Gå til innhold

Her er det ingen håp etter IQ testen..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja og de som har lese og skriveproblemer ville komme meget dårlig ut, men de kan ha mye mere sosial intelligens enn de som leser bra. Jeg er mye sterkere på det visuelle området enn det auditive, derfor gjorde jeg det bra på den testen. Hvis det hadde vært en test på radioen hvor jeg bare hadde brukt hørsel hadde det vært noe helt annet. Jeg har også vært mye syk og mistet konsentrasjonen helt, da ville jeg ikke ha greid denne testen. Den er morsom, men må taes med en klype salt.

Det er jo en helt annen diskusjon.

Det jeg mente, var bare at skalaen må være feil. Hvis befolkningen skal ha 100 i snitt, bør en test som krever lese- og skrivekunnskaper gi et høyere snitt, ikke et lavere.

Jeg snakker ikke for min syke mor altså. Fikk 131.

Det er jo en helt annen diskusjon.

Det jeg mente, var bare at skalaen må være feil. Hvis befolkningen skal ha 100 i snitt, bør en test som krever lese- og skrivekunnskaper gi et høyere snitt, ikke et lavere.

Jeg snakker ikke for min syke mor altså. Fikk 131.

Jeg forstår ikke at det hjelper å ha skalaen høyere. Tall er tall og ingenting annet.

Testen passer vel heller ikke særlig godt for fremmedspråklige, f.eks. døve. Kan man ikke norsk perfekt, vil man ha store problemer også med å overføre et ordtak til et annet (starten av testen)....

Det har du helt rett i. Derfor er den testen en morsom prøve i hvor kjappe noen av oss er til å tenke, ikke noe annet. Jeg er meget verbal, men siden jeg ikke er norsk fikk jeg noen problemer med ord og ordspråk. Det tok for lang tid å studere alle muligheter og ups tiden var over. Noen ganger greide jeg det og andre ganger ikke. Ingen med en annen språkbakgrunn ville hatt noen minste sjanser.

Gjest dame uten signatur

Den skalaen kan ikke være helt god. Snittet hos dem som svarte var under 100.

Befolkningssnittet skal jo være 100. Og man kan vel forvente at snittet hos personer som er istand til å bruke en PC er noe høyere.

takk

Gjest ikke signert

Testen passer vel heller ikke særlig godt for fremmedspråklige, f.eks. døve. Kan man ikke norsk perfekt, vil man ha store problemer også med å overføre et ordtak til et annet (starten av testen)....

Du fikk ikke høy poensgsum selv, skjønner vi ;0)

Annonse

Gjest ikke signert

Det har du helt rett i. Derfor er den testen en morsom prøve i hvor kjappe noen av oss er til å tenke, ikke noe annet. Jeg er meget verbal, men siden jeg ikke er norsk fikk jeg noen problemer med ord og ordspråk. Det tok for lang tid å studere alle muligheter og ups tiden var over. Noen ganger greide jeg det og andre ganger ikke. Ingen med en annen språkbakgrunn ville hatt noen minste sjanser.

Vanligvis er det vel også tid på alt til sammen, ikke på hver enkelt oppgave?

En del av oppgavene var jeg ferdig med på et par sekunder, og det var masse tid igjenn. Andre ville jeg trengt noe mer tid på. Vanligvis tror jeg man ville fått "balansert" denne tia opp mot hverandre.

Jeg forstår ikke at det hjelper å ha skalaen høyere. Tall er tall og ingenting annet.

Den som skrev hovedinnlegget, mener at hun "neppe er klok nok" til å ta høyere utdannelse på grunn av at scoren ble så lav. Da synes jeg det er på sin plass å påpeke at skalaen kanskje var noe unøyaktig.

Annonse

He he he. Jeg fikk 85 poeng og får vel skylde på mine heller dårlige matematikk-kunnskaper. Hjernen min er litt treg i den sjangeren. resten gikk igrunnen greit :o)

Er det lov å skylde på at jeg tok testen sent på kvelden og var super-trøtt?? ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...