Gå til innhold

Forsikringssvindel

Gjest redelig og rådvill

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• soleil

20

• Goliath

5

• Hawkwind

2

• punkyB

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest redelig og rådvill

Du gir tydeligvis beng i at du kan sende en mor i fengsel?

Er du langsom?

Jeg skriver her for å spørre hva folk synes om det å ha kjennskap til en større forsikringssvindel, ikke fordi jeg *gir beng i å sende en mor i fengsel*.

Er du langsom?

Jeg skriver her for å spørre hva folk synes om det å ha kjennskap til en større forsikringssvindel, ikke fordi jeg *gir beng i å sende en mor i fengsel*.

Når du spør om råd så tenker jeg at du spør fordi du vurderer å handle på den ene eller andre måten.

Derfor spør jeg om du vurderer kosekvensene av dine handlinger. Dette svarer du ikke på.

Er du også litt langsom, kanskje?

Gjest redelig og rådvill

Når du spør om råd så tenker jeg at du spør fordi du vurderer å handle på den ene eller andre måten.

Derfor spør jeg om du vurderer kosekvensene av dine handlinger. Dette svarer du ikke på.

Er du også litt langsom, kanskje?

Hvilke handlinger? Så langt har jeg tenkt en tanke eller to, samt skrevet i dette forumet.

Annonse

Gjest skal foreldre slippe straff?

Så du mener at folk som har barn skal slippe straff, og at man ikke skal angi noen som har barn?

Så dermed kan småbarnsforeldre gjøre hva faen de vil?

Som man reder ligger man. Gjør man straffbare handlinger så risikerer man straff. Og har man barn og risikerer fengselsstraff, så er det vel en selv som må vurdere konsekvensene av handlingene sine.

Er vel heller ikke sikkert at hun risikerer fengselsstraff, skal jo mye til før noen får ubetinget fengsel.

Forbrytere bør angis.

Så du mener at folk som har barn skal slippe straff, og at man ikke skal angi noen som har barn?

Så dermed kan småbarnsforeldre gjøre hva faen de vil?

Som man reder ligger man. Gjør man straffbare handlinger så risikerer man straff. Og har man barn og risikerer fengselsstraff, så er det vel en selv som må vurdere konsekvensene av handlingene sine.

Er vel heller ikke sikkert at hun risikerer fengselsstraff, skal jo mye til før noen får ubetinget fengsel.

Forbrytere bør angis.

Vet du hva strafferammen på svindel er?

Selvsagt kan ikke foreldre gjøre hva de vil, men det fins andre måter å gjøre ting på enn å tyste.

Hva med å oppfordre personen til å gjøre opp for seg?

En må ta i betraktning hva slags kosekvenser ens handlinger får.

Hvis det er viktigere at "sannheten skal fram" og at "forbrytere får straff" enn at et barn har en forelder så da må man selvsagt tyste.

Det er ulike verdier på spill.

Ja. Og alkoholiker med hang til å ta med barnet på fest - hvis det har betydning, men det har det jo ikke, så stryk den meldingen.

Høres ut som om hun har et barn som trenger hjelp, forsikringssvindel eller ikke... Åpenbart har dama store problemener, og det første jeg ville gjort, var å ta en alvorlig prat med henne ifht. alkoholproblemet og hvordan det skader barnet. Hvis hun ikke evner å gjøre noe med sin egen situasjon, ville jeg tatt kontakt med barnevernet, slik at barnet får hjelp...

Forsikringssvindelen er i denne sammenhengen ikke så viktig som at hele livssituasjonen til denne "hun" får en endring (at barnet blir tatt hånd om og at hun evn. får hjelp for misbruket).

Ble vel ikke akkurat noe svar på det du spurte om, men et barn er viktigere enn all verdens penger og svindel mener nå jeg....

Gjest skal foreldre slippe straff?

Vet du hva strafferammen på svindel er?

Selvsagt kan ikke foreldre gjøre hva de vil, men det fins andre måter å gjøre ting på enn å tyste.

Hva med å oppfordre personen til å gjøre opp for seg?

En må ta i betraktning hva slags kosekvenser ens handlinger får.

Hvis det er viktigere at "sannheten skal fram" og at "forbrytere får straff" enn at et barn har en forelder så da må man selvsagt tyste.

Det er ulike verdier på spill.

Nei, hva er strafferammen for forsikringssvindel?

Er det sånn at du syns forsikringssvindel ikke er noen ordentlig forbrytelse? Er det derfor du syns man skal snakke med vedkommende, be henne ordne opp selv (som om hun skulle få noe mindre straff av den grunn)?

Eller syns du virkelig at uansett forbrytelse, så skal man bare godsnakke med folk hvis de har barn, gi dem et klapp på skulderen og be dem ta seg sammen og være snille?

La oss si at en drapsmann viser seg å ha barn - skal vi la være å vitne mot ham da? Tenk på det stakkars barnet som må vokse opp uten pappan sin...

Våkn opp fra din naive lille verden, soleil

Annonse

Gjest mener du virkelig det?

Høres ut som om hun har et barn som trenger hjelp, forsikringssvindel eller ikke... Åpenbart har dama store problemener, og det første jeg ville gjort, var å ta en alvorlig prat med henne ifht. alkoholproblemet og hvordan det skader barnet. Hvis hun ikke evner å gjøre noe med sin egen situasjon, ville jeg tatt kontakt med barnevernet, slik at barnet får hjelp...

Forsikringssvindelen er i denne sammenhengen ikke så viktig som at hele livssituasjonen til denne "hun" får en endring (at barnet blir tatt hånd om og at hun evn. får hjelp for misbruket).

Ble vel ikke akkurat noe svar på det du spurte om, men et barn er viktigere enn all verdens penger og svindel mener nå jeg....

Mener du virkelig at du går hen og snakker med folk om ting i deres privatliv? Blander deg inn i livene deres, "nå må du ikke drikke så mye, tenk på det stakkars barnet ditt"????

Håper ikke du bor i nærheten av meg.....

Mener du virkelig at du går hen og snakker med folk om ting i deres privatliv? Blander deg inn i livene deres, "nå må du ikke drikke så mye, tenk på det stakkars barnet ditt"????

Håper ikke du bor i nærheten av meg.....

Jeg forsto at dette var en venn av vedkommende som spurte... Hvis jeg har misfostått det, beklager jeg. Ville selvsagt ikke gjort det hvis jeg ikke kjente vedkommende...

Hvis det er en mor så burde hun jo tenkt over konsekvensene FØR hun gjør en straffbar handling. Man er vel ikke uten ansvar selv om man er mor - og det er ikke forbudt å bruke hjernen for det.

Så akkurat det er jo enda et argument for at det var en totalt idiotisk handling av vedkommende.

Unnskyld uttrykket, men hva i f*** har det med saken å gjøre? Her komme det tydlig frem hvor ung og dum du er....

Du mangler tydeligvis gode argumenter siden du tyr til personangrep.

Jeg syns ikke det er så naivt å tenke over konsekvensene av sine egne handlinger.

Hvis det er en mor så burde hun jo tenkt over konsekvensene FØR hun gjør en straffbar handling. Man er vel ikke uten ansvar selv om man er mor - og det er ikke forbudt å bruke hjernen for det.

Så akkurat det er jo enda et argument for at det var en totalt idiotisk handling av vedkommende.

Jeg er selvsagt i mot svindel og økonomisk kriminalitet. Hvem er vel ikke det?

Og klart det er idiotisk å sette seg i en situasjon hvor en kan bures inne når en har barn!

Men vi vet ikke årsaken til svindelen. Kan hende det er en familie som har hatt store økonomiske problemer som i en gitt situasjon fikk muligheten til å endre på det ved å lyve om en forsikringsskade. (Ups, nå var jeg vel dum og naiv igjen)

Spørsmålet mitt er om verdien "sannheten skal fram" eller "forbrytere skal straffes" er viktigere enn hensynet til barnet som mister enn forelder.

Når en melder fra om denne forsikringssvindelen så må man leve med konsekvensene av det man har gjort. Derfor må en vurdere slike hensyn også. Hvis man bryr seg om barn, da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...