Gjest not Skrevet 18. september 2003 Del Skrevet 18. september 2003 Fullammer 3 mnd gammel sønn. De siste ukene er han blitt vanskeligere og vanskeligere å amme, han skriker, krøker seg, tar spenntak og nekter å ta brystet. Hver eneste ammestund arter seg slik nå. Han spiste veldig fint til å begynne med, ca hver 2 eller 3 time, avhengig av om han tok etteller to bryst. Nå spiser han max 4 ganger i døgnet, ofte bare av ett bryst. Tar han opp og legger ham til brystet når han skriker. men det er tydeligvis ikke pupp han vil ha. Ikke kos heller. Han skriker en god del, men er også fornøyd og glad, utvikler seg fint. Han sover kjempegodt på natta, fra 20.00 og helt til 4-5 tiden, hvor han spiser av en pupp. Så er det skriking fra ca kl 08.00, men han vil ikke suge. Så er det "av og på" helt til han til slutt suger, helt utslitt. Sånn går det utover dagen og kvelden. Noen ganger tar han likevel puppen etter en stund, tross skriking først, og spiser da grassalt godt. Iflg helsestasjonen kunne han lagt på seg bedre, og de har anbefalt å amme oftere. men det er altså klin umulig! Hva gjør jeg galt ?? Dette gidder jeg ikke i lengden, og veien til flaska er kort for meg, dessverre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/120089-ammenekt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brule Skrevet 18. september 2003 Del Skrevet 18. september 2003 Du skriver at veien til flaska ikke er lang. Hvis du synes det er greit med flaske, så begynn med det.Prøv å erstatt ett eller to måltider med morsmelkerstatning. Prøv deg frem og se om det virker. Jeg synes det er så mange som er helt hysteriske på at man skal amme for enhver pris, men passer ikke dette for deg eller for barnet ditt, må dere finne deres måte å løse det på. Og fra ca 4mnd alder kan du også begynne litt med grøt, potet og banan. Prøv deg frem!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/120089-ammenekt/#findComment-727553 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.