Gå til innhold

Her er det ingen håp etter IQ testen..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tok den testen for to netter siden, og jeg endte opp med det samme scoret som deg. Må sies at jeg var noe trøtt når jeg gikk til pers, men likevel svært skuffet over å finne ut at jeg er mindre intelligent enn snittet.

Jeg skal aldri ta flere IQ tester med mindre det blir pålagt meg av retten.

Den skalaen kan ikke være helt god. Snittet hos dem som svarte var under 100.

Befolkningssnittet skal jo være 100. Og man kan vel forvente at snittet hos personer som er istand til å bruke en PC er noe høyere.

Jeg har da aldri tenkt meg at gjennomsnitts IQ for mennesker som bruker PC er høyere en andres. Anser det å bruke pc som å kjøre bil eller bruke tlf. Noen greier ingen av delene og kommer ikke langt i slik test. Pc er det nyeste innen teknikken, og unge mennesker bruker den flittigere enn eldre, uten at det har noe med IQ å gjøre.

Annonse

Knotete laget test. Tar altfor lang tid å tråle seg gjennom hele teksten, så kikke på alle alternativene, så velge alternativ, og så trykke fortsett før tida er over..

Endte på 92. Oppdaget at om du ikke rakk å svare (slev om det var 2 sek igjen) så kom det riktige svaralternativet opp. Og i de tilfellene hadde jeg rett på alle svarene.. så mista en del poeng der.

Teit test, asså. *s*

Jeg har da aldri tenkt meg at gjennomsnitts IQ for mennesker som bruker PC er høyere en andres. Anser det å bruke pc som å kjøre bil eller bruke tlf. Noen greier ingen av delene og kommer ikke langt i slik test. Pc er det nyeste innen teknikken, og unge mennesker bruker den flittigere enn eldre, uten at det har noe med IQ å gjøre.

Når snittet er 100, inkluderer det også de aller dummeste. De som verken kan lese eller skrive, og definitivt ikke bruke en pc.

Når snittet er 100, inkluderer det også de aller dummeste. De som verken kan lese eller skrive, og definitivt ikke bruke en pc.

De som ikke kan lese eller skrive kan ofte bruke pc. Handikappede mennesker bruker pc i mange sammenhenger. Det å ikke kunne lese og skrive betyr ikke at vedkommende er dum. Noe av det enkleste er å bruke pc.

De som ikke kan lese eller skrive kan ofte bruke pc. Handikappede mennesker bruker pc i mange sammenhenger. Det å ikke kunne lese og skrive betyr ikke at vedkommende er dum. Noe av det enkleste er å bruke pc.

Men man måtte kunne lese og skrive for å svare på den aktuelle testen.

Men man måtte kunne lese og skrive for å svare på den aktuelle testen.

Ja og de som har lese og skriveproblemer ville komme meget dårlig ut, men de kan ha mye mere sosial intelligens enn de som leser bra. Jeg er mye sterkere på det visuelle området enn det auditive, derfor gjorde jeg det bra på den testen. Hvis det hadde vært en test på radioen hvor jeg bare hadde brukt hørsel hadde det vært noe helt annet. Jeg har også vært mye syk og mistet konsentrasjonen helt, da ville jeg ikke ha greid denne testen. Den er morsom, men må taes med en klype salt.

Annonse

Jeg endte opp med en IQ på 115. Men det var jammen vanskelig å holde på konsentrasjonen gjennom hele greia (altfor mye for min lille hjerne). De siste 40 spørsmålene svarte jeg på litt sånn utålmodig motvillig bare fordi jeg ville fullføre siden jeg hadde begynt...

Jeg tok den forøvrig på papir via teveskjermen.

Gjest IQ tester

Knotete laget test. Tar altfor lang tid å tråle seg gjennom hele teksten, så kikke på alle alternativene, så velge alternativ, og så trykke fortsett før tida er over..

Endte på 92. Oppdaget at om du ikke rakk å svare (slev om det var 2 sek igjen) så kom det riktige svaralternativet opp. Og i de tilfellene hadde jeg rett på alle svarene.. så mista en del poeng der.

Teit test, asså. *s*

Akkurat det samme følte jeg,.. rakk ikke engang å få svart på enkelte steder..

PS.- vi har samme navn! - kan det ha noen betydning tro?!

:-)

Ja og de som har lese og skriveproblemer ville komme meget dårlig ut, men de kan ha mye mere sosial intelligens enn de som leser bra. Jeg er mye sterkere på det visuelle området enn det auditive, derfor gjorde jeg det bra på den testen. Hvis det hadde vært en test på radioen hvor jeg bare hadde brukt hørsel hadde det vært noe helt annet. Jeg har også vært mye syk og mistet konsentrasjonen helt, da ville jeg ikke ha greid denne testen. Den er morsom, men må taes med en klype salt.

Testen passer vel heller ikke særlig godt for fremmedspråklige, f.eks. døve. Kan man ikke norsk perfekt, vil man ha store problemer også med å overføre et ordtak til et annet (starten av testen)....

Teit test, asså. *s*

nei - de var bare eksempler! *s*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...