Gå til innhold

Hva trenger vi?

Anbefalte innlegg

Svever enda i lykkerusen, men esteforeldrene har begynt å mase om hva de kan kjøpe til oss og kommende barnebarn.

Er selvsagt kjempetaknemlig for det - MEN hva trenger vi?

Kan noen hjelpe meg med tips til hva som er lurt å ha i huset før vi henter gullgutten på 15 mnd (forhåpentligvis)?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/119804-hva-trenger-vi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke noe er morsommere enn å begynne å handle inn til nurket. Vi kom riktignok hjem på sommeren,med en gutt på 17 mnd, men hadde likevel handlet en del til vinterbruk (dvs, det var vel besteforeldre som var i aksjon her også:-)

Vogn (ikke nødvendigvis liggevogn, men ei god sportsvogn der ryggen kan legges ned, i tilfelle han vil sove i vogna si)

Vokxi-pose (trodde jeg kanskje bare var for babyer, men fikk høre at de er fine helt til barnet blir 4 år)

Klær!! Du får masse i gaver men sørg for å kjøpe inn en del slikt som ingen kjøper i gave, dvs bodyer, strømpebukser, sokker... Om du ikke vil vaske hele tida så trengs det en del skift)

Potte!! Gutten din har vel muligens starta pottetreninga allerede. De starter jo tidlig med dette i Thailand, siden fåtallet bruker bleier)

Sengetøy

Et kosedyr som står klart og venter i senga (om dere ikke tar det med til Thailand da) Ikke nødvendig med et lass leker i starten, siden de ikke er vant til å ha så mye

Litt apotekervare (men det må dere jo ha med på turen også) Smertestillende for barn, febermåler osv)

Baby-sitter (helt nødvendig om du ikke bor i en liten leilighet..)

Nattlys til å plugge direkte i kontakten kan være kjekt, ikke sikkert gutten er vant til å ha det så mørkt når han sovner..)

Stellebord, om du ikke foretrekker å ta bleieskiftet på gulvet. Vi har bare brukt gulvet og synes det er helt greitt. Ble anbefalt dette av fysioterapeut.

Trappegrind og sikring av dører i kjøkkeninnredning. Vi sikret trappa før vi reiste, men tenkte ikke over dette med sikring av skapdører. Litt unødvendig å måtte begynne med slikt første tiden hjemme

Sikring av stekeovn!! Vår krabat åpner nederste dør og bruker den til å klatre på og når da lett opp til platene. Hadde hjertet i halsen mange ganger før vi fikk på denne..

Tutekopp. Kjøp av typen som ikke drypper, for det hender jo at flaska går veggimellom.. kjekt å slippe søl..

Spesialdunk til bleier på badet, om du er fintfølende for lukt:-)

Tripp-trapp-stol. Vi har typen Kiddo, og er veldig fornøyde med den..

Vaskekluter. Jeg er storforbruker!

Må si jeg misunner deg litt. Selv om det ikke er lenge siden vi var i samme situasjon så kribler det når vi hører om noen som skal nedover

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/119804-hva-trenger-vi/#findComment-725055
Del på andre sider

Utfra vår erfaring kommer følgende forslag:

Bør ha:

Tripp trapp stol eller lignende

Vogn (med rygg som kan legges ned slik at han også kan sove godt) Vi er veldig fornøyd med trehjulsvogn - veldig lett å manøvrere

Smekker - Babybjorn sine er kjempepraktiske - går fint i oppvaskmasinen

Trappegrinder?

Koseteppe (mine har vært veldig glad i helseteppene (de hullete)

Bæremeis hvis dere er glad i gå på tur utenom veier

Bestikk som passer for små fingre

Tutekopp (kan være greitt å ha flasker i bakhånd også ifall han fortsatt bruker det)

Varmt tøy (godt ulltøy eller fleece)

Parkdress

Bamser og leker (spesielt populært her har vært: gåbil, togbane, biler, duploleder, trekkeleker)

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/119804-hva-trenger-vi/#findComment-725178
Del på andre sider

Gjest Sommerstorm

Ser dere har fått mange gode tips når det gjelder utstyr som vokn, bilstol, tripp-trapp-stol, bestikk etc.

Dere kommer helt sikkert til å få mye presanger. Jeg var helt overveldet over alt vi fikk - både fra familie, naboer og fjerne venner.

Når det gjelder klær, hadde jeg bare kjøpt det aller mest nødvendige som sokker, strøpebukser, bodyer og kun et par antrekk. Noe yttertøy er også greit å ha liggende klart på denne tiden av året. Dere kommer garantert til å få mye klær.

Det samme gjelder egentlig for leker. Vi kjøpte kun det vi hadde med på hentereisen. Et par uker etter at vi kom hjem, var der det berget av leker på kjøkkenet!

Lykke til med innkjøpene - dette er terapi!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/119804-hva-trenger-vi/#findComment-725414
Del på andre sider

Vi hadde med en boks såpebobler til hentereisen, og det satt fart på smil og latter allerede dag 2 etter mottagelsen. Jenta vår var da 14 mnd. Det er fint å ha noe forunderlig å leke med som ikke trenger ord de første dagene.

Ser at de andre har ramset opp alle de viktige andre tingene.Så fint at vi kan hjelpe hverandre på denne måten.

Obs! Det er lurt med Bamsebjørn smekke på turen, så ta den med, sammen med våtservietter for barn.

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/119804-hva-trenger-vi/#findComment-725436
Del på andre sider

Annonse

Hei Hugmee,

Ser du har fått kjempefine svar. Jeg har egentlig bare en ting å tilføye i farta: Hip Hammock! Dette er en bæresele du har på hoften, og kan bære barnet i. Vi fikk låne en for hentereisen, og den fungerte supert!!! Vet nesten ikke hvordan vi skulle klart oss uten... I Bangkok er det problematisk med trille (mildt sagt) pga tildels smale/ingen fortau og tett med folk. Hip Hammock'en er også fin i det den gir ekstra kroppskontakt :o) Perfekt til handledagen på Central Departement Store er den også!

Se mer/bestill på:

www.hiphammock.com

Kos dere med forberedelsene!

Stor klem,

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/119804-hva-trenger-vi/#findComment-725457
Del på andre sider

Hei Hugmee!

Fikk ikke gratulert deg før det ble for sent. Gratulerer masse med den lille skjønne!

Ja, nå blir det morro og mye å tenke på å handle inn. Vi har en nydelig gutt fra Thailand, og tenk snart har vi vært hjemme 1 år!

Du har fått mange fine tips som jeg støtter, men Hammock som Sibadulla sa er et "must" når man vet hvor kjekk den var. Jeg har en slik som jeg kun har brukt iforb med hentereisen, nå er han litt stor. Men på reisen var den uunnværlig, og han ble fort knyttet til den. Har lånt den bort til bl a sibadulla og grot her inne. Ønsker du å låne den for reisen så send meg en mail. Låner gjerne bort den.

[email protected]

Kos dere masse denne tiden, og så flott at det ser ut som tiden til henting er gått ned nå. Håper det varer.

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/119804-hva-trenger-vi/#findComment-725482
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...