettighetene til noen? :)

Disse tingene "bare skjer"!

*uskyldig*

Jeg har lett for å komme i snakk med folk, og jeg har lett for å velge ut folk som jeg antar har en interessant livshistorie. Det har de som regel!

Da jeg kom tilbake til Norge denne gangen hadde jeg vært 20 år i utlandet. Hvis man arbeider målrettet for å "se og lære" om verden, så havner man mange steder, og opplever svært mye. Både på godt og vondt.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...