Gå til innhold

Den største rasisten...

Anbefalte innlegg

...er den personen som lar sine egne egoistiske meninger gå foran enhver sunn fornuft,

og dermed forspiller enhver sjanse til å kunne rydde opp i kriminalitetsproblemene,slik at vi slipper uskyldige offer.

Den personen skaper mange flere offer, og mye mer rasisme ettersom han ikke er villig til å ta fatt i de utlendingene som bedriver vold og kriminalitet.

Den personen sørger for at alle uskyldige utenlandske barn,kvinner og menn blir mistenkeliggjort.

Den personen sørger for at mange stemmer Frp-tullingene frem til Norges største parti.

Jeg tror alle vet hvem jeg sikter til...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/119629-den-st%C3%B8rste-rasisten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 151
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

35

• SierDuDet

21

• babykisser

12

• Prozak

5

Mest aktive i denne tråden

Gjest strandhai

Så fordi du ikke får trakassere jøder, innvandrere og muslimer fritt, så skal du skylde på andre for dine holdninger?

Klarer du ikke selv å ta ansvar for det du lirer av deg?

Du vet, av og til skulle jeg ønske jeg hadde samme evnen til å formulere meg så genialt som du har en tendens til å gjøre!

De som ser problemene og snakker om dem blir mobba og finner kun forståelse hos rasister. Der får de oppbakking på en måte som forsterker rasismen.

Hva kommer man lengst med; hat og fordommer, eller toleranse og forståelse?

Rasisme skyldes ofte uvitenhet. Uvitenhet bekjempes ikke med vold og fordømmelse, men med opplysning og forståelse.

En eldre person med angst for disse underlige og litt skumle fremmede er ikke skyldig i rasisme, men uvitenhet.

Annonse

De som ser problemene og snakker om dem blir mobba og finner kun forståelse hos rasister. Der får de oppbakking på en måte som forsterker rasismen.

Rasisme skyldes ofte uvitenhet. Uvitenhet bekjempes ikke med vold og fordømmelse, men med opplysning og forståelse.

En eldre person med angst for disse underlige og litt skumle fremmede er ikke skyldig i rasisme, men uvitenhet.

Hei,

Joda, "Tante Olga", som bor på den ytterste øy i Lofoten, og aldri har sett et svart menneske i sitt liv, kan sikkert skylde på uvitenhet.

Men ingen av oss under 80 år og som bor "i sivilisasjonen" kan påberope oss noe slikt. Vi VET at hvis du diskriminerer etter rase/folkegruppe, så bedriver du rasisme.

Jøder, "innvandrere" og muslimer har akkurat like stor rett til å bli betraktet som individer som det du og jeg har.

Når de fortsetter med det likevel, så er det trakassering og ondskap - intet annet. Og selv Tante Olga burde innse at det ikke er bedre å trakassere "innvandrere" i 2003 enn det var å trakassere jøder i 1930.

Med vennlig hilsen

Bortsett fra en liten klikk nynazister, samt folk i Vigrid og Hvit Valgallianse o.l. finnes det knapt ideologisk overbeviste rasister blandt nordmenn.

Fremmedfrykt er noe helt annet, og noen vil sikkert hevde at også det er basert på fordommer og feilinformasjon. Sør har et poeng når han skriver at de aller aller fleste fremmedkulturelle er lovlydige folk som aldri gjør en katt fortred.

Allikevel er denne gruppa så til de grader overrepresentert når det gjelder grov kriminalitet og det beste annet vi forbinder med negativ livsførsel at problemet ikke lar seg stikke under en stol lenger.

Hvis de aktuelle grupper ikke snart legger om kursen 180 grader, starter med indre selvjustis og bekjemper kriminaliteten i egne rekker er det bare tidsspørsmål før Norge blir det nye Kosovo.

Det norske folks tålmodighet vil før eller siden ta slutt.

Bortsett fra en liten klikk nynazister, samt folk i Vigrid og Hvit Valgallianse o.l. finnes det knapt ideologisk overbeviste rasister blandt nordmenn.

Fremmedfrykt er noe helt annet, og noen vil sikkert hevde at også det er basert på fordommer og feilinformasjon. Sør har et poeng når han skriver at de aller aller fleste fremmedkulturelle er lovlydige folk som aldri gjør en katt fortred.

Allikevel er denne gruppa så til de grader overrepresentert når det gjelder grov kriminalitet og det beste annet vi forbinder med negativ livsførsel at problemet ikke lar seg stikke under en stol lenger.

Hvis de aktuelle grupper ikke snart legger om kursen 180 grader, starter med indre selvjustis og bekjemper kriminaliteten i egne rekker er det bare tidsspørsmål før Norge blir det nye Kosovo.

Kan du redegjøre for hvorfor "denne gruppa" (altså "innvandrere") skal bedrive "selvjustits"?

Hvorfor er en tilfeldig innvandrer mer pliktig til dette enn det du og jeg er?

Fordi de har samme hudfarge som noen kriminelle?

===

Det er jo som å påstå at "menn må bedrive selvjustits", basert på at 95% av all voldelig kriminalitet begås av menn.

Hei,

Joda, "Tante Olga", som bor på den ytterste øy i Lofoten, og aldri har sett et svart menneske i sitt liv, kan sikkert skylde på uvitenhet.

Men ingen av oss under 80 år og som bor "i sivilisasjonen" kan påberope oss noe slikt. Vi VET at hvis du diskriminerer etter rase/folkegruppe, så bedriver du rasisme.

Jøder, "innvandrere" og muslimer har akkurat like stor rett til å bli betraktet som individer som det du og jeg har.

Når de fortsetter med det likevel, så er det trakassering og ondskap - intet annet. Og selv Tante Olga burde innse at det ikke er bedre å trakassere "innvandrere" i 2003 enn det var å trakassere jøder i 1930.

Med vennlig hilsen

En 15 åring i huset ved siden av er blitt slått helseløs av en innvandrergjeng, og svært mange i dennes omgangskrets og familie har senere vist hat mot innvandrere. Jeg forstår det, men aksepterer det ikke. Å argumentere mot hatet utløser sinne og spørsmål om jeg "holder med svina".

Hvordan skal dette håndteres? Du som vet alt, men sjelden har løsninger. Dette krever en løsning, ikke løse dogmer.

Jeg er også redd for at vi senere havner i en større konflikt. Alt slikt er begynt pent og rolig og i fred og fordragelighet i andre land, så at det er rolig nå, borger ikke for fred.

Annonse

Kan du redegjøre for hvorfor "denne gruppa" (altså "innvandrere") skal bedrive "selvjustits"?

Hvorfor er en tilfeldig innvandrer mer pliktig til dette enn det du og jeg er?

Fordi de har samme hudfarge som noen kriminelle?

===

Det er jo som å påstå at "menn må bedrive selvjustits", basert på at 95% av all voldelig kriminalitet begås av menn.

Hva du sier er at alle skal drite i hva alle andre gjør,og overalte til politiet alt som har med kriminell og antisosial atferd å gjøre.

Jeg er desverre klar over at slike tanker er svært utbredt i dag, og det forklarer igrunn dagens offentliggjorte statistikk som viser at kriminaliteten er 10-doblet siden 1960.

Hva du sier er at alle skal drite i hva alle andre gjør,og overalte til politiet alt som har med kriminell og antisosial atferd å gjøre.

Jeg er desverre klar over at slike tanker er svært utbredt i dag, og det forklarer igrunn dagens offentliggjorte statistikk som viser at kriminaliteten er 10-doblet siden 1960.

Nei, ALLE har en plikt til å bekjempe kriminalitet (noe jeg har påpekt utallige ganger), men "innvandrere" har ikke noe *mer* eller "forskjellig" plikt enn det du eller jeg har.

Ei heller til å bedrive "selvjustits".

Jeg er også redd for at vi senere havner i en større konflikt. Alt slikt er begynt pent og rolig og i fred og fordragelighet i andre land, så at det er rolig nå, borger ikke for fred.

I Danmark har forjævliseringa kommet en god del lenger enn her. Faktisk så langt at bydelen Nørrebro fremstår slik Bronx en gang gjorde i USA (hvor de nå har fått bukt med problemet).

Vi er på god tur etter, hvis vi ikke kan få stoppet kjeften på politikere o.a. som insisterer på å snøvle om skostørrelser, rasisme, jøder og WW2 hver gang problemet tas opp.

En 15 åring i huset ved siden av er blitt slått helseløs av en innvandrergjeng, og svært mange i dennes omgangskrets og familie har senere vist hat mot innvandrere. Jeg forstår det, men aksepterer det ikke. Å argumentere mot hatet utløser sinne og spørsmål om jeg "holder med svina".

Hvordan skal dette håndteres? Du som vet alt, men sjelden har løsninger. Dette krever en løsning, ikke løse dogmer.

Det skal løses som hvis det hadde vært en hvilken som helst gjeng annen som hadde banket ham: politi-anmeldelse, og dom.

Gjerningsmennene skal ikke spesial-behandles (verken positivt eller negativt) fordi om de har mørkere hud enn deg og meg.

Med vennlig hilsen

Nei, ALLE har en plikt til å bekjempe kriminalitet (noe jeg har påpekt utallige ganger), men "innvandrere" har ikke noe *mer* eller "forskjellig" plikt enn det du eller jeg har.

Ei heller til å bedrive "selvjustits".

JO. I disse miljøene har man et felles hat til alt norske "vantro" står for, inkludert rettsvesen og politi.

Kun indre selvjustis a'la den man finner blandt USA's kinesiske befolkning kan rette på denne utvikling.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...