Gå til innhold

Gå ned 10 kilo kun ved å trene mer


Gjest ikke feit, men..

Anbefalte innlegg

Gjest ikke feit, men..

Jeg vil ned ca 10 kilo. Men jeg vil ikke endre noe særlig på kostholdet mitt, dvs at jeg er forberedt på å bruke lang tid.

Trener nå 2-4 ganger i uka, 1-2 timer pr gang.

Planen min ser omtrent slik ut: 1: 20-25 min på stepmaskin. 2: 30-40 min styrke, overkropp/bein annenhver gang. 3: 15-20 min tredemølle.

Blir skikkelig svett og sliten, og har et helt "normalt" kosthold.

Høres det greit ut eller bør jeg endre radikalt på noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke feit, men..

Mål i det minste fettlageret ditt, ikke bruk vekten som mål. Muskler veier mer enn fett...

Hvorfor det? Ser jo at det er endel fett på kroppen, på de små valkene rundt magen og sånn.. *s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er vanskelig å slanke seg kun ved hjelp av trim (iallfall for dem som er glad i mat). Jeg har nemlig en venninne som trimmer mange ganger i uken, men vekta har en tendens til å gå oppover...

Jeg tror kombinasjon av trening og sunt kosthold er det beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor det? Ser jo at det er endel fett på kroppen, på de små valkene rundt magen og sånn.. *s*

Du kan ha nesten ikke noe fett på kroppen, men muskler, og veie det samme som uten muskler og med fett :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er mulig ja. Har selv gått ned 10 kilo uten å gjøre så alt for store forandringer i matveien. Det vil si det skjer forandringer når du begynner å trene. Du får mer lyst på sunn mat og spiser mindre. Trening regulerer matlysten. Også må man tenke på hva man ville brukt den tiden man er på treningsenteret til hjemme. Sannsynligvis ville man ligget i sofaen. Så jeg tror dette er mulig, men du må ikke lange innpå med mye mat og usunn mat da. Da går det ikke selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Planlegger du å gå ned i vekt er det nok en ide å se litt på kosthold også, selv om du i utgangspunktet ikke hadde tenkt å endre noe på det. Tenkte bare jeg skulle komme med et lite tips som har hjulpet meg veldig: Det er nemlig ikke store endringene som skal til, og mitt største problem var (og er) at jeg er altfor glad i snop. En diett blottet for godsaker ville aldri fungert for meg - jeg ville sprukket grundig i løpet av VELDIG kort tid:-) Løsningen er rett og slett å spise litt "sunnere" snop. Bytt ut potetgullet med saltstenger, og spis lakris og vingummi i stedet for sjokolade. Jeg lover at det er både enkelt og effektivt!

Suss fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...