Gå til innhold

Den største rasisten...

Anbefalte innlegg

Hei,

Forskjellen er at jeg kan sitere ham! ;-)

===

Det han refererer til en en diskusjon om hvordan bekjempe kjønnslemlestelse av jenter.

Jeg påpekte at selv om det lyder merkelig for oss, så tror de fleste kvinnene som utfører dette at de gjør det til "deres døtres beste", og ikke av ondskap. Selvsagt burde de vite bedre.

Poenget mitt var at hvis vi vil endre på holdningene så er opplæring/informasjon bedre egnet til å endre holdninger enn fengsel, men selvsagt skal folk i fengsel hvis de gjennomfører slikt barbari.

Det er det samme med f. eks. britiske foreldre som kommer her - det er bedre å endre holdningene (informasjon, osv) til å slå ungene (som er lovlig i Storbritannia) enn å true med fengsel. Selvsagt bør man gjøre noe (f. eks. fengsel) hvis de fremdeles insisterer på å slå.

Med vennlig hilsen

Men akkurat her har jo Morsk et veldig godt poeng:

"Ja, og dermed må også alle nordmenn på holdingskurs mot kjønnslemlestelse.

Hvis ikke er det jo rasisme, ikke sant ?"

Det er jo nettopp denne formen for forskjellsbehandling du ikke vil ha.

Fortsetter under...

• Svar 151
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

35

• SierDuDet

21

• babykisser

12

• Prozak

5

Mest aktive i denne tråden

Jeg kommenterte det ved å skrive at jeg aldri har sett han skrive det du sier.

Jeg har forstått det sånn at mye av det du og Sør driver med er nettopp å pålegge motparten utsagn han visstnok har skrevet før, for så at den som får påstanden rettet mot seg nekter for dette.

Ergo blir det for dumt av meg og ta deg på ditt ord for noe han har skrevet, akkurat som at jeg ikke hadde tatt Sør sin tolkning av noe du har skrevet for god fisk.

Men påstanden til "FullstendigPåBærtur" dreide seg vel ikke bare om Sør, og det han skrev falt jo på sin egen urimelighet.

Kutt vekk det han skrev om fengsel(for det er lagt til i ettertid), og du ser at det jeg skrev er korrekt.

En nordmann som kutter av kjønnsleppene på sin datter vil AUTOMATISK miste både foreldrett og besøksrett til evig tid.

Dette skal altså ikke gjelde utvalgte grupper på rase/kulturmessig grunnlag.

Vi snakker om reindyrket rasisme i praksis, og det er visst ikke "Bærtur" som er på bertur her nå.

For det første: Det at webbis skriver det han nå gjør er en forbedring. Han burde gjøre det oftere. Problemet er jo selvsagt at man kan ha så mange brukernavn man vil og da blir det ikke like lett å se at det er samme person som bedriver drittkastingen.

For det andre så skriver du:

"De fleste som tilater seg drittkastng her tør ikke bruke sitt riktige nick! Det er vel grunnen til at noen slutter å være her, som f.eks Ulven. Webbis har vel full oversikt over dette?"

Makan til tullete innlegg. Er det noen som slenger og tidligere har slengt dritt med falsk nick så er det nettopp Ulven, så det å bruke den mannen som eksempel grenser jo til vannvidd.

Fyren er like lett å kjenne igjen som en DNA analyse.

For det tredje: Det er da vel ikke anonyme som har slengt dritt til Ulv? Det er jeg, Laguna, Altman, med flere, som har fortalt Ulv hva vi mener i rimelig tydelige og saklige ordlag, noe som åpenbart gjorde at han begynte å syte enda mer. Så det blir for dumt å skylle på anonyme nick.

De eneste anonyme i trådene med Ulv er jo nettopp de som støtter Ulv, og som i mange tilfeller er nettopp Ulv.

Det ble for dumt. En ting man kan si om Ulv er at han står for det han sier. Han har fått så inn i helsike med kjeft nettopp fordi han skriver det han mener og undertegner med sitt eget nick.

Selv om du er uenig med Ulv er det tull å kaste dritt på denne måten når fyren ikke er her. Hadde han vært her hadde han undertegnet med eget nick.

Jeg har snakket med Ulv daglig etter at han "reiste" herfra, og jeg kan si deg sikkert at han ikke er her, og vet heller ikke hva som har litt sagt om ham.

Hei,

Forskjellen er at jeg kan sitere ham! ;-)

===

Det han refererer til en en diskusjon om hvordan bekjempe kjønnslemlestelse av jenter.

Jeg påpekte at selv om det lyder merkelig for oss, så tror de fleste kvinnene som utfører dette at de gjør det til "deres døtres beste", og ikke av ondskap. Selvsagt burde de vite bedre.

Poenget mitt var at hvis vi vil endre på holdningene så er opplæring/informasjon bedre egnet til å endre holdninger enn fengsel, men selvsagt skal folk i fengsel hvis de gjennomfører slikt barbari.

Det er det samme med f. eks. britiske foreldre som kommer her - det er bedre å endre holdningene (informasjon, osv) til å slå ungene (som er lovlig i Storbritannia) enn å true med fengsel. Selvsagt bør man gjøre noe (f. eks. fengsel) hvis de fremdeles insisterer på å slå.

Med vennlig hilsen

*Jeg påpekte at selv om det lyder merkelig for oss, så tror de fleste kvinnene som utfører dette at de gjør det til "deres døtres beste", og ikke av ondskap. Selvsagt burde de vite bedre.*

Dett er omtrendt en kopi av hva praktisk talt alle pedofile også forsvarer seg med.

Skal de også på kurs istedet for å ha fengsel?

Ja, og dermed må også alle nordmenn på holdingskurs mot kjønnslemlestelse.

Hvis ikke er det jo rasisme, ikke sant ?

Eller vi kan fortsette med at somaliske jenter får klærene revet av offentlig, av rasistiske drittsekker som vil sjekke om de er kjønnslemlestet...

===

Faktisk tyder ting på at den mest effektive måten å bekjempe kjønnslemlestelse på er å gjøre det i de geografiske områdene hvor det er utbredt. Det er nemlig der lemlestelsen finner sted.

Det finnes en god del literatur om dette, men jeg skal ikke plage deg med fakta for det liker du jo ikke.

Kutt vekk det han skrev om fengsel(for det er lagt til i ettertid), og du ser at det jeg skrev er korrekt.

En nordmann som kutter av kjønnsleppene på sin datter vil AUTOMATISK miste både foreldrett og besøksrett til evig tid.

Dette skal altså ikke gjelde utvalgte grupper på rase/kulturmessig grunnlag.

Vi snakker om reindyrket rasisme i praksis, og det er visst ikke "Bærtur" som er på bertur her nå.

"Vi snakker om reindyrket rasisme i praksis, og det er visst ikke "Bærtur" som er på bertur her nå."

Bærtur er like mye på bærtur med sitt innlegg selv om Sør står fram som rasist.

For øvrig er jeg enig med deg i ditt siste innlegg til Sør. Det er jo nettopp forskjellsbehandling han ikke vil ha, ergo er det i følge han ikke et alternativ å sende familier fra Pakistan på kurs mot kjønnslemlestelse i og med at A ikke skal straffes for noe B har gjort.

Annonse

"Vi snakker om reindyrket rasisme i praksis, og det er visst ikke "Bærtur" som er på bertur her nå."

Bærtur er like mye på bærtur med sitt innlegg selv om Sør står fram som rasist.

For øvrig er jeg enig med deg i ditt siste innlegg til Sør. Det er jo nettopp forskjellsbehandling han ikke vil ha, ergo er det i følge han ikke et alternativ å sende familier fra Pakistan på kurs mot kjønnslemlestelse i og med at A ikke skal straffes for noe B har gjort.

Jeg la også merke til dette med kursforslaget hans.

Før eller siden MÅ man møte seg sjøl i døra når man argumenterer slik han gjør.

Men akkurat her har jo Morsk et veldig godt poeng:

"Ja, og dermed må også alle nordmenn på holdingskurs mot kjønnslemlestelse.

Hvis ikke er det jo rasisme, ikke sant ?"

Det er jo nettopp denne formen for forskjellsbehandling du ikke vil ha.

Hei,

Jeg er imot at man sier "alle med svart hud" skal på "kurs", og alle hvite slipper. Jeg tror man skaper "fiender" hvis man antar at uskyldige mennesker er kriminelle/barnemishandlere osv, pga at de er født i et bestemt land.

Jeg tror du er enig i at man bør ha en individuell vurdering så langt som dette er mulig. Samtidig er dette et så lokalisert og spesifikt problem (i motsetning til kriminalitet/vold) at det trolig vil være mest effektivt å ha samarbeids-prosjekter med de to-tre organisasjonene som snakker språket også.

Men som jeg skrev andre steder, lemlestelsen finner sted i andre land og det mest effektive er faktisk å bekjempe det der. Og det gjøres det mye av, og etter sigende med stor suksess. Heldigvis.

Med vennlig hilsen

laguna1365380434

Det ble for dumt. En ting man kan si om Ulv er at han står for det han sier. Han har fått så inn i helsike med kjeft nettopp fordi han skriver det han mener og undertegner med sitt eget nick.

Selv om du er uenig med Ulv er det tull å kaste dritt på denne måten når fyren ikke er her. Hadde han vært her hadde han undertegnet med eget nick.

Jeg har snakket med Ulv daglig etter at han "reiste" herfra, og jeg kan si deg sikkert at han ikke er her, og vet heller ikke hva som har litt sagt om ham.

Mm..Du er ikke litt godtroende nå da?;)

Jeg er som SDD ganske så overbevist om at den godeste ulven kommer på besøk her både titt og stadig..

Han har tross alt en umisskjennelig stil, og om det nå IKKE skulle være ham har det dukket opp noen nick som har besynderlig god hukommelse og peil, til aldri å ha vært her før,og voldsom interesse for å forsvare "denne ulv"..;)

Litt påfallende, så kort etter tårvått farvell, synes nå jeg..

*Jeg påpekte at selv om det lyder merkelig for oss, så tror de fleste kvinnene som utfører dette at de gjør det til "deres døtres beste", og ikke av ondskap. Selvsagt burde de vite bedre.*

Dett er omtrendt en kopi av hva praktisk talt alle pedofile også forsvarer seg med.

Skal de også på kurs istedet for å ha fengsel?

De skal ikke i fengsel for å *tro* det.

De skal i fengsel hvis de *gjør* det.

Det tror du ikke på selv, engang. :-)

Med vennlig hilsen

Den døren har du okkupert i årevis.

Du burde stikke å legge deg med hue langt under dyna slik du har gått på trynet i denne tråden.

-----------------

Skal norske pedofile også på kurs ? eller skal det bare gjelde mørkhudede som tror de gjør det beste for barna ?

Annonse

Ulv er sikkert snill som et lam, hva vet jeg. Jeg driter også langt i hvordan Ulv er, og det er hans væremåte her på dol jeg kritiserer. Ikke en person jeg ikke kjenner.

Du ser det ikke men vi er åpenbart rimelig mange andre som kan spotte ut Ulv på mils avstand. Har har en svært særegen måte å skrive på, og det er ingen her jeg føler det er lettere å spotte ut enn han.

Jeg slenger heller ikke dritt mot noen som ikke er her. Fyren er her, eller var det i det minste i går når jeg sa nøyaktig det jeg mente om han til hans andre nick. Jeg slenger for øvrig ikke dritt men har vært særdeles saklig i mine innlegg til han. Det ser jeg også at de andre som har skrevet innlegg til han har vært.

Det er vel sannsynligvis dette som har svidd. Plutselig fant han ut at det var andre enn Sør som synes fyren syter som en 5 åring med adferdsproblemer.

Mannen tåler ikke å være med på leken enda han selv leker som et helvete, noe som er ufattelig patetisk all den tid vi faktisk ikke snakker om en 5 åring med adferdsproblemer.

Hei,

Jeg er imot at man sier "alle med svart hud" skal på "kurs", og alle hvite slipper. Jeg tror man skaper "fiender" hvis man antar at uskyldige mennesker er kriminelle/barnemishandlere osv, pga at de er født i et bestemt land.

Jeg tror du er enig i at man bør ha en individuell vurdering så langt som dette er mulig. Samtidig er dette et så lokalisert og spesifikt problem (i motsetning til kriminalitet/vold) at det trolig vil være mest effektivt å ha samarbeids-prosjekter med de to-tre organisasjonene som snakker språket også.

Men som jeg skrev andre steder, lemlestelsen finner sted i andre land og det mest effektive er faktisk å bekjempe det der. Og det gjøres det mye av, og etter sigende med stor suksess. Heldigvis.

Med vennlig hilsen

Men alle innvandrere driver ikke med kjønnslemlestelse.

Hvordan skal man da kunne kurse noen og ikke andre? Man finner vel knapt ut hvem som vil kappe opp dattera si før kappinga har skjedd.

For no tull - det der tror du vel ikke på sjøl engang, hæ?

Du burde stikke å legge deg med hue langt under dyna slik du har gått på trynet i denne tråden.

-----------------

Skal norske pedofile også på kurs ? eller skal det bare gjelde mørkhudede som tror de gjør det beste for barna ?

Det siste har du nå fått svar på 2 ganger. Behøver du spamme?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...