Gå til innhold

Senebetennelse og brexidol


Gjest siwidi

Anbefalte innlegg

Hei

Mannen min er trener veldig aktivt. Han har i det siste hatt mye smerter i det ene benet. (Fra leggen og oppover i benet) Han var hos lege i dag som mente det var senebetennelse og ga ham middelet Brexidol. Kan du si noe om hvordan dette middelet fungerer?

Han fikk trenings- og gangforbud i to uker. Vi har stor hund som bør være ute en time hver dag. Vil gangforbudet gjelde også rolige turer med hunden? Normalt ville jeg også gå med ham, men pga. at vi holder på med prøverørsforsøk, så vil jeg helst ta det med ro og ikke gå med hunden. Han er sterk og drar mye og jeg har ikke 100% kontroll med ham.

Takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sverre Mæhlum, Lege

Kjære Siwidi

Brexidol er et såkalt betennelsesdempende middel (ofte forkortet NSAIDS etter den engelske betegnelsen Non Steroid Anti Inflammatory Drugs). Det brukes når man mener at det er en betennelse som forårsaker symptomene. Det er dog grunn til å påpeke at når vi leger bruker begrepet betennelse i denne sammenheng mener vi IKKE infeksjon (som jo forårsakes av bakterier og virus) men en irritasjon. Brexidol er tenkt å dempe irritasjonen (betennelsen) i vevet.

Jeg kjenner ikke til detaljene i din manns sykehistorie, men jeg kan ikke tro at det skulle være grunn til at han ikke kan lufte hunden -- selv en sterk hund. Det er et godt prinsipp i behandlingen av belastningsskader at man skal bruke strukturene aktivt, selv om man -- som i dette tilfelle -- skal avstå fra "ordentlig trening" en periode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...