Gå til innhold

Forsikringssvindel

Gjest redelig og rådvill

Anbefalte innlegg

Gjest redelig og rådvill
Skrevet

Jeg er kjent med at en person har svindlet et forsikringsselskap i stor skala.

Er det simpel tysting å kontakte forsikringsselskapet (anonymt eller med navn) og opplyse dem om dette eller er det en samfunnsplikt?

• Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• soleil

20

• Goliath

5

• Hawkwind

2

• punkyB

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg vet ikke om du har juridisk plikt til å si fra, men hadde jeg vært i dine sko tror jeg at jeg hadde holdt kjeft.

Skrevet

Jeg vet ikke om du har juridisk plikt til å si fra, men hadde jeg vært i dine sko tror jeg at jeg hadde holdt kjeft.

Det er pga svindel premiene er så skyhøye.... Skal vi fortsatt holde kjeft?

Skrevet

Jeg ville sagt fra, uten tvil. Forsikringssvindel er noe forb** herk! Jeg oppfordrer deg til å gjøre det! (egentlig burde det vært en selvfølge at alle sa fra om sånt, så hadde vi sluppet et så stort problem) :)

Skrevet

Du burde ha mer enn en mistanke før du gjør noe slikt. Jeg ville aldri ha gjort det uten håndfaste bevis.

Skrevet

Hva hadde du gjort om det hadde vært snakk om mishandling i stedet for svindel?

Begge deler er alvorlige forbrytelser ;-)

Gjest redelig og rådvill
Skrevet

Juridisk plikt, hm, man kan vel neppe straffes for ikke å melde fra? Jeg tenkte mer på om dette er en plikt eller om det er ren og skjær tysting.

Gjest redelig og rådvill
Skrevet

Det er pga svindel premiene er så skyhøye.... Skal vi fortsatt holde kjeft?

Godt poeng. Det er altså til alles beste å si fra.

Gjest redelig og rådvill
Skrevet

Jeg ville sagt fra, uten tvil. Forsikringssvindel er noe forb** herk! Jeg oppfordrer deg til å gjøre det! (egentlig burde det vært en selvfølge at alle sa fra om sånt, så hadde vi sluppet et så stort problem) :)

Ok, takk.

Skrevet

Godt poeng. Det er altså til alles beste å si fra.

Har personen barn? Kan hende h*n får fengselsstraff.

Gjest redelig og rådvill
Skrevet

Du burde ha mer enn en mistanke før du gjør noe slikt. Jeg ville aldri ha gjort det uten håndfaste bevis.

Tja, vedkommende har selv sagt det, lett skrytende. Direkte håndfaste *bevis* er nok ikke mulig å skaffe.

Gjest redelig og rådvill
Skrevet

Hva hadde du gjort om det hadde vært snakk om mishandling i stedet for svindel?

Begge deler er alvorlige forbrytelser ;-)

Du må gjerne svare med et helt annet spørsmål, men det ble jeg ikke nødvendigvis noe klokere av. Eller mener du å si at det er en plikt å melde fra om alle forbrytelser? Er det en forbrytelse å svindle et forsikringsselskap? Jeg vet ikke.

Gjest redelig og rådvill
Skrevet

Har personen barn? Kan hende h*n får fengselsstraff.

Ja. Og alkoholiker med hang til å ta med barnet på fest - hvis det har betydning, men det har det jo ikke, så stryk den meldingen.

Skrevet

Ja. Og alkoholiker med hang til å ta med barnet på fest - hvis det har betydning, men det har det jo ikke, så stryk den meldingen.

Jeg syns faktisk det har litt å si at du risikerer å være den som sender en forelder i fengsel.

Hva med å sende et anonymt brev til vedkommende der du skriver hva du vet og at vedkommende bør kontakte forsikringselskapet innen en uke ellers gjør du det?

(Litt mafia-aktig, men)

Skrevet

Du må gjerne svare med et helt annet spørsmål, men det ble jeg ikke nødvendigvis noe klokere av. Eller mener du å si at det er en plikt å melde fra om alle forbrytelser? Er det en forbrytelse å svindle et forsikringsselskap? Jeg vet ikke.

Om man svindler et forsikringsselskap eller gamle fru Olsen på 90 er samme sak.

Spørsmålet blir vel heller om det å svindle noen er en forbrytelse eller ikke.

Jeg mener at det er en forbrytelse.

Skrevet

Serlvsagt er svindel kriminelt og staffbart.

Skrevet

Du kan jo tenke på hvor mye dyrere forsikringen blir for oss andre på grunn av slike svindelsvin

Skrevet

Jeg aner ikke hvilket beløp det er snakk om i dette tilfellet, men det bør være rimelig stort før jeg hadde vurdert seriøst å tyste.

Skrevet

Nei, det må være fornuftig å tyste om slikt.

Det er jo egentlig ikke forsikringsselskapet han svindler, de vil uansett sørge for overskudd. Det er de andre forsikringstakerne som betaler for hans svindel.

Gjest redelig og rådvill
Skrevet

Nei, det må være fornuftig å tyste om slikt.

Det er jo egentlig ikke forsikringsselskapet han svindler, de vil uansett sørge for overskudd. Det er de andre forsikringstakerne som betaler for hans svindel.

Det er en hun.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...